Ziggo vs. Vodafone. Blijven of overstappen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AdrianRayne
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-04-2024
Hallo allemaal.

Ik ben inmiddels 4 jaar trouwe klant bij Ziggo. Sinds een aantal weken begint mijn oudere router kuren te vertonen en kan niet (goed) communiceren met nieuwe laptops. Gelukkig kan ik kosteloos een nieuwer model krijgen.

Ik werd gebeld door Vodafone (toevallig) en vroeg of ik eventueel wilde overstappen.

Nu zit ik met de volgende vraag: kan ik beter bij Ziggo blijven of overstappen naar Vodafone?
Ter informatie: ik maak vaak en veel gebruik van internet, vooral gamen met vrienden met meerdere laptops tegelijk. Ook staan er vak tegelijk 1 a 2 Playstations aan en zit vrijwel iedereen met z'n telefoon op de wifi. Internet is dus voor mij het belangrijkst. Ik heb geen vaste telefoon en kijk nauwelijks televisie.

Details:

Ziggo 120 mb/s kabel, Cisco epc3928 (€42,96 p/m)
Vodafone 100 mb/s glasvezel, Draytek vigor 2132f (€41 p/m)

Mijn dank is groot!

Alle reacties

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 14:32
Heb je problemen met Ziggo? Zo niet, waarom zou je dan veranderen? Je betaalt iets meer bij Ziggo voor een snellere verbinding. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je switched vanwege klantenservice maar deze was in mijn ervaring altijd goed bij Ziggo.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Met glasvezel heb je over het algemeen wel een lagere ping.
Zeker met gamen kan dat interessant zijn.

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:02

tha_crazy

Mafketel

Als je baat hebt bij een hogere upload, lekker voor de glasvezel gaan (even aangenomen dat dat een 100/100 verbinding is)
Anders, lekker bij Ziggo blijven.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mocht je glasvezel willen overwegen staar je dan niet alleen op Vodafone, er zijn betere, alhoewel dat subjectief is.

Ik zelf ben 2 jaar geleden van toentertijd UPC overgestapt naar Glasvezel (Vodafone, en nu KPN) en dat is me heel goed bevallen.

[ Voor 36% gewijzigd door Imperium op 11-02-2016 16:09 ]

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-06 23:22
Ik ben altijd van; ''werkt het goed? Waarom veranderen''.

Je zou eens Ziggo kunnen opbellen of dat ze een aanbieding kunnen doen? Je bent opgebeld door Vodafone met een aanbieding. Moet je wel een beetje tactisch zeggen.

Ziggo is iets duurder, ik heb laatst namelijk ook gekeken naar Vodafone. Maar het overstappen vind ik altijd een heel gedoe vandaar dat ik het niet heb gedaan. Bovendien kreeg ik een korting van Ziggo in plaats van €55 euro per maand naar €30 euro per maand. Dat vond ik toch best netjes.

Zolang je nog geen problemen ervaart zou ik het mooi zo houden.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
AdrianRayne schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:00:
Ik ben inmiddels 4 jaar trouwe klant bij Ziggo. Sinds een aantal weken begint mijn oudere router kuren te vertonen en kan niet (goed) communiceren met nieuwe laptops. Gelukkig kan ik kosteloos een nieuwer model krijgen.
Ik ben van Vodafone naar Ziggo gewisseld door een verhuizing. Bij Vodafone krijg je een router waarop je relatief veel kan instellen. Het wifi van dit modem is slecht (throughput: slecht, bereik: goed).

Bij Ziggo krijg je een router waarop je vrijwel niets kan instellen. Met de 3928 heb ik geen ervaring (wel: 3925 of TC 7200) - maar voor het wifi platform (2x2 stream 802.11N, geen beamforming) is 120 mbit netto aan de hoge kant.

Je hebt in beide gevallen dus een eigen access-point nodig. Zoals de KPN WiFi Versterker (€50) wat een redelijk goed AC access point schijnt te zijn.

Als ik terug kon ging ik voor Glasvezel. En dan is Vodafone imo een goede budget glasvezel provider.

Glasvezel tov Ziggo:
  • Iets lagere ping
  • Goede routing (t.o.v. Ziggo. Geen Netflix problemen, lagere ping naar EC2).
  • Symmetrische verbinding
Het enige voordeel van Ziggo is TV kijken zonder 'extra kastje'. Maar dan moet je wel de CI module meenemen in de maandelijkse kosten...
Pagina: 1