Toon posts:

Debian + KDE2 + AVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Debian 2.2rev3 geinstalled met KDE2, dit werkt perfecto! ;)
Nu heb ik een filpje op een CDtje gekregen maar in AVI formaat, voor zover ik weet zit er niet een progje bij Debian/KDE2 die AVI aankan.

Weet iemand een goed progje hiervoor?
Het liefst natuurlijk .deb of via apt-get

Alvast bedankt

Verwijderd

In stable zit xanim (daarvoor heb je wel xanim-modules voor de codecs voor nodig)

In testing heb je xine (die heeft alleen wel de windows-codecs nodig). Divx werkt met deze speler.

In unstable heb je nog avifile-player. Daar zou ik eigenlijk niet veel over durven zeggen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

avifile-player is de beste oplossing. Ten minste, die vind ik persoonlijk het beste werken. Ik heb ook goede verhalen gehoord over Mplayer en XINE, maar XINE is nog niet "af" genoeg.
Mplayer zul je zelf moeten compileren, maar dan is hij (volgens de website) wel meer geoptimalisserd voor je systeem...

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit het met DivX?

Verwijderd

Bij mijn weten kan avifile-player DIVX draaien. Voor Mplayer zou ik het niet durven zeggen, maar daarvoor moet je maar eens op de websites van beide producten kijken.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

deadinspace

The what goes where now?

Yep, zowel avifile als mplayer kunnen divx. Je moet dan wel de windows .DLLs met de divx codecs in /usr/lib/win32 oid gooien.

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik gebruik de laatste CVS versie (0.61 geloof ik) van avifile-player, en die bevalt errug goed. Bij vorige versies had ik schokkerig beeld, maar nu gaat alles vloeiend, ook full-screen. Een aanrader dus.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Pagina: 1