[glasvezel] Overzicht type TV per provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mxjsptlk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 18:41
Mijn vraag:
is er ergens een overzicht van hoe Glasvezel aanbieders hun televisie aanbieden?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
tvheadend / DVB-C
...

Via google en GoT krijg ik wel overzichten van verschillende providers die vergeleken worden, maar ik krijg maar geen overzicht van het type tv. Ik heb vernomen dat vrijwel geen enkele provider met een smartcard werkt, maar dat er wel een aantal hun TV via DVB-C aanbiedt.

ik wil gewoon mijn tvheadend / Kodi combinatie blijven gebruiken als ik straks (eind van dit jaar) glasvezel krijg in mijn nieuwbouw woning.
...

Beste antwoord (via mxjsptlk op 12-02-2016 15:14)

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 21:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

op https://eindelijkglasvezel.nl/ kan je filteren op bepaalde tv eigenschappen, echter staat DVB-C er wel bij maar niemand levert het nog zoals eerder al aangegeven.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Alle reacties

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:31

Speedmaster

Make my day...

KPN en alle KPN dochters leveren alleen nog TV over IP dus geen DVB-C meer.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 10:02
Die aanbieders zijn op 1 hand te tellen en (vrijwel?) niet meer te vinden bij de bekende landelijke providers op het Reggefiber-netwerk, maar dat lijk je zelf ook te hebben vastgesteld.

Een overzicht is volgens mij ook lastig, sommige providers hebben meerdere platforms afhankelijk van de locatie. Lijkt me iets dat je per geval moet uitzoekn - ik denk dat je nog het meeste kans maakt bij lokale aanbieders...

• mxjsptlk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 18:41
crap... dat is wel echt vervelend...

en ik heb begrepen dat het hele web leeg is geveegd van informatie om je legale IPTV binnen te krijgen op tvheadend...

suggesties? toch maar bij kabel blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Via een Glasvezelvergelijkingssite (zoals https://www.glasvezel-vergelijken.nl/) kun je nagaan of er een leverancier is die analoge TV (en daardoor ook DVB-C) kan aanbieden.

In mijn geval leveren alleen Stipte, Solcon en Fiber. Maar even bellen is geen overbodige luxe, bepaalde gebieden hebben de mogelijkheid nog wel; maar of ze het ook daadwerkelijk gaan leveren is een tweede.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 21:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

op https://eindelijkglasvezel.nl/ kan je filteren op bepaalde tv eigenschappen, echter staat DVB-C er wel bij maar niemand levert het nog zoals eerder al aangegeven.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Verschilt ook per plaats. Je kan dus niet een algemene lijst maken.

(oud) GlasHartmedia gebruikers hebben nog wel DVB-C, alleen het basispakket en NED1/2/3HD, overige zenders via IPTV.
Voor nieuwe aansluitingen is dat geloof ik niet meer te bestellen.

En je hebt nog lokale spelers, waarvan sommigen ook DVB-C aanbieden. Denk bv aan Onsbrabantnet, Jonaz, XSyou. Een aantal hiervan leveren ook extra pakketten icm een smartcard.

Je hebt ook nog gebieden waar het 'hybrid' gedaan wordt: In Harderwijk kun je bv DVB-C + extra paketten nemen over de coax, en is de glasvezel voor IPTV en internet (muv een nieuwbouwwijk waar ook catv over glas geleverd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 21:29
mxjsptlk schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:15:
Mijn vraag:
is er ergens een overzicht van hoe Glasvezel aanbieders hun televisie aanbieden?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
tvheadend / DVB-C
...

Via google en GoT krijg ik wel overzichten van verschillende providers die vergeleken worden, maar ik krijg maar geen overzicht van het type tv. Ik heb vernomen dat vrijwel geen enkele provider met een smartcard werkt, maar dat er wel een aantal hun TV via DVB-C aanbiedt.

ik wil gewoon mijn tvheadend / Kodi combinatie blijven gebruiken als ik straks (eind van dit jaar) glasvezel krijg in mijn nieuwbouw woning.
...
Simpel antwoord: Er zijn nog maar twee aanbieders via Reggefiber glasvezel die dit aanbieden: Jonaz en XsYou. De eerste levert alleen in Leusden en Amersfoort. De tweede in Ermelo (en omgeving geloof ik). Zij gebruiken dan ook eigen apparatuur en aanvoer in de PoPs van Reggefiber.

Voor alle andere genoemde aanbieders geldt dat bestaande klanten het vaak nog wel hebben maar nieuwe klanten kunnen het niet meer bestellen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1