Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil het verhaal niet te lang maken maar waar ik dus fout ben gegaan is toen ik via een USB stick Windows 8.1 op mijn Toshiba Satellite C50D - A - 11G dat ik vergeten was om mijn product key zowel als mijn product ID te noteren op een blaadje & ook toen ik dus bij die installatieprogramma van de Windows 8.1 kwam dat toen ik beiden partities verwijderde dat toen hij volledig geïnstalleerd was dat hij bijvoorbeeld niet me Wi-Fi driver en me anderen drivers niet herkende en ook dat ik geen product key had om in te voeren en dus dat ik vast zit!

Me vraag:

Waar kan ik me product code vinden want ik ben echt serieus ik kan het op de achterkant niet vinden en ik kan verkeerd kijken maar ik zie echt geen product key en die heb ik wel nodig bij het activeren van mijn Windows & Wat kan ik doen tegen die drivers behalve dat ik ze nu apart moet downloaden van een website waarschijnlijk.

Als deze post op de verkeerde plek is gemaakt dan mag dat gezegd worden dan zal ik vragen hem te verplaatsen naar de juiste thread ik heb echt geen idee maar ik heb echt hulp nodig! _/-\o_

Veel hartjes en kusjes! <3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 13:49 ]

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 20:26
de drivers zal je moeten downloaden via een andere pc en dan via usb oid overhalen om te installeren.

Zit je licentie sleutel niet achter de accu van je laptop ?

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie!

Nee, ik zie echt geen licentie sleutel op de achterkant van me laptop en ik weet dus echt niet wat ik nu moet doen. Ik zie dan die Windows 8 logo en dan daaronder nog een sticker met Toshiba waar Part NO op staat DC 19v 2.37A en dan Serial NO van 9 karakters lang en dan een barcode en daaronder een code van 24 letters en cijfers.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Je licentie staat waarschijnlijk gewoon in je bios.
Windows zou die moeten zien om te activeren. Anders een originele toshiba recovery gebruiken.
Daar zitten dan ook meteen de juiste drivers in

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Darkside bedankt voor je reactie!

1. Dankjewel ik zal even in me BIOS kijken kan jij toevallig aangeven waar in de BIOS ik die kan vinden als het niet een stomme vraag is tenminste ik ben niet zo goed met computers vandaar!

2. Nee, hij ziet het echt niet en ik heb me partities leeg gehaald dus hij zit niet meer op Toshiba's Windows 8 versie maar als jij toch een methode kan vinden om in recovery mode te gaan dan hoor ik dat graag en dan zal ik je advies ook opnemen!

Ik weet ook niet hoe ik Toshiba recovery kan loaden kan je me dat toevallig uitleggen of wil je dat uitleggen?

• DarkSide

DarkSide

OEM fabrikanten leveren hun serie nummer mee in de bios. Waardoor je geen nummer meer op hoeft te geven als je de laptop installeert of herinstalleert.
De Recovery zal dan automatisch verlopen.

Jij hebt echter je partities weggegooid, en waarschijnlijk ook je recovery partitie.
En een eigen windows er op gezet (waarschijnlijk geen oem versie). HIer hoort een eigen code bij.
De OEM code in de bios wil dan niet altijd activeren volgens mij.

Wat je dan moet doen is zorgen dat je een recovery cd krijgt vanuit Toshiba (kan geld kosten).
En met deze CD de laptop in originele staat terug brengen.

http://www.pcsteps.com/41...ows-8-1-product-key-bios/

[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 12-02-2016 14:49 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me ik snap hier echt niks van hoor ik ben niet zo'n techneut!

Dus ik zou in principe een recovery CD moeten kopen van Toshiba zodat ik me computer kan herstellen naar hoe het was. En hoe duur gaat dat mij wel niet kosten want ik heb momenteel geen geld op me rug ik denk ook niet dat ik zo me laptop aan de praat zal krijgen

Toch bedankt!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:53:
Het spijt me ik snap hier echt niks van hoor ik ben niet zo'n techneut!

Dus ik zou in principe een recovery CD moeten kopen van Toshiba zodat ik me computer kan herstellen naar hoe het was. En hoe duur gaat dat mij wel niet kosten want ik heb momenteel geen geld op me rug ik denk ook niet dat ik zo me laptop aan de praat zal krijgen

Toch bedankt!
Misschien iemand in de buurt die je kan helpen?
Weet je precies welke versie van windows Toshiba leverde. En weet je zeker dat je nu ook dezelfde versie geinstalleerd hebt? Dus home/pro e.d?

Verder zou je denk ik gewoon zelf even contact op moeten nemen met je leverancier/toschiba om te kijken wat de kosten zijn (soms hebben ze gewoon een download link. soms vragen ze er 50,- voor).

En tip voor de volgende x. Lees ook de handleiding die bij je laptop zat hoe je kunt recoveren en een herinstallatie kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik weet niet precies welke versie het is ik denk gewoon dat het Windows 8 professional is heb nog de doos hier in de kast liggen misschien dat het eventueel daar op staat dat ik het daar op kan vinden en dat ik dan de toepasselijke versie op me Windows computer dat hij hem automatisch pakt maar dat is dan hopen van zegen!

2. Ik ga denk ik gewoon een nieuwe laptop kopen want ik vind persoonlijk het betalen van 50-, voor beetje hulp absurd en ik kan dan beter een nieuwe laptop kopen dan dat ik 50-, betaal en dat er geen zekerheid is dat het wel gaat lukken ja / nee en als het toch niet lukt dat ik uiteindelijk me zakken leeg moet trekken omdat hun het niet gratis willen doen!

Ik heb toen de eerste keer dat ik hem kreeg de handleiding wel gelezen alleen dus door die partities is het mis gegaan en dat is jammer toch bedankt voor je reactie je bent me hulp in nood <3 O+

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 16:01 ]

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:57:
1. Ik weet niet precies welke versie het is ik denk gewoon dat het Windows 8 professional is heb nog de doos hier in de kast liggen misschien dat het eventueel daar op staat dat ik het daar op kan vinden en dat ik dan de toepasselijke versie op me Windows computer dat hij hem automatisch pakt maar dat is dan hopen van zegen!

2. Ik ga denk ik gewoon een nieuwe laptop kopen want ik vind persoonlijk het betalen van 50-, voor beetje hulp absurd en ik kan dan beter een nieuwe laptop kopen dan dat ik 50-, betaal en dat er geen zekerheid is dat het wel gaat lukken ja / nee en als het toch niet lukt dat ik uiteindelijk me zakken leeg moet trekken omdat hun het niet gratis willen doen!

Ik heb toen de eerste keer dat ik hem kreeg de handleiding wel gelezen alleen dus door die partities is het mis gegaan en dat is jammer toch bedankt voor je reactie je bent me hulp in nood <3 O+
Dus je geeft liever een paar honderd uit ipv misschien 50 (je hebt het niet eens gevraagd)???????
Daarbij ben jij die op eigen houtje dingen aan het doen bent. Toschiba (en andere OEM) leveren gewoon een gratis manier van recoveren en herinstallaties. Dat jij iets zelf doet betekend niet dat je dan ook recht op gratis service hebt.

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:34
Of een OEM versie van windows 8 installeren, dan pakt hij de key automatisch. Kost geen geld, alleen zul je dat moeten downloaden en op usb/dvd zetten.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Windows 8 Professional op deze laptop.

Maak een Windows 8 Professional 64-bit Bootable USB Stick.
Plaats hierop in de "Sources" folder een tekst bestand met de naam "ei.cfg"
De inhoud van dit bestand is:

code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]
Professional
[Channel]
OEM
[VL]
0

Na installatie zal ie zichzelf netjes activeren met de bios key.

Meer info:
http://www.nextofwindows....ndows-installation-files/

[ Voor 76% gewijzigd door Wim-Bart op 12-02-2016 16:42 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
@Darkside

Ik vind dat je een punt heb, maar stel je voor dat het helemaal niet lukt en dat ik alsnog gewoon 50-, moet betalen dat zou zonde zijn. Ik ben bang voor dat en durf ook niet zo'n risico te nemen helaas! Ik kan het altijd proberen maar waarschijnlijk heb ik toch wel een nieuwe laptop nodig want ik zit nu met een aangesloten toetsenboord omdat een druiloor het leuk vond om van de bank een aansteker richting me laptop te gooien op me toetsenboord (Klinkt onlogisch maar het is echt gebeurd!) en dus moest hij voor mij een USB toetsenboord betalen want toen ik naar PC-Oké ging konden ze niks voor me betekenen!

Ik bedank je alweer voor je duidelijk en goede reactie!

@Reiniero
Danjewel je hebt gelijk dat ga ik zeker is proberen topper!

@Wim-bart
Zelfde geld voor jou, thanks a lot ik ga het zeker proberen man jullie zijn me redders!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:30:

code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]
Professional
[Channel]
OEM
[VL]
0

Meer info:
Topper topper topper topper! Hartlijk bedankt! :P :>

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig enig idee waar ik de OEM .iso kan vinden zodat ik een hem op een USB kan zetten?!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8

Onderaan de pagina klikken op Hulpprogramma nu downloaden

Verwijderd

Topicstarter
@HenkdePoema

Is dat wel de OEM versie want het is wel belangrijk dat ik de OEM versie heb niet dat ik net zoals wat ik nu heb dat dat ik een verkeerde versie heb toch bedankt!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:06:
@HenkdePoema

Is dat wel de OEM versie want het is wel belangrijk dat ik de OEM versie heb niet dat ik net zoals wat ik nu heb dat dat ik een verkeerde versie heb toch bedankt!
Gewoon die versie downloaden. USB stick aanmaken en dan met notepad een ei.cfg aanmaken in de Sources folder. Indien er al een ei.cfg staat deze aanpassen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• DarkSide

DarkSide

Wim-Bart schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:30:

code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]
Professional
[Channel]
OEM
[VL]
0

Meer info:
Deze link zocht ik nog als oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Oké duidelijk dankjulliewel! Jullie hebben me weer gered!
Pagina: 1