Een jaartje of twee geleden ben ik begonnen aan de reparatie van een laptop en via via ben ik steeds meer dingen gaan repararen en begint het een hardnekkige hobby te worden 
Momenteel ben ik begonnen aan een defecte subwoofer (Rel Strata 5) waar geen geluid meer uitkomt. Ik loop hierop een beetje vast
Wat hij wel doet na het aansluiten van de netspanning:
Misschien dat iemand me zelfs wel aan een schematic kan helpen

Pogingen / planning:
Momenteel ben ik begonnen aan een defecte subwoofer (Rel Strata 5) waar geen geluid meer uitkomt. Ik loop hierop een beetje vast
Wat hij wel doet na het aansluiten van de netspanning:
- Relais schakelt
- Displayverlichting gaat aan (geen karakters)
- Versterker werkt ondertussen weer maar displayverlichting gaat niet meer aan
- Volumeknop werkt
- Rond R93 zat wat 'zooi' en deze lijkt doorgebrand maar meet netjes 1 kOhm. ONDERTUSSEN VERVANGEN
- Bijbehorende eindtrap FET Q10 zal ik ws moeten vervangen (hoe meet je zo'n ding fatsoenlijk en wat zijn goede waarden?)werkt schijnbaar gewoon
- De op-1-na-eindtrap (of hoe noem je dat
) weet ik ook niet goed hoe ik die door moet meten (Q4-Q7). Q5 meet tussen base en collector en andersom slechts 0,3 ohm (eindFet al verwijderd).VERSTERKERGEDEELTE WERKT NU
- Voltage pin tussen pin 1 (GND/0?) en 2-7 ribbon kabel dispay respectievelijk: 4,8 2,8 0,254 4,96 4,94 10,69
- Zekeringen zijn allemaal goed (hoofd, 2x5A en 2x1A)
- AtTiny VCC=AVCC=4,9V
- 10V en 5V zijn present op displaybordje

Pogingen / planning:
- Factory reset: Werkt (je hoort schakelen) maar verhelpt het displayprobleem niet. Bewijst wel dat de logica werkt.(?)
- Soldeerverbindingen nogmaals goed checken: Alles ok.
- Diode D12 hing op 'half elf' aan 1 pootje. Terug op zijn plek gezet en versterker werkt weer, op het display na.
[ Voor 34% gewijzigd door rvanpruissen op 14-02-2016 21:42 . Reden: Update ]