• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 17:41
Ik ga mijn CPU upgraden van een i5 4690 naar een i7 6700K(dit vanwege streamen, en de hyper-threading zeker gaat helpen met encoding).

Daarbij heb Ik dus ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen.

Nou is de vraag of het de moeiste en (lage) kosten waard is om mijn 3 jaar oude 212 EVO(waar sowieso wat fysieke beschading aan de stof filters zit, zoals zwaar verbogen filterplaten) te vervangen met de nieuwe versie die vorige maand was aangekondigd: de 212X

Het gaat mij niet persee om de kosten zelf maar of het het waard is of dat het uberhaupt beter is dan de 212EVO.

Ik heb wat reviews gelezen en wat ik begrijp is de koelvermogen ietsje beter maar het een groot verschil is met hoe lang het product mee gaat. De bouwkwaliteit van de heatsink zelf blijkt van veel betere kwaliteit te zijn, en de ventilator zou ook veel langer mee gaan.

Toch wil ik GoT's advies wel weten :P

That's it, I'm done.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het zal nauwelijks iets uit maken.

Als je echt verschil wil zien, dat moet je flink omhoog qua prijs, naar bijv een Noctua UH14-S of een Scythe Fuma. Maar waarvoor eigenlijk? Die 5 graden verschil, of 2dB geluid?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MrFax
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:11:
Het zal nauwelijks iets uit maken.

Als je echt verschil wil zien, dat moet je flink omhoog qua prijs, naar bijv een Noctua UH14-S of een Scythe Fuma. Maar waarvoor eigenlijk? Die 5 graden verschil, of 2dB geluid?
Als je mijn OP goed had gelezen zie je waarom, ik heb het nog zo duidelijk mogelijk gemaakt en krijg ik nog steeds een waarom 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door MrFax op 12-02-2016 11:19 ]

That's it, I'm done.

• Jeroenneman

Jeroenneman

MrFax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Als je mijn OP goed had gelezen zie je waarom, ik heb het nog zo duidelijk mogelijk gemaakt en krijg ik nog steeds een waarom 8)7
Waarom dan?

Want ik kan het er niet uit halen.

Het gaat mij niet persee om de kosten zelf maar of het het waard is of dat het uberhaupt beter is dan de 212EVO.

Of bedoel je dit soort vage omschrijvingen?
"Uberhaupt beter"
Qua geluidsproductie?
Levensduur?
Warmteafvoer?
Wat vind je significant beter?

Als het je niet om de kosten gaat (wat je dus expliciet zegt), dan gewoon lekker een heatsink van 50 tot 60 euro erop van Noctua.

Je kunt wel heel verontwaardigd reageren, maar je hangt een heel verhaal op, zonder nog steeds te benoemen waarin je precies verbetering wil zien.

- wordt je 6700K te heet denk je met je oude koeler (denk het niet)

Nou is de vraag of het de moeiste en (lage) kosten waard is om mijn 3 jaar oude 212 EVO(waar sowieso wat fysieke beschading aan de stof filters zit, zoals zwaar verbogen filterplaten) te vervangen met de nieuwe versie die vorige maand was aangekondigd: de 212X

Hoe moet je hier een objectief antwoord op geven? Ik kan toch niet zien hoeveel "moeite" het jou kost om een CPU koeler te monteren?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mensen kunnen roepen wat ze willen, maar e hebt je eigen antwoord al...

Ik heb wat reviews gelezen en wat ik begrijp is de koelvermogen ietsje beter maar het een groot verschil is met hoe lang het product mee gaat.De bouwkwaliteit van de heatsink zelf blijkt van veel betere kwaliteit te zijn, en de ventilator zou ook veel langer mee gaan
Jij bent degene die beslist of het je geld waard is, de andere vraag heb je zelf al beantwoord...
Ik zie de toegevoegde waarde van een topic niet...

• MrFax
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Waarom dan?

Want ik kan het er niet uit halen.

Of bedoel je dit soort vage omschrijvingen?
"Uberhaupt beter"
Qua geluidsproductie?
Levensduur?
Warmteafvoer?
Wat vind je significant beter?

Als het je niet om de kosten gaat (wat je dus expliciet zegt), dan gewoon lekker een heatsink van 50 tot 60 euro erop van Noctua.

Je kunt wel heel verontwaardigd reageren, maar je hangt een heel verhaal op, zonder nog steeds te benoemen waarin je precies verbetering wil zien.

- wordt je 6700K te heet denk je met je oude koeler (denk het niet)

Hoe moet je hier een objectief antwoord op geven? Ik kan toch niet zien hoeveel "moeite" het jou kost om een CPU koeler te monteren?
Hoe is dit genoeg om er objectief op te reageren? Mijn koeler is 3 jaar oud, heeft beschadigingen(maar functioneert nog goed).
De vraag is of deze koeler nog lang genoeg kan meegaan op de i7 6700 tegenover de 212X maar dat leek me toch wel duidelijk? De 212 EVO opnieuw halen tegenover de 212X lijkt me onnodig omdat hij maar 3 euro goedkoper is(~10%)

[ Voor 3% gewijzigd door MrFax op 12-02-2016 11:32 ]

That's it, I'm done.

• Jeroenneman

Jeroenneman

MrFax schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:30:
[...]

Hoe is dit genoeg om er objectief op te reageren? Mijn koeler is 3 jaar oud, heeft beschadigingen(maar functioneert nog goed).
De vraag is of deze koeler nog lang genoeg kan meegaan op de i7 6700 tegenover de 212X maar dat leek me toch wel duidelijk?
Ja.

Hoe wil je hier een binair antwoord op? Zoals de poster boven mij aangeeft: iedereen hecht waarde aan andere dingen.

De Hyper 212 die je nu hebt, zal zeker je 6700 ook kunnen koelen. De Hyper 212X zal dat misschien net ietsje koeler en stiller kunnen, maar dat verschil is niet wereldschokkend. Jij moet dus nagaan of jij een paar graden, en een paar dB de moeite en het geld waard vind.

• MrFax
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:33:
[...]

Ja.

Hoe wil je hier een binair antwoord op? Zoals de poster boven mij aangeeft: iedereen hecht waarde aan andere dingen.

De Hyper 212 die je nu hebt, zal zeker je 6700 ook kunnen koelen. De Hyper 212X zal dat misschien net ietsje koeler en stiller kunnen, maar dat verschil is niet wereldschokkend. Jij moet dus nagaan of jij een paar graden, en een paar dB de moeite en het geld waard vind.
"De vraag is of deze koeler nog lang genoeg kan meegaan op de i7 6700

That's it, I'm done.

Pagina: 1