Mijn vraag:
Ik heb laatst een nieuwe computer in elkaar gezet, en moet nog een monitor hebben (Ik gebruik tijdelijk mijn TV). Ik wou vanwege de specs ook een goede monitor hebben.
Mijn ideale monitor:
Refresh: 75hz / 144hz
Resolutie: >=1080p
Grootte: 24"
Response: <=3ms
Video In: HDMI ingang
Max Budget: 260,00 euro
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Atm heeft de PC een Asus Pro Gaming moederbord (Z170) met de IGPU van de i7 6700k, deze wordt zodra ze uit zijn een Pascal series van Nvidia (1080 mits die nog net in budget gaat vallen)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
pricewatch: AOC G2460FQ Zwart
https://www.megekko.nl/pr...er-GN246HLBbid-24-monitor
pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart (Freesync is ook wel een leuke feature)
Verder heb ik een 2e vraag:
Ik ben vanplan overal HDMI te gebruiken (of displayport indien de kaart/monitor dat ondersteund)
Maar kan HDMI 144hz refresh (of 75hz) op 1080p of hoger aan?
Ik zie dit op verscheidende plekken terugkeren dat je gelimiteerd wordt op 60hz? Ik wil dit namelijk voorkomen.
Ik snap dat het budget hier nogal een limiterende factor is, dit is het wel echt het maximum dat ik er aan uit kan geven. Anders vallen toekomst plannen (de GPU) in gevaar.
Indien de keuze zodanig slecht is, zal ik gewoon 60hz 1080p gaan..
Ik heb laatst een nieuwe computer in elkaar gezet, en moet nog een monitor hebben (Ik gebruik tijdelijk mijn TV). Ik wou vanwege de specs ook een goede monitor hebben.
Mijn ideale monitor:
Refresh: 75hz / 144hz
Resolutie: >=1080p
Grootte: 24"
Response: <=3ms
Video In: HDMI ingang
Max Budget: 260,00 euro
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Atm heeft de PC een Asus Pro Gaming moederbord (Z170) met de IGPU van de i7 6700k, deze wordt zodra ze uit zijn een Pascal series van Nvidia (1080 mits die nog net in budget gaat vallen)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
pricewatch: AOC G2460FQ Zwart
https://www.megekko.nl/pr...er-GN246HLBbid-24-monitor
pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart (Freesync is ook wel een leuke feature)
Verder heb ik een 2e vraag:
Ik ben vanplan overal HDMI te gebruiken (of displayport indien de kaart/monitor dat ondersteund)
Maar kan HDMI 144hz refresh (of 75hz) op 1080p of hoger aan?
Ik zie dit op verscheidende plekken terugkeren dat je gelimiteerd wordt op 60hz? Ik wil dit namelijk voorkomen.
Ik snap dat het budget hier nogal een limiterende factor is, dit is het wel echt het maximum dat ik er aan uit kan geven. Anders vallen toekomst plannen (de GPU) in gevaar.
Indien de keuze zodanig slecht is, zal ik gewoon 60hz 1080p gaan..
[ Voor 15% gewijzigd door Themperror op 12-02-2016 15:07 ]
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090