Opzoek naar speakers vergelijkbaar met Bose Soundlink mini

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FirE13
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-07-2019
Mijn vraag:
- Ik ben opzoek naar goede computer speakers te vergelijken met geluidskwaliteit van Bose Soundlink Mini

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Van de week heb ik de Bose Soundlink mini (niet versie II) mogen horen. Het geluid beviel mij heel erg goed! Ik overweeg nu zelf om een Bose Soundlink Mini II aan te schaffen. Echter zal ik het merendeels gebruiken als computer speaker. Dat houdt onder andere in dat het zal worden aangesloten op het netsnoer.

Probleem:
- Accu degradatie door aansluiting op het netsnoer?

Zijn er toevallig tweakers die adviezen voor mij hebben?

Alle reacties

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 22:48

hmr

Is er een reden waarom je kijkt naar een portable speaker systeem? Wil je de speakers incidenteel gebruiken buiten de deur, of kunnen er ook speakers worden voorgesteld die slechts binnen te gebruiken zijn?

Wat is je budget?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-01 13:08

Theck88

If it's hard just KISS!

Als het je zo goed bevalt, waarom koop je de Bose soundlink mini niet?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 17:28
Theck88 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:12:
Als het je zo goed bevalt, waarom koop je de Bose soundlink mini niet?
Uit de openingspost:

Probleem:
- Accu degradatie door aansluiting op het netsnoer?

Zijn er toevallig tweakers die adviezen voor mij hebben?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:35
De Bose SoundTouch 10: speaker met wifi en bluetooth, ook een AUX aansluiting. Heeft geen accu en moet dus op netstroom worden aangesloten. Prijs is exact gelijk.

Bose Companion 20: specifieke computerspeakers (stereo).

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-01 19:08
Er is zoveel beters te krijgen, ook 2e hands. Alleen zo'n klein ding kopen als het echt klein moet ivm draagbaarheid of zo. Anders oude set stereo speakers + versterker = veel meer fun.

• FirE13
hmr schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:12:
Is er een reden waarom je kijkt naar een portable speaker systeem? Wil je de speakers incidenteel gebruiken buiten de deur, of kunnen er ook speakers worden voorgesteld die slechts binnen te gebruiken zijn?

Wat is je budget?
Nee hoor. Het is natuurlijk wel mooi meegenomen, maar ik koop dan liever een "extra" portable setje. Het gaat mij dus echt om kwaliteit in mijn kamer.

Waarom de Bose Soundlink mini ter referentie? Toevallig hoorde ik het geluid hiervan van de week.

Budget 150-200 euro. Voorkeur gaat dan natuurlijk uit naar 2ehands (aangezien je dan meer krijgt voor je geld?)

• FirE13
remzor schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:08:
De Bose SoundTouch 10: speaker met wifi en bluetooth, ook een AUX aansluiting. Heeft geen accu en moet dus op netstroom worden aangesloten. Prijs is exact gelijk.

Bose Companion 20: specifieke computerspeakers (stereo).
Bedankt voor je reactie en je aanbevelingen! Gaat een moeilijke keuze worden. Portable is geen must, maar de functies van de SoundTouch 10 zijn wel erg aantrekkelijk, moet ik eerlijk zeggen. Portable is geen must, maar het houdt mijn bureau wel een stuk "neater". En de Companion 20 heeft al als voordeel geen dedicated sub te hebben. Hopelijk kan ik ergens goede reviews vinden over de geluidskwaliteit van beide systemen. Dat blijft voor mij toch het belangrijkst

• FirE13
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:22:
Er is zoveel beters te krijgen, ook 2e hands. Alleen zo'n klein ding kopen als het echt klein moet ivm draagbaarheid of zo. Anders oude set stereo speakers + versterker = veel meer fun.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een wat compacter systeem. 2ehands is daarentegen zeker geen probleem.
Pagina: 1