Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 18:52
Hallo,

Ik heb een Android tablet gekregen van een kennis met de vraag of ik daar de play store op kon zetten.

Geen probleem zou je zeggen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb van de apkmirror website diverse playstore apk bestanden gedownload die op zich prima installeren, maar zodra ik de playstore wil openen minimaliseert deze direct na het tikken op het icoon.

Het is een 'mmtc benelux' tablet en op de doos staat al niks beschreven over de mogelijkheid om apps te installeren. Het ontbreken van de playstore zegt genoeg.

Hoe dan ook lijk ik het met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.

Iemand nog bepaalde tips? Eventueel een goede alternatieve app store met degelijke apps.

Deze 7 inch tablet draait android 5.

Alle reacties

Verwijderd

-----

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:39 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:28
Een benelux model waar geen playstore op staat klinkt al vreemd.
Een factory reset heb je al geprobeerd neem ik aan?

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:30
Goedkoop is duurkoop... Die tabletjes zijn zo gesloten als de pest. Ik raad iedereen het daarom ook af om die aan te schaffen.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 18:52
ASW1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:06:
Een benelux model waar geen playstore op staat klinkt al vreemd.
Een factory reset heb je al geprobeerd neem ik aan?
Factory reset, alles gewiped,

Gapps proberen te laden via recovery mode (is verder niet geroot denk ik). Een groot en een klein bestand geprobeerd, de kleine gaf een signature foutmelding en het grote bestand (+200mb) installeerde volgens de teksten wel, maar na een reboot was er nog steeds niks te zien.

En elke keer als ik weer boot staat er niks op van google.
Youtube APK gedownload en geinstallerd, werkt het niet omdat google play services niet gevonden kan worden. Die vervolgens gedownload en geinstalleerd en met verschillende versies geprobeerd, maar deze blijft maar 'stoppen' (foutmelding).

Zolang die google play services niet aan de praat komen werkt er denk ik niks op van google.

Ik heb de hoop intussen opgegeven. Uit het verhaal van de eigenaar hoorde ik dat de playstore er wel een keer op gestaan heeft, maar na een factory reset was alles weg.

En inderdaad blijkt dan maar weer dat goedkoop duurkoop is. Het lijkt alsof dit model nog een relatief godsvermogen moet kosten (rond de 90 euro), maar daar heb je volgens mij wel merk apparaten voor.

Er staat echter android 5.1.1 op internet wordt geadverteerd met android 4.4. Misschien is het geen zuivere koffie...