Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Zullen de borsten van vrouwen evolutionair verdwijnen ten gevolge van een steeds groeiende afname van borstvoeding?

*knip* too much information

Ik zie dat de borsten ietwat zijn verkleind. Dat is dus de nieuwere, jongere generatie.

Ik vroeg me af of dit niet een gevolg kan zijn van het feit dat weinig vrouwen nog meer borstvoeding geven, de meeste kopen flesmelk uit de supermarkt of andere winkel.

Zien een van jullie ook dit verband?

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 12-02-2016 22:45 ]

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

aardebewoner schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:06:

Zullen de borsten van vrouwen evolutionair verdwijnen ten gevolge van een steeds groeiende afname van borstvoeding?
als dat de enige grond was voor een bepaald lichaamsonderdeel, zou het over lange termijn (en dan kun je het niet over 150 jaar hebben, hooguit 5,6 generaties) misschien zo kunnen zijn dat een bepaald lichaamsdeel verdwijnt, als het op een andere manier tot een nadeel bij de reproductie leid..

dat zul jij met al je 'observatie' overigens niet kunnen zien, evolutie is niet zomaar via observatie te 'bemerken' (zeklfs bij de Darwin-vinken wordt vermoed dat er mogelijk veel gecompliceerdere processen speelden dan Darwin opviel, al was het wel een goede aanleiding om een versimpelde theorie pakkend op te schrijven)

Ik vermoed echter dat er twee aspecten meespelen

- de borsten spelen evengoed een tweede rol en dat binnen het sexuele spel van aantrekking en partner-verwerving, en dus kunnen vrouwen met duidelijk zichtbare borsten zeker makkelijk reproduceren, hebben hierin ook een mogelijk voordeel tov vrouwen met nauwelijks borsten

- borsten creeren, mits binnen 'normale' maten geen specifiek nadeel en dus hebben vrouwen met kleinere borsten geen fysiek voordeel te behalen in de reproductie/overleving, en bestaat daaruit geen 'waarschijnlijkheid' dat borsten zouden moeten verdwijnen als ze niet actief genut worden.
(veel diersoorten hebben bv steeds minder direkt benutte lichaamsdelen die mogelijk hoguit een 'restant' van vroegere fysieke kenmerken, als dat niet tot een fysiek nadeel leid, kunnen deze soorten die eigenschappen probleemloos oever blijven erven)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik denk dat je niet goed kijkt. Als ik hier in de buurt kijk:
-worden ze alleen maar groter
-en komen ze steeds vroeger
Dat verrast me soms echt, dan zie ik wat geinigs in een ooghoek en dan kijk ik en blijkt het een kind te zijn :X

[ Voor 76% gewijzigd door sig69 op 12-02-2016 22:32 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik hoor juist geluiden dat borsten eigenlijk steeds groter zijn geworden de laatste periodes. Oa door betere voeding etc. Merk er trouwens in mijn omgeving weinig van (helaas) :) Is het al vrijdag?

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 12-02-2016 22:28 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Drugs are bad, mkay?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.