Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Ermanon
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-10-2016
Ik ben op dit moment al een aantal jaren trouwe klant van Vodafone. Nu mag ik volgende week een nieuwe telefoon uitzoeken, mits ik dat wil en zou verlengen. Dit wil ik wel, maar de vraag is nu echter welke telefoon en welk moment. Ik ben tevreden met mijn Samsung telefoons die ik tot nu toe heb gehad dus wil ik weer een Samsung.

De keuze is dan nu tussen de S5 en de S6 waarbij ik dan meer naar de S6 neig, aangezien deze nieuwe/sneller etc is en ik deze ook mooi en prettig vindt. Qua abonnement zou de S5 mij €28 in de maand kosten en de S6 €37(300Bellen en 2+1GB Data), waarbij ik dan €120 aan wil betalen om zo per maand €5 minder te betalen.

Maar de S7 komt er dus aan en mijn vraag is, aangezien deze naar alle waarschijnlijkheid een lage retail prijs bij introductie krijgt dan de S6, of ik dan niet beter kan wachten tot maart en dan een S7 kan krijgen met hetzelfde abonnement van €37 of moet ik er dan nog minimaal €10 per maand bijrekenen?

Erg weinig ervaring met de telefoon markt en zo, nog met abonnement dus vandaar de vraag. In de winkel zullen ze vast van alles roepen maar ik heb dan wat meer vertrouwen in de Tweakers 8)

Beste antwoord (via Ermanon op 14-02-2016 12:18)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
De S7 zal naar alle waarschijnlijkheid "vanaf" €700 zijn, de S6 zag ik vandaag nog in de winkel voor 470 euro.

Je kan op de S7 wachten, maar dat wordt flink bijbetalen vrees ik.

Met andere worden, als jij nu al 120 erbij zou betalen denk ik dat om qua maand kosten even laag te zitten je eerder aan 300+ bijbetalen moet denken als je voor de S7 zou gaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
De S7 zal naar alle waarschijnlijkheid "vanaf" €700 zijn, de S6 zag ik vandaag nog in de winkel voor 470 euro.

Je kan op de S7 wachten, maar dat wordt flink bijbetalen vrees ik.

Met andere worden, als jij nu al 120 erbij zou betalen denk ik dat om qua maand kosten even laag te zitten je eerder aan 300+ bijbetalen moet denken als je voor de S7 zou gaan.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 19:28
Ik heb er zelf voor gekozen om nog twee maanden uit te zitten en over te stappen naar een andere provider. Vodafone is toch vrij prijzig.

Ben je bekend met vodafone Friends and Family? In dit topic kun je regelmatig een code aanvragn: [Aanbieding] Directsales Vodafone: Friends&Family
Dan betaal je €35/maand (of €30 en €120 bijbetalen). Toch weer €2 korting dus.

Op dit moment zijn er ook de omruilacties bij Typhone: https://nl.pepper.com/aan...inruilweken-typhone-18745
Dan is ie sowieso maar €32 per maand zonder bijbetalen. Ik weet alleen niet of die actie volgende week ook al loopt.

Heb je nog niet direct een telefoon nodig, dan kun je ook wachten op de S7 en dan de S6 aanschaffen (al denk ik niet dat hij nog heel veel goedkoper gaat worden).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
De S6 is inderdaad de betere keuze dan de S5, ook als je straks via VoLTE (spraak op 4G) wil kunnen bellen wat er aan zit te komen.
Buiten waterdichtheid en een SD kaart slot is er m.i. niet veel beter aan de S7 t.o.v. de S6, gezien de meerprijs kun je net zo goed nu de S6 kiezen en weer 2 jaar vooruit.

Je zou Tele2 nog kunnen bekijken om over te stappen, zij bieden de S6 Edge aan voor 34 Euro per maand zonder bijbetalen, incl. onbeperkt bellen/sms en 4Gb data. Mogelijk kun je het ook gebruiken om te onderhandelen met Vodafoon voor extra korting.
https://www.tele2.nl/shop...ontype=524&installment=13

• Ermanon
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-10-2016
Dank voor alle antwoorden, ga dus gewoon voor de S6 en zal nog even onderhandelen met Vodafone over de prijs zelf, want die is wel een beetje duur :) .