Toon posts:

Nieuwe gaming PC (advies gezocht)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst wil ik even melden dat ik dit forum al een tijdje volg als niet gebruiker, vandaag toch maar eens de tijd genomen om een account aan te maken vanwege het feit dat het binnenkort tijd word voor een nieuwe desktop.

Momenteel beschik ik over de volgende hardware;

Intel core I5-2300 CPU @2.80 ghz
Ram ; 8 GB
Harde schijf ; 1 TB
Videokaart ; NVIDIA GeForce GTX 550Ti
Moederbord ; ASRock H61DE/S3

Dit systeem heb ik aankomende zomer ongeveer 4 jaar, en alhoewel het toendertijd natuurlijk niet 'the best of the best ' was begint het nu met de nieuwere games toch wel lastig te worden om deze op '' high '' graphics te spelen ( Far cry, Shadow of mordor etcetc. )

Ik ben een zeer fanatieke League of legends, World of Warcraft en Counter Strike GO speler en daarvoor is mijn pc meer dan goed genoeg, maar zoals ik hierboven al aangeef speel ik ook graag de wat nieuwere games zoals bv. Far cry. Mijn doel is dan ook om soortgelijke spellen als Far Cry op high / ultra te kunnen spelen de komende jaren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
Het gaat me puur om het gamen!

Wat mag het systeem gaan kosten?
700 tot 800 (op aanraden van deskundige kan ik hier enigzins overheen gaan maar wil eigenlijk echt niet boven de 900 komen).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Momenteel beschik ik over een Logitech G9 muis, G15 toetsenbord en G35 Headset, verder beschik ik over 2 monitors (samsung primair scherm en een wat oudere packerd bell)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuwe PC.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb altijd een Nvidia videokaart en een intel processer gehad dus deze hebben mijn voorkeur. (zou kunnen veranderen op advies)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee

Note; Ik ben geen computer expert, heb een aantal vrienden welke mij hier goed mee kunnen helpen qua samenstellen etc, maar wanneer het kan jullie advies zo makkelijk mogelijk aub. hehe,

Hartelijk bedankt alvast,

Moltrax.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Persoonlijk zou ik eerst proberen alleen de GPU te vervangen. De i5 2300 is de snelste niet, maar nog een relatief capabele cpu die de meeste games nog redelijk moet kunnen afspelen (zolang je maar niet op ultra een steady 60 fps verwacht)

Welke voeding heb je nu? Want misschien moet die ook vervangen worden.

Qua gpu zou je nog een GTX 960 of een r9 380x kunnen halen, misschien zelfs nog wel een GTX 970.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Ik neem aan dat je een compleet nieuwe pc wilt,
Maak dan eerst zelf een lijstje :D
Handleiding Pricewatch
Daarnaast moet ik zeggen, met een nieuwe gpu kom je ook een heel eind!
Je zou uit het lijstje wat je maakt je gpu kunnen kopen en die in je systeem zetten. Of wachten tot de nieuwe kaarten uitkomen deze zomer!

• fastandfourier
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

Welke voeding en behuizing heb je precies? Dit zijn vrijwel de enige onderdelen die je in jouw geval mee kan nemen naar een volgende computer, op de harde schijf na uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de vlugge reacties, top!

Momenteel heb ik een techsolo 730W ATX Power voeding ( tp-730).
De case die ik heb is een COOLER MASTER Elite 311

Mijn vraag is dan weer wanneer ik een nieuwe videokaart (en misschien processor) zou halen, of dit allemaal werkt en past bij mekaar? ( Heb wel eens verhalen gehoord dat hardware niet bij mekaar past? )

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Die voeding ga je moeten vervangen.. Die wil je niet in een nieuwe systeem hebben! Ik zou zeggen CPU upgraden en tegen de zomer een GPU upgrade te doen dan ben je de komende jaren weer zoet!

Verwijderd

Topicstarter
Na even wat research gedaan te hebben, ben ik van plan om de Nvidia Geforce GTX 970 te gaan bestellen en wat later een nieuwe CPU.

Zou mijn systeem compatible zijn met de Nvidia Geforce GTX 970 en een eventuele upgrade aan mijn CPU?

Zoals ik net al lees moet heb ik dan een nieuwe voeding hebben, zijn er nog andere dingen waar ik hiervoor op moet letten? Moederbord bijvoorbeeld? En heeft er iemand een aanrader m.b.t. de voeding?

Alvast bedankt.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:56:
Na even wat research gedaan te hebben, ben ik van plan om de Nvidia Geforce GTX 970 te gaan bestellen en wat later een nieuwe CPU.

Zou mijn systeem compatible zijn met de Nvidia Geforce GTX 970 en een eventuele upgrade aan mijn CPU?

Zoals ik net al lees moet heb ik dan een nieuwe voeding hebben, zijn er nog andere dingen waar ik hiervoor op moet letten? Moederbord bijvoorbeeld? En heeft er iemand een aanrader m.b.t. de voeding?

Alvast bedankt.
Zet ff alles in een netjes lijstje.

Je cpu en voeding is voldoende voor dit.
Er komt rond de zomer wel een nieuwe reeks gpu's uit.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2300 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock H61DE/S3€ 0,-€ 0,-
1Nvidia GeForce GTX 970€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Elite 311€ 0,-€ 0,-
1Techsolo TP-730€ 38,36€ 38,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 38,36

Hierbij komt 8 GB ram geheugen en 1 TB harde schijf geheugen.

Ben ik iets vergeten dan hoor ik het graag, bovengenoemde lijst is incl. de nieuwe 970 GTX GPU welke ik binnekort zal bestellen.

Even voor de zekerheid, is er dan een nieuwe voeding nodig of niet?

Alvast bedankt iedereen voor de tips en hulp!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Ik zou die voeding zeker vervangen. Het is niet bepaald een super betrouwbare voeding denk ik zo als ik snel naar de prijs en het wattage kijk. pricewatch: Antec VPF Series 450W en dan ben je zeker ervan dat je systeem niet ontploft over een half jaar.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:08
Ik zou toch aanraden om een voor een 390 te gaan en natuurlijk een nieuwe voeding. Op 1080p presteren de 970 en 390 gelijkwaardig. Maar de 390 heeft betere DX12 support door Asynch Shaders. Het is nog even wachten of dit heel veel verschil gaat maken, maar het lijkt er wel op. http://www.computerbase.d...the-singularity-1920-1080
Hitman is een game die het bijvoorbeeld ook gaat ondersteunen.

pricewatch: Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD
pricewatch: Corsair RM550x
Pagina: 1