Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel wifi access, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11 12:46
Hoi,

volgens mij is dit een topic waarover veel wordt geschreven. Ik heb ook al een aantal forumposts bekeken, maar de situatie is niet helemaal vergelijkbaar met die bij mij thuis.
Als volgt:
Ziggo modem van Ubee - model EVM3200 (geen wifi modem dus)
D-Link wifi router DIR 816-L

PC staat op zolder en is normaliter bedraad verbonden met de modem, internet werkt dan perfect. Nu heb ik ook een laptop van de zaak die ik thuis alleen via Wifi op internet kan aansluiten (bedraad aansluiten is ICT-technisch afgeschermd om een of andere reden, ik heb geen administrator rights). Aansluiten van de router op de modem leidt ertoe dat ik geen internet verbinding meer heb. Ik kan wel op de router inloggen en alle settings veranderen.

Gisterenavond hierover ook een half uur met Ziggo gebeld, zonder resultaat. Duidelijk is wel dat er iets misgaat tussen modem en router, of dat de router kapot is. Wat hebben we ingesteld/geprobeerd:
DHCP protocol (daar kan ik niet omheen geloof ik)
Met en zonder mac adres clone
dns servers van Google aan en uit gezet

Ik lees ook veel over in "Bridge modus" zetten van de modem, maar dat geldt alleen voor de wifi modellen denk ik?

Als ik met mijn telefoon inlog op het wifi netwerk heb ik ook geen internet toegang, ik kan wel zien dat er een IP adres wordt uitgegeven (192.168.0.104 in mijn geval).

Iemand een idee hoe dit (eenvoudig) opgelost kan worden?

Groet,
Crazz

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 16:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

Om het 1 en ander uit te kunnen sluiten is het toch wel wenselijk dat je een pc/laptop hebt die je rechtstreeks aan de modem hangt om de internet verbinding te kunnen testen

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:21
Dat jouw telefoon en laptop wel wifi hebben maar geen internet duidt op een probleem binnen jouw router. Gezien je al allerlei instellingen hebt geprobeerd zou ik als eerste met een schone lei beginnen. Reset de router naar fabrieksinstellingen en stel vandaaruit je wifi weer opnieuw in.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat dacht je van even een "ipconfig /all" te posten

En ff ping test wat zijn de resultaten van
"ping tweakers.net"
en
"ping 8.8.4.4"

Iperf

• Crazz
Internet via het ziggo modem vanaf mijn pc is uitstekend (daarmee zijn geen problemen), hierbij de ping resultaten (geen router aangesloten dus):

Ping 8.8.4.4:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kDrAbuxkNSpgr9Sdxo7jWQk0/thumb.jpg

Ping tweakers.net
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yQ7vf0CZQXBi6eDPJVW9QxOR/thumb.jpg

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee vanaf je laptop op wifi, dan heb je de problemen toch ?

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even iets veel simpelers:
Een modem in bridge mode kan doorgaans per boot maar aan een apparaat een IP verlenen. Dat was dus de desktop boven. Heb je de modem wel gereboot voor je de router aansloot?

Dus:

- PC los van modem
- modem rebooten, wachten tot het online is
- router aan modem, router aanzetten en wachten tot het online is
- apparaten aan router verbinden

Als dat niet lukt, geef even wat meer info over wat je in de router ziet qua IP. Het zou via DHCP een publiek IP van de modem (nouja, via de modem) gekregen moeten hebben enzo. Klopt dat? En hoe zit het met DNS?

Sowieso, "geen internet" - wees eens specifieker: kun je bijv wel op IP maar niet op URL pingen?

Oslik blyat! Oslik!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Krijgt je D-Link wel een IP adres van je modem? En zo ja, welk IP adres krijg je?

Afbeeldingslocatie: https://klseet.com/images/stories/DIR-816L-B1/2014-10-Test/2014-10-18%2009.05.34-816L.jpg
IP adres is het 2e omcirkelde op het plaatje (plaatje van Internet geleend)

En wat staat er bij 'cable status' en 'network status'?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Crazz
OK, onderstaande oplossing werkt, wat wel opvalt is dat de 5Ghz verbinding minder goed werkt dan de 2,4 Ghz verbinding.

Dank voor het meedenken!
dion_b schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:07:
Even iets veel simpelers:
Een modem in bridge mode kan doorgaans per boot maar aan een apparaat een IP verlenen. Dat was dus de desktop boven. Heb je de modem wel gereboot voor je de router aansloot?

Dus:

- PC los van modem
- modem rebooten, wachten tot het online is
- router aan modem, router aanzetten en wachten tot het online is
- apparaten aan router verbinden

Als dat niet lukt, geef even wat meer info over wat je in de router ziet qua IP. Het zou via DHCP een publiek IP van de modem (nouja, via de modem) gekregen moeten hebben enzo. Klopt dat? En hoe zit het met DNS?

Sowieso, "geen internet" - wees eens specifieker: kun je bijv wel op IP maar niet op URL pingen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crazz schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:25:
OK, onderstaande oplossing werkt,
:)
wat wel opvalt is dat de 5Ghz verbinding minder goed werkt dan de 2,4 Ghz verbinding.
Nogal logisch, je hebt een router met een gecastreerde 5GHz-implementatie gekocht. Het heeft twee antennes voor 2.4GHz, maar slechts eentje voor 5GHz. Dat betekent 3dB minder ontvangstgevoeligheid (en 5GHz heeft al meer last van demping). Als je de meerwaarde van 5GHz had willen ervaren, had je een andere router moeten nemen...

Oslik blyat! Oslik!

• Crazz
Nogal logisch, je hebt een router met een gecastreerde 5GHz-implementatie gekocht. Het heeft twee antennes voor 2.4GHz, maar slechts eentje voor 5GHz. Dat betekent 3dB minder ontvangstgevoeligheid (en 5GHz heeft al meer last van demping). Als je de meerwaarde van 5GHz had willen ervaren, had je een andere router moeten nemen...
Weer wat geleerd ;) Overigens heeft de verkoper hier (bewust of onbewust) z'n mond over gehouden.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Crazz schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Weer wat geleerd ;) Overigens heeft de verkoper hier (bewust of onbewust) z'n mond over gehouden.
De verkoper wist dat waarschijnlijk niet eens. Die ziet op het kaartje 5Ghz ondersteuning staan, dus dan is dat goed.
Pagina: 1