Vraag

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb een vraag over de mogelijkheid om een mediaspeler te benaderen vanaf een laptop via het netwerk. De zoekfunctie heeft niet een direct antwoord op mijn vraag opgeleverd, vandaar dat ik een nieuw topic open.

Wat ik wil is het volgende: op m'n laptop zullen films gedownload worden welke ik dan vervolgens op een mediaspeler wil afspelen op m'n tv. Nu wil ik echter niet elke keer met een externe HDD heen en weer lopen, maar wil ik direct vanaf m'n laptop het bestand op de harde schijf van de mediaspeler zetten. Ik ben benieuwd of er mediaspelers zijn die deze 'NAS' functionaliteit hebben, of dat ik toch moet kijken naar een volwaardige NAS. De extra functies die een NAS heeft, zoals bijvoorbeeld via een mobile device de NAS benaderen heb ik niet nodig. Ik ben dus echt alleen op zoek naar een device voor het afspelen van media op m'n TV.

Het mooiste zou zijn als de mediaspeler een interne harde schijf heeft. Als er een mediaspeler is die de functionaliteit heeft en deze heeft vervolgens ook nog een externe HDD nodig, dan is dit geen probleem.

Edit 13-02-2015:
Ik was zelf al de Eminent 7485 tegengekomen. Ik zie dat deze een netwerkfunctie heeft, maar ik kan dan weer niet terugvinden of ik vanaf m'n laptop bestanden er naar kan kopiëren en zodoende m'n laptop niet aan hoef te hebben om films af te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door MJ23 op 13-02-2016 10:23 ]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet op je laptop een DLNA servertje draaien en dan kan iedere mediaplayer daar mee overweg. Kijk eens naar Serviio, Twinky en anderen.
Ook kun je windows media player zo instellen dat ie de muziek en filmlibraries gaat delen, werkt ook :)

En uiteraard heb je een netwerk nodig. Protip: draadloos HD films inclusief een flinke geluidsstream streamen gaat niet altijd even goed. Bedraad wel.

Mijn advies: koop voor een paar tientjes een chromecast en ga daar lekker mee spelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken naar de oplossing wat jij noemt, maar dat lijkt het toch niet helemaal te zijn. Ik wil niet streamen vanaf m'n laptop, deze wil ik niet aan hebben staan als ik een film kijk. Het enige waar ik m'n laptop voor nodig heb is het downloaden en het overzetten van het filmbestand van m'n laptop naar de harde schijf van de mediaplayer. Bij de oplossingen die jij noemt (media server, chromecast) lijkt het alsof m'n laptop nog steeds aan moet staan.

Verwijderd

Lijkt mij : downloaden op je laptop, en vervolgens de data overpompen via netwerk naar de mediaspeler met HDD. Kijk eens naar de mede8ters. Goede en betrouwbare players: http://www.mede8er.eu/nl/index.php?d=products