Auto niet leverbaar, maar wel op site

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:41

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik wil een Skoda bestellen, in de uitvoering Fabia Style Businessline Pro. Een hele mond vol maar waar het op neer komt is dat je een Fabia hebt met zo ongeveer alle opties die je kan verzinnen. Een kijkje op de site leert je dat dat geen enkel probleem hoeft te zijn.

Fout.

Toen ik een offerte voor de auto vroeg kreeg ik doodleuk te horen dat deze uitvoering niet meer leverbaar is. Wel kunnen ze me de gewone Businessline uitvoering aanbieden, dus zonder "Pro". Het verschil tussen de gewone en de "Pro" versie is dat er voor €275 extra een panoramadak en digitale radio zit op de Pro-uitvoering:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ta2Bei9.jpg
Deze opties kunnen ook op de Businessline uitvoering gemonteerd worden. De prijs komt dan wel €475 hoger uit dan de Pro-uitvoering.

Ik vind dit eigenlijk te zot voor woorden. De Pro-uitvoering staat gewoon op de site, is kennelijk geen vergissing of zo, hij is fysiek leverbaar zoals geadverteerd, waarom zou ik dan extra betalen?

Als ik die vraag stel aan de verkoper krijg ik wat ontwijkende antwoorden te horen met een ondertoon van dat het niet anders is. Maar mag dit zomaar?

... en gaat over tot de orde van de dag

Beste antwoord (via P_Tingen op 14-02-2016 15:03)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor jou is het eindresultaat hetzelfde, maar het zijn gewoon twee verschillende producten. Denk je dat de dealer zelf de prijzen en optiepakketen bepaalt van de auto's die hij verkoopt? In dit geval doet de importeur dat, die willen bepaalde opties pushen, dus stellen een mooi 'pro'-pakket samen. Ze kunnen bij Skoda in een keer een hele lading auto's met dezelfde opties afnemen, wat vervolgens meer speling met de prijs geeft. Van die modellen alloceren ze een x aantal per dealer, en als die uitverkocht zijn en de dealer geen moeite wilt doen nog eentje ergens anders vandaan te halen kan hij dus geen pro meer leveren. Hij kan natuurlijk wel een vergelijkbare auto met dezelfde opties los bestellen, echter moet hij die gewoon voor de normale prijs bij Pon halen.

Je hebt weinig leverage bij die dealer, dus als je hem zover wilt krijgen toch nog wat aan de prijs te doen zal je dat vooral tactvol aan moeten gaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Is het een idee om een andere dealer te bellen? Soms zijn dealers gewoon ontzettend eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:31

_Arthur

blub

Ik zie de Fabia Style Businessline Pro met 1.0 MPI niet als 'op voorraad' staan: de 1.2 TSI wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

_Arthur schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:31:
Ik zie de Fabia Style Businessline Pro met 1.0 MPI niet als 'op voorraad' staan: de 1.2 TSI wel.
Maakt toch niet uit, dan bestellen ze hem toch gewoon. Heeft hooguit effect op de levertijd dan.

Als je hem niet meer wil verkopen haal je hem van je website af denk ik dan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even meerdere dealers bellen, dat doet vaak wonderen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Het kan soms zijn dat websites achter lopen. Maar zal eerder even kijken naar andere dealer.
Of met deze dealer regelen dat hij de normale business besteld. En de extra opties die op de Pro zitten zelf betaald.
Tevens wil je advies geven om zaken die in pakketten zit los op de factuur te zetten.
Dan heb je zwart op wit staan wat er in je auto komt. Straks komt er weer een modeljaar verandering aan.
En blijkt een pakket uitgekleed te zijn. Je hebt dan wel letterlijk een Pro voor de deur staan. Maar niet met de opties die jij voor ogen had.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom zou dit niet mogen? Waarom vind jij dat jij een dealer mag dwingen iets te leveren?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gambieter schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:42:
[...]

Waarom zou dit niet mogen? Waarom vind jij dat jij een dealer mag dwingen iets te leveren?
Ik zeg nee, maar ik vind wel dat de verkoper het "fatsoen" mag hebben om het artikel zsm te verwijderen van de website. en niet als lokkertje laten staan.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58
Zover ik zie is dit de website van de fabrikant en niet van de dealer....

Het kan zijn dat de website van Skoda niet up-to-date is. Kan ook dat de dealer om de een of andere reden niet wil bestellen... gewoon naar een andere dealer dan gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
[...]
Omdat hij het zelf aanbiedt misschien?

Als je dit acceptabel vind kan ik wel een lekkere actie bedenken: bied een auto aan met GRATIS alle opties die je maar wil. Zodra iemand het wil bestellen roep je "jaaa, neee, sorry maar dat kan niet. Ik kan ze wel als extra betaalde optie meeleveren".

Andere dealer gaat niet lukken omdat het een leaseauto betreft en mijn werkgever afspraken heeft gemaakt met net deze ene dealer*

* discussies over onze leaseregeling zijn interessant, maar niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Maar moet jij dan zelf bij de dealer bestellen. Of gewoon op de website van de LM je auto bestellen?
In het laatste geval gewoon een PRO bestellen. En laat de LM het maar uitzoeken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:16:
Maar moet jij dan zelf bij de dealer bestellen. Of gewoon op de website van de LM je auto bestellen?
In het laatste geval gewoon een PRO bestellen. En laat de LM het maar uitzoeken.
Ik moet hem zelf bestellen en mijn werkgever betaalt de rekening. Vervolgens gaat de auto voor de operationele zaken naar de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:19
[...]

Waarom vind jij dat jij een dealer mag dwingen iets te leveren?
Dat stelt hij toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

P_Tingen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:20:
[...]

Ik moet hem zelf bestellen en mijn werkgever betaalt de rekening. Vervolgens gaat de auto voor de operationele zaken naar de leasemaatschappij.
OK. Dan moet je dus ook zelf korting e.d onderhandelen.
Is het een dealer in de buurt? zou je er bv voor onderhoud willen komen?
Zou dan gewoon netjes proberen aan te geven dat het wel op de site staat (eventueel ook vragen bij andere dealer. Zodat je kunt zeggen dat andere skoda dealers het wel kunnen leveren).
En dan gaan onderhandelen op korting en opties.
Bv in ruil voor dat je ook zorgt dat de dealer dan onderhoud e.d mag plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:25:
[...]
OK. Dan moet je dus ook zelf korting e.d onderhandelen.
Is het een dealer in de buurt? zou je er bv voor onderhoud willen komen?
Zou dan gewoon netjes proberen aan te geven dat het wel op de site staat (eventueel ook vragen bij andere dealer. Zodat je kunt zeggen dat andere skoda dealers het wel kunnen leveren).
En dan gaan onderhandelen op korting en opties.
Bv in ruil voor dat je ook zorgt dat de dealer dan onderhoud e.d mag plegen.
Het probleem hierbij is dat ik haast geen partij ben in de verkoop, hooguit een lastige factor bij het precies samenstellen van de wagen. Mijn werkgever betaalt de rekening en heeft tevens een overeenkomst met de dealer dat die de enige is die Skoda's aan ons mag leveren. Ik kan dus niet naar een andere dealer. Onderhoud gebeurt daar ook, is al in ons autoreglement vastgelegd.

Het enige 'wapen' dat ik heb is dat ik nog kan zeggen dat ik dan wel een VW of Seat koop. Maar uiteindelijk vallen die onder dezelfde verkoopgroep dus of dat veel indruk maakt weet ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

P_Tingen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:36:
[...]

Het probleem hierbij is dat ik haast geen partij ben in de verkoop, hooguit een lastige factor bij het precies samenstellen van de wagen. Mijn werkgever betaalt de rekening en heeft tevens een overeenkomst met de dealer dat die de enige is die Skoda's aan ons mag leveren. Ik kan dus niet naar een andere dealer. Onderhoud gebeurt daar ook, is al in ons autoreglement vastgelegd.

Het enige 'wapen' dat ik heb is dat ik nog kan zeggen dat ik dan wel een VW of Seat koop. Maar uiteindelijk vallen die onder dezelfde verkoopgroep dus of dat veel indruk maakt weet ik niet....
Dan ben je behoorlijk gebonden qua handen en voeten...

Maar hey, als je werkgever betaalt, dan spreek je toch met de dealer af dat je een "non-Pro" pakt, met extra opties erbij, en stuur de factuur naar je werkgever? Heb je toch wat je wil, iets duurder weliswaar (maar 475 euro op 23,000 euro?), en qua autodealers: die trekken zich weinig aan van "zou eigenlijk moeten". Die doen gewoon waar ze lekker zelf zin in hebben.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

[...]

Dat maakt best veel indruk. Het is namelijk hun target die je onder vuur neemt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is het niet zo dat voor de bijtelling van de basis-prijs van de auto wordt uitgegaan, en opties daarin niet meespelen ? In dat geval kan het zelfs voor jou voordeliger zijn om juist niet de pro uitvoering te bestellen, en de opties te laten monteren. De leaseprijs voor de baas zal dan wel iets hoger zijn, maar afhankelijk van die leaseregeling hoeft jou dat niets te kosten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mag niet omdat je niet mag adverteren met iets voor prijs X en het vervolgens levert voor prijs Y. Dit is vergelijkbaar met de schapprijs bij de supermarkt - men mag aan de kassa niet opeens hogere prijzen rekenen. Dat geldt als misleiding.
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:39:
Dan ben je behoorlijk gebonden qua handen en voeten...

Maar hey, als je werkgever betaalt, dan spreek je toch met de dealer af dat je een "non-Pro" pakt, met extra opties erbij, en stuur de factuur naar je werkgever? Heb je toch wat je wil, iets duurder weliswaar (maar 475 euro op 23,000 euro?), en qua autodealers: die trekken zich weinig aan van "zou eigenlijk moeten". Die doen gewoon waar ze lekker zelf zin in hebben.
Inderdaad, ik zou zeggen bestellen en de baas laten betalen. Als die het er niet mee eens is, mag hij andere dealers overwegen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

[...]

Het gaat er mij inziens om, dat jij krijgt wat je wilt. Als een dealer A zegt wil niet zeggen dat dat de waarheid is. Laat hem maar uitleggen dat het wel degelijk mogelijk is bij andere dealers. Maar vraag dat gewoon na.
Als alle andere skoda dealers hetzelfde zeggen. Dan heeft je dealer dus gelijk en hoef jij nergens boos over te zijn. Behalve dat PON zijn websites niet up to date houdt.

Verder weet ik niet hoe je lease regeling in elkaar zit.
Maar als jij rechtstreeks een offerte moet opvragen heb jij wel degelijk invloed op de prijs van de auto.
Dus probeer te onderhandelen. Daarbij ook uitrekenen wat die 476 euro jou netto gaat kosten per maand.

Wij mogen wel de leverende dealer regelen, maar niet onderhandelen over de prijs.
Toch heb ik wel eea buiten de bon om kunnen regelen. Gewoon omdat we een goed gesprek hadden. En omdat ik bij hem terugkom als er wat aan de hand is met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:43:
Is het niet zo dat voor de bijtelling van de basis-prijs van de auto wordt uitgegeaan, en opties daarin niet meespelen ? In dat geval kan het zelfs voor jou voordeliger zijn om juist niet de pro uitvoering te bestellen, en de opties te laten monteren. De leaseprijs voor de baas zal dan wel iets hoger zijn, maar afhankelijk van die leaseregeling hoeft jou dat niets te kosten.
Zou kunnen, maar een panoramadak kunnen ze bij de dealer niet achteraf monteren lijkt me. Mijn eigen bijdrage is gebaseerd op aanschafprijs - standaardbedrag. Dus hoe duurder de auto, hoe hoger mijn eigen bijdrage.

Misschien moet ik toch maar eens openlijk overwegen een Seat Ibiza aan te schaffen inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Vraag offertes aan via nieuweautokopen.nl:

https://www.nieuweautokop...tyle_77kw/308530/details/

Hier staat hij wel op voorraad (met een hogere catalogusprijs). Maar misschien krijg je een leuke offerte die beter is wat op de site staat ;) Gewoon aangeven dat hij op de skoda site zelf goedkoper staat.

Bij mij op de skoda site zijn beide modellen trouwens 900 euro duurder. Dus de prijs van nieuweautokopen.nl is wel correct.

[ Voor 24% gewijzigd door The_Ghost16 op 12-02-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:41
Zover ik weet en vorig jaar had uitgezocht tellen alle opties mee voor de consumentenprijs, maar kunnen sommige enkel fabrieksmatig ingebouwd worden (zoals een panoramadak) en kunnen andere opties achteraf ingebouwd worden, zoals andere banden. En die worden dan maar voor het gemak geen optie meer genoemd bij skoda maar accessoires.
Accessoires die achteraf kunnen hoeven dus niet perse in de consumenten prijs meegenomen te worden (op de bon te komen staan) en kunnen vaak onderhands of los geregeld worden.
Maar hebben uiteindelijk wel invloed op de leaseprijs. (grotere banden = hoger brandstofverbruik wat vaak in de prijs zit en voor de bijtellingscategorie invloed kan hebben en dat wordt voortaan weer wel gechecked zo ver ik begreep)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

P_Tingen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Zou kunnen, maar een panoramadak kunnen ze bij de dealer niet achteraf monteren lijkt me. Mijn eigen bijdrage is gebaseerd op aanschafprijs - standaardbedrag. Dus hoe duurder de auto, hoe hoger mijn eigen bijdrage.

Misschien moet ik toch maar eens openlijk overwegen een Seat Ibiza aan te schaffen inderdaad ;)
panoramadak is een fabrieksoptie. Dus als je de auto met panoramadak besteld dan wordt hij in de fabriek met panoramadak gemaakt.

Maar gezien jouw opmerking denk ik dat ik al snap wat het hele probleem is. Je moet waarschijnlijk kiezen uit een voorraadauto (= levertijd van max 2 weken), en je kunt niet een nieuwe auto bestellen (= levertijd van 2 a 3 maanden). De dealer heeft dan simpelweg de Pro niet op voorraad staan, en de normale wel.
Je kan proberen nog een keer met de desbetreffende dealer aan de tafel te gaan zitten en vragen of hij niet een pro bij een andere dealer uit de voorraad kan trekken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

1. De VW Golf rijdt lekkerder dan de Ibiza en die rijdt weer lekkerder dan de Fabia. Doe daar ook een proefrit in en beslis of je het de meerprijs waard vindt.
2. Die 200 euro extra is flauw van de verkoper, maar die betaalt je werkgever. Reken uit hoeveel dat JOU extra gaat kosten, misschien maar een paar euro per maand.
3. Jullie bedrijf is een goede klant, probeer die arrogante verkoper te passeren door te escaleren. Wellicht wordt hij dan teruggefloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Veel actiemodellen gaan via het op=op principe. Elke dealer krijgt een x aantal van deze modellen tot zijn beschikking en kan deze dan verkopen. Als dealers coulant naar elkaar zijn kan dealer x een auto overdoen naar dealer y maar als het een model is waar nog actief mee geadverteerd wordt door de importeur zijn ze daar niet zo happig op.
ago schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:30:
1. De VW Golf rijdt lekkerder dan de Ibiza en die rijdt weer lekkerder dan de Fabia. Doe daar ook een proefrit in en beslis of je het de meerprijs waard vindt.
Is wel een scheve vergelijking aangezien de ibiza en fabia een klasse lager liggen dan de Golf, die moet je namelijk vergelijken met een Polo.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

GWBoes schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:43:
Is wel een scheve vergelijking aangezien de ibiza en fabia een klasse lager liggen dan de Golf, die moet je namelijk vergelijken met een Polo.
Je hebt gelijk sorry. Polo had er moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

P_Tingen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:15:
Omdat hij het zelf aanbiedt misschien?
Zolang er geen contract / koopovereenkomst is? :? Misleiding, dat zeker. Maar dat iets voor prijs X op de site staat, betekend niet dat ze het kunnen leveren ervoor. Vandaar ook in de voorwaarden, dat voorraad kan variëren en dat de website voorbehouden is aan spel- en typefouten.
Andere dealer gaat niet lukken omdat het een leaseauto betreft en mijn werkgever afspraken heeft gemaakt met net deze ene dealer*

* discussies over onze leaseregeling zijn interessant, maar niet hier
Dan dus even kijken wat die afspraken precies zijn? Wellicht valt wat jij wilt dus buiten het contract? :) Wellicht dat het door dat contract dus niet kan. ;) Om daarvan zeker te zijn, kun je ze eventueel als particulier een offerte vragen of even rondkijken bij een andere dealer wat die biedt.

Je bent - ondanks het leasecontract van je werkgever - niets verplicht immers. Je hoeft immers ook niet een auto via de zaak te doen, ook daar ben je vrij in, immers. Je werkgever is dat gezien het leasecontract wellicht.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 12-02-2016 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een Fabia, vaste dealer en eigen bijdrage..... Tijd voor andere werkgever?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Wim-Bart schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:25:
De fabia is eigen keuze.
Dat een werkgever met een dealer werkt komt wel vaker voor. Net als eigen bijdrage.
Als zou hij voor de fabia 1000 per maand kwijt zijn. En dat accepteren is dat zijn keuze.

Maar volgens mij is er verder nog weinig onderhandeld of uitgezocht wat de mogelijkheden zijn bij de dealer.
of het om een voorraad auto gaat of om een compleet nieuwe.
Normaal moet er wel wat onderhandelruimte zijn. In dit geval spreken we over nog geen 500,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Fish schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:36:
Maakt toch niet uit, dan bestellen ze hem toch gewoon.
En kennelijk kan dat dus niet meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:25:
Haha, nee hoor, ik heb verder een prima werkgever. De autoregeling is - nou ja - ruk, maar er is meer in het leven dan een autoregeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:17:
Zolang er geen contract / koopovereenkomst is? :? Misleiding, dat zeker. Maar dat iets voor prijs X op de site staat, betekend niet dat ze het kunnen leveren ervoor. Vandaar ook in de voorwaarden, dat voorraad kan variëren en dat de website voorbehouden is aan spel- en typefouten.
Het consumentenrecht is vrij stringent in Nederland. Als je iets aanbiedt voor een bepaalde prijs dan moet je dat ook leveren, tenzij je het daarna dus ook niet meer aanbiedt (omdat het op is of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:00:
Het consumentenrecht is vrij stringent in Nederland. Als je iets aanbiedt voor een bepaalde prijs dan moet je dat ook leveren, tenzij je het daarna dus ook niet meer aanbiedt (omdat het op is of iets dergelijks).
Dan zou een prijsfout altijd rechtsgeldig zijn en dat is niet waar. Ook een webshop hoeft zijn producten niet onder kostprijs te verkopen door een prijs- of typfout. ;) Zelfs dan mag een webshop ook gewoon een naheffing doen of de koop ontbinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:34:
[...]
Dan zou een prijsfout altijd rechtsgeldig zijn en dat is niet waar. Ook een webshop hoeft zijn producten niet onder kostprijs te verkopen door een prijs- of typfout. ;) Zelfs dan mag een webshop ook gewoon een naheffing doen of de koop ontbinden. :)
Alleen als er sprake is van een evidente fout. Anders niet, wat men ook beweert. Naheffing bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet niet hoe het wel heet, maar men mag gewoon (als product nog niet verzonden is) en men komt er op tijd achter dat het product voor een onjuiste prijs verkocht wordt, alsnog een 'naheffing' doen, ik weet dus alleen even niet hoe het precies heet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:57:
Weet niet hoe het wel heet, maar men mag gewoon (als product nog niet verzonden is) en men komt er op tijd achter dat het product voor een onjuiste prijs verkocht wordt, alsnog een 'naheffing' doen, ik weet dus alleen even niet hoe het precies heet. ;)
Bij een evidente fout mag men de koop ontbinden, anders niet. Tevens mag je in Nederland zaken die je ongevraagd opgestuurd zijn houden, juist om te voorkomen dat je nog een rekening na krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:00:
[...]

Dat is leuk, maar je mist iets wat al meerdere keren in dit topic genoemd is: De dealer biedt de Fabia Style Businessline Pro helemaal niet aan. Op de website van Ŝkoda (die eigenlijk weer van Pon is) staan gewoon alle versies van de Fabia genoemd. De dealer is onafhankelijk van Ŝkoda en als consument heb je al helemaal niets te maken met Ŝkoda/Pon. Als de dealer van Pon geen Pro versie zou kunnen krijgen terwijl Pon daar wel mee adverteert zou de dealer Pon daarop moeten aanspreken. Maar ook in dat geval geldt het consumentenrecht natuurlijk niet.
Dit lijkt gewoon een gevalletje dat de dealer een bepaalde hoeveelheid Pro modellen gealloceerd gekregen heeft welke op dit moment uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:59:
Dat is leuk, maar je mist iets wat al meerdere keren in dit topic genoemd is: De dealer biedt de Fabia Style Businessline Pro helemaal niet aan. Op de website van Ŝkoda (die eigenlijk weer van Pon is) staan gewoon alle versies van de Fabia genoemd. De dealer is onafhankelijk van Ŝkoda en als consument heb je al helemaal niets te maken met Ŝkoda/Pon.
Dat hangt helemaal af van hoezeer die twee met elkaar te maken hebben en welke afspraken daar verder gemaakt zijn. Zomaar aannemen dat die twee niets met elkaar te maken hebben is te kort door de bocht, evenals het omgekeerde overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pon is de importeur van alles van VAG in Nederland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CptChaos schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:41:
Pon is de importeur van alles van VAG in Nederland. :)
De vraag is of de dealer van de TS ook Pon is ;) Als niet bestaat er geen relatie tussen de TS en de firma Pon die op hun website een bepaald model aanbiedt.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 13-02-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
De dealer is ook aangesloten bij Pon, net als alle VW, Audi, Seat en Skodaboeren als het goed is. Dus hoewel Pon iets kan roepen wat de dealers niet na hoeven te komen, is dat op zijn minst een beetje raar. Als je naar de Skodasite gaat en daar een aanbieding ziet is het toch gek als de Skodadealer vervolgens geen sjoege geeft.

Ik heb contact gehad met het webteam van Skoda en die verzekerde mij dat het op zich niet uit zou moeten maken bij welke dealer ik was geweest en dat de site wel leidend zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

P_Tingen schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 08:50:
en dat de site wel leidend zou moeten zijn.
Dus; website zegt niet op voorraad. Dus jij dikke pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* troll

[ Voor 94% gewijzigd door gambieter op 13-02-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

niet happen

Dit is de disclaimer op de Skoda website;
Disclaimer

Pon’s Automobielhandel B.V.* (Pon) stelt het op prijs dat u geïnteresseerd bent in onze producten en een bezoek brengt aan één van onze sites. Hoewel de informatie op deze site permanent zo accuraat en actueel mogelijk wordt weergegeven, zijn wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie op deze site te allen tijde voorbehouden. Het is onmogelijk om transmissiefouten volledig uit te sluiten. Aan de inhoud van deze site kunnen derhalve op geen enkele wijze rechten worden ontleend.

[ Voor 60% gewijzigd door gambieter op 13-02-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:20:
Dit is de disclaimer op de Skoda website;
Geweldig mooi, wat bedrijven allemaal in hun voorwaarden zetten. Of het allemaal juridisch houdbaar is, is dan weer een tweede.

*knip en nou kappen

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 13-02-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:41:
Geweldig mooi, wat bedrijven allemaal in hun voorwaarden zetten. Of het allemaal juridisch houdbaar is, is dan weer een tweede.

knip
Dan kaatsen we die even terug: kom eens met jurisprudentie waaruit jouw gelijk blijkt. Dat een bedrijf het goed moet leveren als het op een website aangeboden wordt (maar het niet (meer) op voorraad is).

Met *knip* als "Of het allemaal juridisch houdbaar is, is dan weer een tweede", schiet de TS helemaal niets op. De gebruikte bewoordingen "Of" en "weer een tweede" geven weinig blijk van dat je 100% zeker bent over je standpunt.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 13-02-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:15
Jammer dat je de door jou gewenste uitvoering niet meer kan bestellen, maar zo is het leven soms :) .
Geen idee of deze bewering waar is, maar het consumentenrecht is sowieso niet van toepassing aangezien het om een transactie gaat tussen een autodealer en de werkgever van de TS.

Ter illustratie: mijn huidige leaseauto is NA bestelling nog eens 200 euro duurder geworden omdat het modeljaar 2015 niet meer leverbaar was. Het werd dus modeljaar 2016. De kleur die ik wilde was ook niet meer mogelijk, dus werd het een andere kleur. Daar was ik op dat moment ook niet zo blij mee, maar je komt er écht wel overheen hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door upje op 13-02-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:49:
Dan kaatsen we die even terug: kom eens met jurisprudentie waaruit jouw gelijk blijkt. Dat een bedrijf het goed moet leveren als het op een website aangeboden wordt (maar het niet (meer) op voorraad is).
Je mag niet bewust adverteren met iets dat je niet voor die prijs gaat verkopen.
Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
  • Misleidende reclame maken, dus reclame waarin de ondernemer dingen zegt die niet waar zijn.
  • In de prijs niet alle extra kosten noemen, waardoor de totaalprijs hoger is dan u had verwacht.
  • Zeggen dat u de laatste kaarten voor een uitverkocht concert kunt kopen, terwijl het concert niet uitverkocht is.
  • Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.emd.
  • U een gratis product aanbieden zonder te vertellen dat u daarna iedere maand nog meer producten krijgt, waarvoor u moet betalen.
  • Zeggen dat ze aangesloten zijn bij een keurmerk of een branchevereniging, terwijl dat niet zo is.
.
Nou is iets hebben kunnen leveren, maar ondertussen niet meer natuurlijk een (zeer tijdelijk) grijs vlak, maar dat de importeur aangeeft dat de website gewoon leidend is maakt dat al weer een stuk absoluter.

*knip* troll
upje schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:54:
Geen idee of deze bewering waar is, maar het consumentenrecht is sowieso niet van toepassing aangezien het om een transactie gaat tussen een autodealer en de werkgever van de TS.
De term sowieso is wat absoluut. Aangezien TS de boel zelf bestelt, de baas betaalt en de leasemaatschappij uitbaat is het een fraaie driehoeksverhouding tussen consument A, bedrijf B en C :P
Ter illustratie: mijn huidige leaseauto is NA bestelling nog eens 200 euro duurder geworden omdat het modeljaar 2015 niet meer leverbaar was.
Ik neem aan dat je bij bestellen nog geen prijs overeen bent gekomen, anders is dat niet houdbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 13-02-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:15
Het lijkt me geen driehoeksverhouding. De autodealer verkoopt een auto aan de werkgever van TS. De TS is zakelijk gezien geen partij. Consument A bestaat helemaal niet, zakelijk gezien.

Natuurlijk ben ik wel een prijs overeengekomen, en daar is vlak voordat de auto bij de fabriek werd besteld nog een wijziging op gekomen. Daar heb ik akkoord opgegeven. Vervelend hoor, maar 200 euro op een nieuwe auto is nou niet zo boeiend. De leasemaatschappij interesseerde het überhaupt niet (afgesproken leasetarief is gelijk gebleven), dus ik moet nu over 200 euro extra bijtelling betalen. Ook niet echt iets om je druk over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

upje schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:14:
Het lijkt me geen driehoeksverhouding. De autodealer verkoopt een auto aan de werkgever van TS. De TS is zakelijk gezien geen partij. Consument A bestaat helemaal niet, zakelijk gezien.
Dit. En er is niet eens een overeenkomst gesloten. Dus het enige 'recht' waarop men zich hier beroept is dat er iets wordt vermeld op een website (c.q. brochure van de importeur) Alwaar het niet eens direct aangekocht kan worden (er is nergens een 'koop-nu' knop. Dus om nu te zeggen dat de www.skoda.nl website gelijk gesteld is/moet zijn aan een web winkel, lijkt mij ook niet op te gaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:58:
Nou is iets hebben kunnen leveren, maar ondertussen niet meer natuurlijk een (zeer tijdelijk) grijs vlak, maar dat de importeur aangeeft dat de website gewoon leidend is maakt dat al weer een stuk absoluter.

knip
En die dezelfde website, die volgens jou dus leidend is, zegt: NIET OP VOORRAAD. Dus dat is leidend.

Nog steeds geen jurisprudentie gezien dat de dealer (of de importeur) het goed moet leveren aan de TS.
Nop, TS besteld zelf niets. Die laat hooguit een offerte opstellen, die door de werkgever goed gekeurd wordt waarna de werkgever de auto via de leasemaatschappij 'besteld', of beter gezegd least.

Je hebt dan de contracten alsvolgt: TS met zijn werkgever (leaseovereenkomst zoals opgenomen in het arbeidscontract of als aanhangsel hier van). De werkgever met de leasemaatschappij (zakelijke overeenkomst tot leasen van het betreffende voertuig, voor x-periode, voor x-bedrag). En de leasemaatschappij die de eigenaar is van de auto die hem bij een dealer heeft besteld en aankocht.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 13-02-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Jammer dat je de door jou gewenste uitvoering niet meer kan bestellen, maar zo is het leven soms :) .
...
maar je komt er écht wel overheen hoor.
Oh ja dat vermoed ik ook wel. :) Als een uitvoering niet leverbaar is omdat bepaalde onderdelen er niet meer zijn of omdat die speciale uitvoering een of andere bijzondere kleur had of zo dan is het een kwestie van domme pech, net als op een ongelukkig moment bestellen zodat je in een ander modeljaar komt.

Waar ik wat chagrijnig van word is dat de auto zoals ik hem graag wil hebben prima leverbaar is; het is een kwestie van marketinggeneuzel dat er ineens een ander prijskaartje aan hangt. En "kennelijke fout" kan ik dit niet noemen dus ik zou zeggen: leveren die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

P_Tingen schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:47:
is dat de auto zoals ik hem graag wil hebben prima leverbaar is
Maar waarom blijf je dat denken? Puur en alleen omdat ie in een foldertje staat? Of hebben andere dealers het betreffende model wel op voorraad cq kunnen die hem wel leveren? Als je dat zwart op wit hebt, dan heb je een punt. Maar nog niemand (van een dealer) heeft tegen je gezegd "hij is leverbaar, maar je krijgt 'm lekker niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
_Arthur schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:56:
[...]

Maar waarom blijf je dat denken? Puur en alleen omdat ie in een foldertje staat? Of hebben andere dealers het betreffende model wel op voorraad cq kunnen die hem wel leveren? Als je dat zwart op wit hebt, dan heb je een punt. Maar nog niemand (van een dealer) heeft tegen je gezegd "hij is leverbaar, maar je krijgt 'm lekker niet".
Dat blijf ik niet zozeer DENKEN, dat IS kennelijk zo, want ik heb een offerte van de auto zoals ik hem graag hebben wil. Hij IS dus gewoon leverbaar, met dit verschil dat hij niet "businessline pro" heet, maar "businessline" met 2 extra dingetjes en een hogere prijs. Het is dus niet zo dat er een fysieke beperking zit op het leveren van de auto zoals ik hem graag wil, alleen marketing/administratieve beperkingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor jou is het eindresultaat hetzelfde, maar het zijn gewoon twee verschillende producten. Denk je dat de dealer zelf de prijzen en optiepakketen bepaalt van de auto's die hij verkoopt? In dit geval doet de importeur dat, die willen bepaalde opties pushen, dus stellen een mooi 'pro'-pakket samen. Ze kunnen bij Skoda in een keer een hele lading auto's met dezelfde opties afnemen, wat vervolgens meer speling met de prijs geeft. Van die modellen alloceren ze een x aantal per dealer, en als die uitverkocht zijn en de dealer geen moeite wilt doen nog eentje ergens anders vandaan te halen kan hij dus geen pro meer leveren. Hij kan natuurlijk wel een vergelijkbare auto met dezelfde opties los bestellen, echter moet hij die gewoon voor de normale prijs bij Pon halen.

Je hebt weinig leverage bij die dealer, dus als je hem zover wilt krijgen toch nog wat aan de prijs te doen zal je dat vooral tactvol aan moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

*knip* en ook jij kappen

[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 13-02-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:23:
Nog steeds geen jurisprudentie gezien dat de dealer (of de importeur) het goed moet leveren aan de TS.
Mijn vorige post bevat voldoende basis. Het hangt verder van de precieze juridische constructie af en daar hebben we allebei te weinig informatie over om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk geen consumentenrecht, de auto wordt besteld door het bedrijf. De TS mag namens het bedrijf deze bestellen, (zeer waarschijnlijk onder voorbehoud van goedkeuring door het bedrijf)

Trouwens in de brochure die gewoon te downloaden is, staat: "De genoemde consumentenprijzen zijn geldig zolang de voorraad strekt". Als ik dan bij de voorraad ga kijken, staat alleen nog een zwarte 1.2 tsi, geen dieseltjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:59:
Het is natuurlijk geen consumentenrecht, de auto wordt besteld door het bedrijf. De TS mag namens het bedrijf deze bestellen, (zeer waarschijnlijk onder voorbehoud van goedkeuring door het bedrijf)

Trouwens in de brochure die gewoon te downloaden is, staat: "De genoemde consumentenprijzen zijn geldig zolang de voorraad strekt". Als ik dan bij de voorraad ga kijken, staat alleen nog een zwarte 1.2 tsi, geen dieseltjes meer.
Ze kunnen prima volledig in hun recht staan als je het juridisch tot na de komma uitrekent, maar met gezond boerenverstand zeg je toch gewoon dat als je iets aanbiedt op je site, dat je het ook moet kunnen leveren. En als dat niet meer kan, dan haal je het van de site.

Ook in eerdere reacties werd gewezen op de juridische relatie tussen PON en de dealer en dat zal allemaal correct zijn, maar ook al is het zo, dan zou Skoda dit helemaal niet moeten willen. Dit zorgt alleen maar voor chagrijnige potentiële kopers. En een chagrijnige koper gaat ergens anders kijken.

Volg de Skoda-rijder ... als 'ie chagrijnig naar de showroom van de concurrent rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:59:
Dat is dus maar de vraag. Als ik iets bestel in een winkel en een familielid betaalt, dan heb ik juridisch gezien toch echt de aankoop gedaan. Het hangt dus volledig van de papieren situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:21:
[...]

Dat is dus maar de vraag. Als ik iets bestel in een winkel en een familielid betaalt, dan heb ik juridisch gezien toch echt de aankoop gedaan. Het hangt dus volledig van de papieren situatie af.
Als de TS een auto besteld, en zijn werk betaald, kan je er gerust van uit gaan dat zij ook de factuur (BTW) willen hebben. Dat is dus helemaal niet de vraag. Gekke henkie die een zakelijke auto particulier gaat kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, het begint zo een beetje op drammen door de TS te lijken, en een rode draad van welles-nietes posts door een paar anderen. Als het zo doorgaat is dit topic geen lang leven beschoren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik dacht dat dit niet zondermeer mag, als jij doelbewust met een dergelijk item adverteert (zonder op=op/zolang de voorraad strekt oid er bij te kalken), dan dien je ook te leveren, in ieder geval te bestellen (levertijd is voor rekening koper.)

Kun je dat niet, dan dien je een vervangend item te leveren te leveren voor een soortgelijke prijsstelling, of in het nadeel van de verkopende partij- een duurder item voor dezelfde prijs (in dit geval een gelijkwaardige auto met dezelfde opties en eigenschappen, ook als dit duurder uitvalt voor de dealer.) Staat ergens in het BW, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem lijkt mij bij de werkgever van de TS te liggen. Hij kan "kiezen" uit 1 dealer en die heeft nu dus de kaarten in handen. TS moet toch bij hem kopen. "Kat in''t bakkie."

Als je wat meer keuze had gehad, had je de dealer nog het gevoel kunnen geven dat je voor een ander merk zou gaan en dat hij met lege handen achter zou blijven.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:36:
Ik dacht dat dit niet zondermeer mag, als jij doelbewust met een dergelijk item adverteert (zonder op=op/zolang de voorraad strekt oid er bij te kalken), dan dien je ook te leveren, in ieder geval te bestellen (levertijd is voor rekening koper.)
De TS heeft nog steeds niet laten zien dat de dealer ermee adverteert. Dat het op de Skoda website staat betekent niet dat de dealer het ook aanbied. Op de Samsung website staan ook meer modellen dan de meeste winkels in hun assortiment hebben.

De TS zal toch een keer duidelijk moeten gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:31:
Het probleem lijkt mij bij de werkgever van de TS te liggen. Hij kan "kiezen" uit 1 dealer en die heeft nu dus de kaarten in handen. TS moet toch bij hem kopen. "Kat in''t bakkie."

Als je wat meer keuze had gehad, had je de dealer nog het gevoel kunnen geven dat je voor een ander merk zou gaan en dat hij met lege handen achter zou blijven.
Tja wij hebben ook speciale afspraken met een bepaalde bevriende dealer, we krijgen daar altijd extra kortingen. Dat zal in dit geval ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 22:12

servies

Veni Vidi Servici

Viccers schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:05:
Zover ik zie is dit de website van de fabrikant en niet van de dealer....

Het kan zijn dat de website van Skoda niet up-to-date is. Kan ook dat de dealer om de een of andere reden niet wil bestellen... gewoon naar een andere dealer dan gaan toch?
Nog een kleine verbetering:
Het is de website van PON, de importeur...
En PON is een beroerde importeur met betrekking tot Skoda. Het grootste deel van de opties is niet beschikbaar, de website wordt nauwelijks bijgehouden.
Pagina: 1