Versterker van mijn actieve speaker is kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sylistar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-01 16:44
Mijn vraag:

Mijn vraag staat al een beetje in de titel maar eigenlijk wil ik weten of ik de versterker uit mijn speaker kan halen en de rest ombouwen tot passieve speaker. moet er dan iets tussen de mid/high en de sub gezet worden alsin een splitter of iets waardoor de high/mid speaker niet opgeblazen wordt...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

DAB K115a zijn de speakers die waarvan ik de versterker heb verpest (door er perongeluk 380v doorheen te jagen, vraag maar niet hoe xD)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

ik heb het hele internet al afgespeurd maar kom alleen op sites waar deze vraag niet beantwoord wordt.

Alle reacties

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:22
Waarom zou je het niet laten repareren? Is wellicht sneller en goedkoper. Er zijn genoeg audioreparatiezaakjes in en rond de grotere steden. Je kunt dan vaak ook een kosten grens afspreken.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 09:17
Is het filter voor een Dap K115 niet bij een new-line oid te krijgen?
Zit je er alleen nog mee hoe je het gat achterin moet dichten en daar 2 speakons in krijgen, maar volgens mij is een stuk triplex al voldoende daarvoor.

Je kan ook zoeken op een kapotte K-115 waarvan de speakers stuk zijn, maar filter nog heel en de boel overzetten

Verwijderd

Waarschijnlijk en met beetje mazzel alleen een dikke varistor stuk en zekering stuk, die is zo gemaakt.

Varistor vervangen (of weglaten) en nieuwe zekering erin.

Ik heb hier ook een techniks versterker staan welke 380 voor zijn kiezen heeft gehad ( zwevende null) nieuwe varistor erin + zekering werkt al jaren weer prima.

hier verkopen ze zelfs onderdelen:
http://www.new-line.nl/nl...r065xu-polyfuse-51424.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 18:01 ]