Toon posts:

Nieuwe bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halloow,

Ik ben van plan dit systeem te gaan kopen :

AMD Athlon Thunderbird 1200Mhz (266Mhz)
FL 379
Abit KT7A-RAID FL 439
2x 256MB 133Mhz SDRAM FL 218
AOpen Bigtower ATX HQ08P Blue FL 269
Cooler Master EP5-6I51 FL 24
2x IBM Deskstar 40GB 60GXP FL 798
Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS Pure FL 429
Creative DeskTop Theatre 5.1 DTT2500 FL 519
Creative SoundBlaster Live Player 5.1 FL 189
HP DeskJet 930C 339

Ik heb er 2 keer 256 in gedaan, omdat ik anders bij een andere winkel moet zijn om 1 bankje van 512 te kopen. Omdat het maximale dan nog 1024 MB is lijkt me dit geen probleem.

Over het geluid : Is het verstandiger om het 5.1 setje van 519 piek in te wisselen voor dat iets goedkopere setje zonder decoder, wat dan toch door de geluidkaart gedaan wordt?. Misschien is dit beter omdat de geluidkaart of CPU zo minder belast worden?

Cooler Master EP5-6I51, een prima ding toch?

Ik speel niet erg veel spellen, dus misschien moet dan toch voor een andere videokaart gaan. bijvoorbeeld de Radeon die het op 2d beter doet.

2x IBM Deskstar 40GB 60GXP in combinatie met RAID moet toch wel ulta snel zijn, ofniej?

Iemand suggesties/aanmerkingen over dit systeem?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ruilen tegen mijn PII????

Haha geintje natuurlijk, nou ik zou die wel willen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Owjaah, Is dit alles wel een beetje compatible met Linux?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
geen DDR ?

www.kuiphuis.nl

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik zou als eerst die koeler schrappen, is wel een geinig ding maar niet echt geschikt op 1200, denk dat je stressed temps dan boven de 60 uitkomen.

zoals je al zegt, de radeon is beter in 2d en doet het ook nog aardig in games als je af en toe een spelletje speeld

verder kan je er over nadenken om een ddr mobo + geheugen te kopen, scheelt allemaal niet zoveel meer tegen woordig

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Vet systeempje hoor. Ik ben het echter wel eens met de mede-tweakers; zou serieus over een DDR-plank + DDR geheugen moeten overwegen. Voor de prijs hoef je het niet te laten...

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 19:34 schreef dadinanduZ het volgende:
Vet systeempje hoor. Ik ben het echter wel eens met de mede-tweakers; zou serieus over een DDR-plank + DDR geheugen moeten overwegen. Voor de prijs hoef je het niet te laten...
Voor de performance wel, het is echt niet veel sneller...
200% theoretisch maar in de praktijk... 25% misschien als het heeeel gunstig uitkomt..

Verwijderd

Topicstarter
DDR, dat heeft toch maar iets van 4% presatiewinst?. Ik heb dan liever dit moederbordje (alles tweaken in de BIOS) en SDRAM.

About de koeling. Jammer dat Europc waar ik deze bak bestel geen andere cooler (alleen Cooler Master en Thermaltake) heeft. Ik zal eens wat revieuws gaan lezen, want ik wil wel een super stille lucht koeler. Hopen dat die koeler van die case ook niet zo'n lawaai maakt, want dan wordt het weinig slapen :P

Verwijderd

Gaaf systeempje maar volgens mij kun je net zo goed een dtt 2200 kopen want je hebt namelijk al een 5.1 decoder op je geluidskaart. Of een live 1024 met een dtt 2500. Dtt 2500 is wel digitaal en de dtt 2200 niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die 1024 geluiskaart is net zo goed, ik had naar Europc gemailed en die zeiden dat ik beter een 5.1 geluidkaart kon nemen, wat natuurlijk niet nodig is met DTT2500.

Zit er trouwes wel een optische uitgang op die 1024?, zodat ik snel muziek kan overpompen om mijn minidisk..

Verwijderd

Speel je af en toe een spelletje of nooit? In dat laatste geval zou ik echt voor een Matrox gaan.
En je hebt niet de dure geluidskaart en de 2500 speakerset nodig. 5.1 kaart in combinatie met de 2200 is ook goed. Die Live Player 5.1 belast je CPU trouwens niet, dat gebeurt allemaal op de kaart.
Je kunt ook voor de 1024 gaan in combinatie met de 2500 set. En of die een digitale uitgang heeft, dat weet Creative wel... >:)
Pagina: 1