Toon posts:

ICS onder Win2K op @Home probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje met ICS onder Win2K.
Ik heb een internet verbinding van @home. Dit zijn de Specs van mijn server:

AMD K6-2/500
128MB PC100
8.4GB HD (ATA33) (I know, Slow!)
Ati Mach 64 videokaart
2x Realtek 8029 PCI NIC (Full Duplex)

Als ik hier Win2K op zet werkt het internet perfect.
Vervolgens koppel ik er een andere PC aan met hub of met een crosslink kabel.

De eerste 30 minuten heb ik een netwerk dus ik ga de ICS installeren.

Leuk en aardig en dat werkt ook nog voor 15 min.

Vervolgens is de server van het netwerk afgesneden maar heeft zelf nog wel internet.

Ik krijg de server alleen weer op het netwerk door Win2K opnieuw te installeren.

Word ik gehackt door @home of zo?? Ik heb het ook meerdere malen met een firewall geprobeerd. (Zonealarm/BlackIce Defender)

Ik heb heel het netwerk statisch ingericht.
De I-net verbinding natuurlijk met de provider gegevens.

Allebei de computers gebruiken @home als werkgroep. De server heeft voor de 2e NCI 192.168.0.1 met Subnet 255.255.255.0 gekregen en de 2e PC 192.168.0.2 en Subnet 255.255.255.0

Hoe kan het dat de hele tijd mijn Local netwerk naar de knoppen gaat? Ook vervolgens een andere NIC installeren werkt niet!

Please help. A Desperate Newbie.

(P.S Is een Datarate van 1100Kb/s over 10Mb/s netwerk redelijk?)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
is die tweede netwerk kaart wel goed in die server van je ?

succes

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkaarten zijn Prima. Ik kan er ook een 3com of zo in doen maar met het selfde resultaat. Draai ik echter win98 dan is alles goed. Ik wil alleen Win2K IVM IIS. Er moet nogal wat ondersteuning op de server.
Http/Ftp/Pc AnyWhere/SMTP/Sendmail

Op Http ook nog Perl/CGI/MySQL/PHP. Over het algemeen zijn de meeste van deze dingen alleen goed te draaien onder WinNT en aangezien WinNt 4.0 niet wil (Cannot install Bootstrap Loader of zoiets). Moet het zo. Helaas. Hij draait nu tijdelijk onder Win98SE

Thnx for the reactie

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
ik denk zelf eerder aan een conflict met iets want als je verbinding hebt gehad dan zit dat wel goed maar als hij weg valt en niet meer terug komt mmm :r

Verwijderd

Topicstarter
Het lompe aan dit hele verhaal is dat ik het al met 4 PC's heb uitgeprobeerd met verschillende configs. In no-time ligt het netwerk er af. Iedereen op het netwerk kan elkaar zien maar die server is weg. Ook de I-net verbinding. Ook als ik de pluggen verwissel. Na het opnieuw installeren werkt het enige tijd en dat plotseling is de I-net verbinding weer weg! Ook als ik een standalone met 1 netwerkkaart op @home draai en die later in een LAN wil hangen kan dat niet. Gewoon mijn netwerk pleite. Koppel ik weer aan aan het internet dan doet ie het gewoon.

Over vreemd gesproken.

Wat me wel opviel is dat elke keer de lampjes van alle DD op het netwerk ineens aangaan en dat vlak daarna de verbinding weg is. Het lijkt me ook onlogisch dat het aan de werkgroep naam ligt. Die staat overal op @home welliswaar. Voor mijn part komt iemand het hier ter plekke bekijken want ik wordt er gek van

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook alle instellingen van Win2K bekeken. Alles wat ik kon beveiligen beveiligd. Het is om gek van te worden.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Het klinkt toch echt heel erg naar een NIC/W2K probleem, aangezien het met dezelfde NIC onder 98 in dezelfde machine wel goed werkt... Toch ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja. Ook met allerlei andere NIC's heeft ie er last van. 3com, dec21041 gebaseerd geval, Realtek 8019 en de 8029 NE2000 compatible. Het gekke is gewoon dat ie het in het begin wel even doet en dat het na een tijdje niet meer werkt??

Verwijderd

dit is helemaal geen vreemd probleem onder windows 2000 prof/server zitten er veel fouten in de TCP/IP stacks. hier zijn bugfixes en service packs voor maar ook deze lossen nog niet alles op.
ik heb deze problemen ook al een aantal malen gehad. de oplossing was bij mij:
op de server ga naar eigenschappen van mijn netwerk locaties en dan eigenschappen van de internet verbinding (@home) vink tcp/ip uit, er komt nu een melding antwoord met ok en nogmaals op ok. wacht nu 1 minuutje en druk weer op eigenschappen en vink tcp/ip weer aan.

bij mij werkt dan alles goed. totdat je een herstart geeft :( hoop dat MS hier snel een oplossing voor geeft !

suc6

• -=unicron=-
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Op donderdag 21 juni 2001 18:40 schreef RoadKillaH het volgende:
Hoi,

Ik heb een probleempje met ICS onder Win2K.
Ik heb een internet verbinding van @home. Dit zijn de Specs van mijn server:

AMD K6-2/500
128MB PC100
8.4GB HD (ATA33) (I know, Slow!)
Ati Mach 64 videokaart
2x Realtek 8029 PCI NIC (Full Duplex)

Als ik hier Win2K op zet werkt het internet perfect.
Vervolgens koppel ik er een andere PC aan met hub of met een crosslink kabel.

De eerste 30 minuten heb ik een netwerk dus ik ga de ICS installeren.

Leuk en aardig en dat werkt ook nog voor 15 min.

Vervolgens is de server van het netwerk afgesneden maar heeft zelf nog wel internet.

Ik krijg de server alleen weer op het netwerk door Win2K opnieuw te installeren.

Word ik gehackt door @home of zo?? Ik heb het ook meerdere malen met een firewall geprobeerd. (Zonealarm/BlackIce Defender)

Ik heb heel het netwerk statisch ingericht.
De I-net verbinding natuurlijk met de provider gegevens.

Allebei de computers gebruiken @home als werkgroep. De server heeft voor de 2e NCI 192.168.0.1 met Subnet 255.255.255.0 gekregen en de 2e PC 192.168.0.2 en Subnet 255.255.255.0

Hoe kan het dat de hele tijd mijn Local netwerk naar de knoppen gaat? Ook vervolgens een andere NIC installeren werkt niet!

Please help. A Desperate Newbie.

(P.S Is een Datarate van 1100Kb/s over 10Mb/s netwerk redelijk?)
Ik heb ook @HOME maar ik heb geem probleemen met ICS onder Win2pro.

(P.S Is een Datarate van 1100Kb/s over 10Mb/s netwerk redelijk?) dit kan niet @HOME. gaadt tot 512KB/sec meer niet. of is dat je intern netwerk ? :(

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 16:50 schreef UNICRONBOT het volgende:

[..]

Ik heb ook @HOME maar ik heb geem probleemen met ICS onder Win2pro.

(P.S Is een Datarate van 1100Kb/s over 10Mb/s netwerk redelijk?) dit kan niet @HOME. gaadt tot 512KB/sec meer niet. of is dat je intern netwerk ? :(
Houd het maar op mijn interne netwerk. Het zou iets te veel van het goede zijn 1100Kb/s over @home. Nou ja, Als Upspeed zou het helemaal flex zijn!
Pagina: 1