[gigaset] registreert niet altijd sip account

Pagina: 1
Acties:

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Ik ben in het bezit van een gigaset t500 pro met een voipbuster en xs4all voip account.
alleen na een aantal dagen kan ik niet meer bellen of gebeld worden (nummer niet in gebruik) een reboot van de t500 lost het op.
blijkbaar, nadat internet even platgaat, registreert hij zich niet meer.

iemand een idee hoe dit kan of liever nog: hoe dit is op te lossen?

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Het is al even geleden dat ik zo'n systeem geïnstalleerd heb! Maar wellicht is er een poging te wagen.

Kun je iets vertellen over hoe je netwerk eruit ziet? Wat voor verbinding, wat voor modem/router / wat voor ip-adressering? Op welke softwareversie draait deze?

Het zal ongetwijfeld iets met het netwerk te maken hebben waardoor dit probleem optreedt.

Wat me nog bij staat: als je klikt op Beheer kun je in de instellingen linksonder op Server klikken. Daar kun je ergens een vinkje zetten of je je achter NAT bevindt ja of nee. Meestal is het antwoord ja, maar ik heb zelf wel eens gehad dat je dan best wel problemen krijgt. Op de een of andere manier wordt er een extra functie geactiveerd waardoor er dingen mis gaan. Koos je voor nee, dan deed de router alleen maar NAT en waren er veel minder problemen.

Volgens mij kun je ook een netwerktrace aanzetten op de machine. Dan kun je zien of er uberhaupt een invite binnenkomt als het probleem optreedt.

• akatar
mijn netwerk:
vdsl (vectoring) met een draytek 130 in bridge modus en een edgerouter pro als router, voorheen had ik een fritzbox 7360, hiermee had ik hetzelfde probleem

de t500 heeft een fixed ip
bij server stond inderdaad "achter nat" aangevinkt, deze heb ik nu op nee gezet, nu paar dagen afwachten of het werkt

• Hugo__Boss
Dus de edgerouter bouwt de sessie op? Of heb je een DMZ gemaakt in de Draytek naar de edgerouter?

Ik ben benieuwd of het verschil maakt. Staat Xs4all daar niet als vooraf ingestelde provider bij? Ik weet niet meer zeker of die nou gecertificeerd waren voor het gebruik op een T500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
nope, de draytek staat (stond) in bridge modus en de edgerouter regelt de rest
helaas viel mijn lijn al geruime tijd een 8 x per dag uit en heb ik nu de fritzbox weer aangesloten
dit gaat nu beter (tot zover)

blijkbaar kan de draytek niet goed overweg met xs4all
(lijn was altijd "rood"met de draytek en is nu altijd "groen" met de fritzbox (aldus de multiskill monteur van kpn)

dus op dit moment draait de fritzbox met het voipbuster en xs4all account (3 lijnen tegelijk mogelijk) ingesteld op de t500

het enige wat ik mis op de t500 is de re-register time
dat kan je wel instellen op bv 3cx en op voip kastjes, maar niet op de t500

[ Voor 11% gewijzigd door akatar op 19-02-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Volgens mij is dat vast wel ergens instelbaar, maar waarschijnlijk bij de geavanceerde instellingen van de SIP lijnen. Voor alle gecertificeerde VoIP providers staan hier standaard een aantal parameters ingesteld, zoals hoe het nummerformaat meegestuurd wordt. Denk dat hier ook wel iets van een timer in staat voor een herregistratie.

Ik heb helaas geen toegang meer tot een dergelijk systeem omdat ik intussen bij een andere werkgever zit die niet meer zulke systemen levert / beheert, dus kan het niet voor je nazoeken.

Overigens wat betreft je Draytek: die Draytek is ook bijzonder gevoelig voor het gebruik van de juiste firmware. Je moet de laatste firmware pakken en dan de mod 5 versie. Deze is geschikt voor de Nederlandse markt en daar op werkt vectoring goed. Andere versies zouden problemen kunnen geven. Heb je die daarin zitten? Als je de STD versie hebt, dan zal vectoring sowieso niet werken en val je terug op het backup profiel met veel lagere snelheid.

[ Voor 30% gewijzigd door Hugo__Boss op 20-02-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
daar staat helaas geen instelbare timer...
neem aan dat het geen bijzondere naam heeft dat ik zelf niet kan herleiden?

voor wat betreft de draytek, ik heb reactie gehad van draytek....
ze stuurden me een link met een stuk of 6-7 firmware versies,
firmware nr 5,6,of 7 zouden beter moeten zijn.

ben even klaar met de draytek en de fritzbox hangt er weer aan
Pagina: 1