Wijziging User Review - mike--19 Artje

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 11:45
Afgelopen week heb ik een Cookoo Smartwatch overgenomen van mike--19.

Ik had het hoogste bod op een veiling. Dacht aan dit horloge een leuke cadeautje te hebben. Communicatie met mike--19 verliep in het begin redelijk soepel en ik had het pakket al snel na betaling (in goede staat) ontvangen.

Ondanks dat de verkoper aan gaf dat het in principe zou moeten werken (maar hij wist het niet zeker) werkt het horloge toch niet in combinatie met een iPhone 6 of een iPad Air. Ik heb gevraagd aan verkoper hoe we het probleem konden oplossen. Had hier gehoopt op enige coulance of misschien wat concrete aanwijzingen of tips.

Hij gaf echter aan dat er volgens hem helemaal geen probleem was omdat ik heb gekregen waarop ik heb geboden en dat ik maar meer vooronderzoek had moeten doen.

Op basis van bovenstaande heb ik een eerlijke doch serieuze review achter gelaten op het profiel van de gebruiker. Ik heb hierbij gekozen voor 3 sterren, zodat het niet als negatief op het profiel wordt gemarkeerd.

Jammer genoeg heeft mike--19 na mijn review, onderstaande negatieve review op mijn profiel heeft geplaatst achtergelaten (alles 1 ster).

"deze tweaker kocht van mij een perfect wekende smartwatch, meneer komt er achter zonder onderzoek te doen dat ie toch niet werkt op zijn device's meneer vraagt mij om een refund, meneer heb ik al super gematst voor de prijs die hij betaald heeft, durft mij daarna ook nog een slechte review te geven. ga AUB terug naar marktplaats!!!!!!!"

Een aantal zaken kloppen niet aan deze review:
  • De review is gerelateerd aan een heel ander product (namelijk een Sony TV)
  • Mijn review was duidelijk maar niet als negatief gemarkeerd (namelijk 3 sterren)
  • Ik heb nooit gevraagd om een refund, ik vroeg alleen naar een manier om het probleem op te lossen.
  • Bij een eventuele refund zou ik dus 2 keer verzendkosten moeten betalen (dat is 50% van het betaalde bedrag), mike--19 heeft hierin geen of minimale schade.
  • De vraagprijs van de verkoper van wie mike--19 het product eerder heeft gekocht lag op 25 euro
Mike--19 geeft aan dat hij de telefoon werkend heeft gehad op een iPad 2 en iPhone4s.

Uit navraag bij de eerdere eigenaar (freesurr) van de Cookoo smartwatch blijkt dat mike--19 bij hem initieel heeft geinformeerd of de smartwatch werkt in combinatie met een iPhone 6. Ik zal vragen aan freesurr om dit via dit forum ook te bevestigen. Het is dus zeer aannemelijk dat mike--19 wel degelijk op de hoogte was van het feit dat de smartwach niet werkt in combinatie met een iPhone 6. Toch heeft hij de smartwach aan mij verkocht.

Ik kan oplichting jammer genoeg niet bewijzen, maar de door mike--19 geplaatste review is totaal misplaatst en ik zou jullie daarom ook willen vragen om deze te verwijderen. Misschien is het ook goed om tegelijkertijd de negatieve review op het profiel van blackmidian te verwijderen. Hij heeft een vergelijkbare ervaring met mike--19.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik zie nog twee mogelijke oplossingen, en dan ben ik heel coulant: we laten beide onze reviews verwijderen via het forum, of ik overweeg om aangifte te doen voor smaad. Deze mail conversatie zal ik daarbij gebruiken als bewijs. Nogmaals ik heb in mijn review geen enkele onwaarheid gezet, het is tot de letter nauwkeurig. Daarnaast verkondig ik duidelijk een mening, namelijk dat ik geen zaken meer met je wil doen. Gelukkig zijn er inmiddels ook meer mensen die er zo over denken.

dit is wat jij naar mij stuurde, volgens mij ben je zelf met smaad bezig, je bemoeit je met reviews waar jij niks mee nodig hebt, als u zo door gaat volgt er deze week nog een angifte wegens smaad aan uw broek, ik heb inderdaad gevraagt als de watch met een iphone 6 werkt, ik heb dit zelf niet getest. volgens internet moet het gewwon werken, als u zelf nou gewoon een beetje voor onderzoek had gedaan had je geweten net als je tegen mij in dm zei dat er een update voor nodig was.

• Artje
Dank voor de bevestiging van wat freesurr schreef. Nu de vraag aan jouw, wat klopt er niet aan dit bericht?

Verwijderd

Artje schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:44:
Dank voor de bevestiging van wat freesurr schreef. Nu de vraag aan jouw, wat klopt er niet aan dit bericht?
hoe bedoel je wat klopt er niet aan dit bericht, jij beschuldigt mij van smaad maar bent er zelf mee bezig, knoop dat goed in uw oren, ik heb al contact met een jurist hier over gehad. en die geeft zelf aan dat ik geen smaad pleeg maar u. jij maakt mij zwart via dit forum en bemoeit zich met reviews waar je zelf niks mee nodig hebt. dat is pas smaad, denk je dat je het wetboek uit je hoofd kent?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2016 20:57 ]

• Artje
Je geeft aan dat ik leugens verspreid op dit forum en in mijn review. Wat is er dan aan gelogen?

Verwijderd

jij geeft zelf aan dat beide reviews verwijderd moeten worden, en praat alleen over je eigen review en dat van anderen waar maar eens naar gekeken moet worden, dit is dus mij zwart maken inderdaad.

• Artje
Kan je aub antwoord geven op mijn vraag, wat klopt er inhoudelijk niet aan mijn review of deze forum post?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Graag even samen verder via DM, in plaats van alle vuile was hier buiten te hangen, aub. Ik hoor het wel als jullie eruit zijn, ok?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.