Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iOS-apparaten met 64bit-socs belanden in bootloop door wijzi

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nieuws: iOS-apparaten met 64bit-socs belanden in bootloop door wijzigen datum

Het artikel bevat een redenatiefout:
Het is onbekend wat de bootloop veroorzaakt, maar het is mogelijk dat iOS werkt met een Unix-timestamp, die aan 1 januari 1970 middernacht GMT het getal 0 toekent. Als gebruikers in een tijdzone zitten ten westen van deze tijdzone, zoals Amerikaanse tijdzones, zou het gaan om een 'negatieve tijd'.
Het is precies andersom. Ten westen van GMT heeft men een positieve timestamp bij 1-1-1970 0:00 lokale tijd. Ga maar na: als het in New York 0:00 is, is het in Londen al 5:00 's nachts. En dus zou de timestamp van de New Yorker op dat moment 18000 zijn.

In Nederland krijg je wel een negatieve timestamp. Want als het in NL 0:00 is, is het in Londen nog 23:00 de vorige dag, en dus krijg je een bijbehorende timestamp van -3600.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Haha idd. Thanks, gefixt :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nog niet helemaal goed:
Als gebruikers in een tijdzone zitten ten oosten van deze tijdzone, zoals Amerikaanse tijdzones, zou het gaan om een 'negatieve tijd'. Apple heeft de bug nog niet bevestigd.
Amerikaanse tijdzones zijn niet ten oosten van GMT ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
8)7 Thanks again!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik wil niet lullig doen hoor, maar:
Als gebruikers in een tijdzone zitten ten westen van deze tijdzone, zou het gaan om een 'negatieve tijd'.
Nu staat er weer westen 8)7

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Haha, zoals je merkt ben ik de weg even kwijt. De truc werkt in elk geval ten westen van Greenwich en niet ten oosten ervan :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als dat zo is, dan heeft dat niets met negatieve timestamps te maken :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

.oisyn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:54:
Als dat zo is, dan heeft dat niets met negatieve timestamps te maken :)
Het probleem zal ook niet zo eenvoudig zijn dat iOS geen negatieve timestamps aan kan lijkt me?
Verder redenerend misschien is het volgende aan de hand: Als ik in New York ben, en ik stel in dat het 1-1-1970 is, 0:00 uur en zet tijdzones uit dan heeft iOS de timestamp 0 voor de locatie New York (foutief dus!), en dus -18000 voor Greenwich.
Ik reboot, en iOS gaat er ineens van uit dat het timestamp 0 is voor de locatie Greenwich (de juiste manier!), maar hij had al timestamp -18000! Wellicht loopt 'ie dan vast.

Het probleem kan dus best in de timestamps zitten, maar dan wel icm met locatiebepalingen en tijdzones.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Icephase schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:59:
[...]

Het probleem zal ook niet zo eenvoudig zijn dat iOS geen negatieve timestamps aan kan lijkt me?
En dat durf je te beweren na alle suffe datumfouten die we tot nu toe gezien hebben uit huize Apple? ;)
Verder redenerend misschien is het volgende aan de hand: Als ik in New York ben, en ik stel in dat het 1-1-1970 is, 0:00 uur en zet tijdzones uit dan heeft iOS de timestamp 0 voor de locatie New York (foutief dus!), en dus -18000 voor Greenwich.
Maar dat is dus verkeerd om. Soms adjust men idd de timestamp naar een "lokale" variant zodat als ze 'm omzetten naar een textuele versie (wat normaal GMT tijd oplevert), het de lokale tijd oplevert. Die adjustment zou dan negatief zijn als je naar het westen gaat, en dus precies het omgekeerde van wat je zegt. Uiteindelijk komt het erop neer dat als je timestamp 0 GMT kiest, en je adjust dat naar New York, dan kom je op -18.000 uit. Maar dat is niet echt een logische situatie.

Maar goed, kijkend naar de zin waar ik deze reactie mee begon is natuurlijk alles mogelijk ;)

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Moet iPad Air of hoger zijn. De iPad 4 heeft een 32-bit A6 processor.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

.oisyn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:08:
[...]

[knip]

Maar dat is dus verkeerd om. [knip]
Ja daarom zeg ik ook 'foutief' :P
Pagina: 1