Dag tweakers,
Ik ben bezig met een website en database, en ben op zoek naar een hosting daarvoor.
Het wordt een internationale website. Ik ben op zoek naar wat voor ons nu een goede oplossing kan zijn.
Bij offerteaanvragen bij verschillende providers kom ik uit tegen de €100 per maand met deze opzet.
Daar wordt dan ook met hoge systeemeisen gegooid, waarvan ik denk dat die niet nodig zullen zijn.
Ik hoor graag van jullie advies en ervaring.
lijst met geschatte voorwaarden
Wellicht een CDN?
Omdat we internationaal gaan leek het ons ook mogelijk om vast te kijken naar een CDN, helaas weten we nog niet hoe dat in zijn werk gaat.
Een leek zou denken alles verspreiden over meerdere kleine (en goedkopere) servers, maar er komt vast meer bij kijken.
Misschien toch zelf de server bouwen en managen?
Ook dit kan voor ons een optie zijn om kosten te drukken. alleen weten we net te weinig om dit goed af te kunnen wegen tegenover kosten van managed hosting.
Wat zijn bijvoorbeeld problemen die komen kijken bij zelf hosten?
Bij voorbaat al dank voor elke hulp.
Mvg, Nick
Ik ben bezig met een website en database, en ben op zoek naar een hosting daarvoor.
Het wordt een internationale website. Ik ben op zoek naar wat voor ons nu een goede oplossing kan zijn.
Bij offerteaanvragen bij verschillende providers kom ik uit tegen de €100 per maand met deze opzet.
Daar wordt dan ook met hoge systeemeisen gegooid, waarvan ik denk dat die niet nodig zullen zijn.
Ik hoor graag van jullie advies en ervaring.
lijst met geschatte voorwaarden
- Minimaal 40 GB aan opslagruimte
- de server moet een (MySQL) database kunnen hosten van 12 - 30 GB
- genoeg rekenkracht voor een groot aantal bezoekers per dag (we verwachten +/- 2000 - 5000 )
- per bezoeker verwachten we gemiddeld 15 requests
- adult content toegestaan
- ondersteuning Java / JSP
- Ruimte voor upgrades/uitbreiding
- Inzicht in gebruik/verbruik (voor optimalisering)
Wellicht een CDN?
Omdat we internationaal gaan leek het ons ook mogelijk om vast te kijken naar een CDN, helaas weten we nog niet hoe dat in zijn werk gaat.
Een leek zou denken alles verspreiden over meerdere kleine (en goedkopere) servers, maar er komt vast meer bij kijken.
Misschien toch zelf de server bouwen en managen?
Ook dit kan voor ons een optie zijn om kosten te drukken. alleen weten we net te weinig om dit goed af te kunnen wegen tegenover kosten van managed hosting.
Wat zijn bijvoorbeeld problemen die komen kijken bij zelf hosten?
Bij voorbaat al dank voor elke hulp.
Mvg, Nick
[ Voor 2% gewijzigd door nigeej op 12-02-2016 15:35 . Reden: aangepast bezoekers en requests ]