Muis vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Ik heb vandaag een Logitech Cordless Optical gekocht en nu willen mijn ouders mijn oude cordless Mouseman gebruiken, maar het blijkt dat hun pc geen ps/2 of USB aansluiting heeft..... :(

is het ook mogelijk om die muis via 2 verloopstukjes (usb -> ps/2 -> serieel) op een com poort aan te sluiten?

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

theoretisch zou het moeten kunnen denk ik.

Ik bedoel als ja probleemloos van de een naar de ander kan pluggen zou een stap extra ook nog mogelijk moeten zijn.

Probeer het eens zou ik zeggen..

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Niet elke verloopstukje werkt op bepaalde muizen. Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen. En anders kun je er altijd nog voor kiezen om een usb kaartje in je ouders hun comp te zetten. ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als er een ps2 -> seriel bestaan en een USB -> PS2....

Waarom zou een USB -> PS2 -> seriel niet mogelijk zijn? voortaan wel eerst ff kijken of 't past voor je iets koopt, maar volgens mij kan je 't nog terugbrengen (mits in originele verpakking)

Verwijderd

ik ben bang dat het niet gaat lukken. Mij is verteld en uit eigen ervaring weet ik dat er wel verloopstukjes zijn, maar dat die alleen werken als ze bij de muis meegeleverd zijn. Wanneer je zomaar een passend verloopstuk gebruikt werkt het over het algemeen niet.

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

zoals men zegt in theorie is alles mogelijk helaas wijst de praktijk anders uit, er zijn verloopjes te koop op de "markt" maar meestal werken deze alleen bij een specifieke muis :(

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• MuddyMagical
Op donderdag 21 juni 2001 19:35 schreef ecteinascidin het volgende:
..voortaan wel eerst ff kijken of 't past voor je iets koopt, maar volgens mij kan je 't nog terugbrengen (mits in originele verpakking)
Ik heb nu zelf een Logitech Cordless Optical en had hiervoor een Logitech Mouseman Cordless. Die Mouseman krijgen mijn ouders, dus van terug brengen is geen sprake.

Maar in ieder geval toch bedankt voor jullie hulp. Ik ga het gewoon proberen. Het plaatsen van een USB kaart in de pc van mijn ouders is geen optie, want dan kopen ze maar een nieuwe :P

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
het werkt niet...

Maar zit er geen ps/2 onboard (wat voor pc is het)

if broken it is, fix it you should

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Verloop stekker bij muizen worden gedecteerd door de muis zelf, die signalen dan zal aanpassen aan wat er verwacht wordt aan de andere kant.

Helaas,
ken er 2
Ps/2 <-> serieel
Usb <-> Ps/2

Ik vrees het grote vrezen dat je pech hebt...

1+1+1 = 1

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:59
Was het niet zo dat Logitech, net als M$, van die extra- speciale verloopstukjes heeft, die alleen werken als ze van Logitech resp M$ zijn? Ik had mijn intellimouse via een com->ps/2 willen aansluiten, maar hij vrat 'm niet. Logitech heeft zo'n mooi groen verloopstukje.

<Offtopic>
Zou er in die speciale verloopstukjes (van Logitech of M$) niet een klein stukje electronica zitten, die bekijkt of het gaat werken of niet, want in mijn geval was het verschil tussen werkend en niet-werkend het type verloopstukje.
</offtopic>

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:30

Epsilon

bij de muis zat een verloopstekkertje van ps2 naar serieel. Die werkt gegarandeerd.

• MuddyMagical
Bij die Mouseman zat alleen een stekker usb -> ps/2.

De pc van mijn ouders is trouwens een p166 bak. Geen idee wat voor mobo!

Verwijderd

Klopt, muizen van logi en of ms hebben speciale hulpstukjes je kunt er best een universeel stukje op zetten, maar het gaat niet werken. je moet je houden aan de hulpstukjes die je er bij hebt gekregen dus USB of ps/2. :z

Verwijderd

Nog sterker. Ik had een Logitech muis en een Logitech verloopstekkertje (wel bij een andere Logitechmuis gekregen) en zelfs dat wilde niet werken.

Verwijderd

dat bedoel ik heel slim van logitech eigenlijk maar ook weer vaag :z

Verwijderd

Maar hoe kan het dan eigenlijk dat er gewoon verloop stukjes bestaan?
:? ik begrijp het niet.
het is toch een hele andere interface?
of zit er in de muis dan een chip die detecteert welke interface er gebruikt wordt en dan die interface gaat gebruiken?
Pagina: 1