• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Afbeeldingslocatie: http://www.playway.com/images/stories/cms_gold_256.jpg

Welkom

Welkom in het Car Mechanic Simulator 2015 topic. Dit topic is gemaakt om dit fantastisch rustgevende spel te kunnen bespreken :D Tips, trucks en algemene gameplay komen hier aan bod.

Wat is Car Mechanic Simulator

CMS 2015 is een simulator voor het repareren/onderhouden/tunen van auto's. Mensen die vroeger Street Legal (of nog vroeger, Street Rod) hebben gespeeld weten wat er bedoeld wordt.

Gameplay

De gameplay focust zich op het repareren/diagnosticeren/tunen van auto's. In het begin komen er auto's binnen in je garage met een bekend defect, je krijgt een partslist met defecte onderdelen en je verwisselt de onderdelen. Later, als je meer XP verzamelt, kun je garage upgrades doen, snellere luchtsleutels, een tablet om terwijl je onder de auto ligt onderdelen te bestellen, enzovoort. Ook het tunen en traden van auto's komt later in je carrière beschikbaar.

Systeemeisen

MINIMUM:
Besturingssysteem: Windows XP SP3 / Vista / 7 / 8
Processor: Core i3 3.1 GHz or AMD Phenom II X3 2.8 GHz
Geheugen: 4 GB RAM
Grafische kaart: GeForce GTX 560 or Radeon HD6870 with 1GB VRAM
DirectX: Versie 9.0c
Opslagruimte: 4 GB beschikbare ruimte
Geluidskaart: DirectX compatble

AANBEVOLEN:
Besturingssysteem: Windows XP SP3 / Vista / 7 / 8
Processor: Core i5-2300 / AMD Athlon X4 760K or better
Geheugen: 4 GB RAM
Grafische kaart: GeForce GTX 670 or Radeon HD7970 with 2 GB VRAM
DirectX: Versie 9.0c
Opslagruimte: 4 GB beschikbare ruimte
Geluidskaart: DirectX compatble

Videos

Zaken die in de TS moeten? Wil je medeauteur worden? Laat het me weten (DM staat open) :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Oeh cool! Moet het ook weer eens afstoffen en rustig oppakken. Is fijn om een spel te hebben wat niet spanning en sensatie vereist!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08
Ik heb het ook een tijdje gespeeld. Dat was best grappig, maar niet zo dat het mij weken bezig kon houden.
Best jammer, want het idee is erg leuk.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben nu de demo aan het downloaden. Ik heb vroeger Street Rod echt uren gespeeld (Street Legal vond ik minder), tot ik daar het trucje door had en in minder dan een half uur het spel kan winnen tegenwoordig B)

Maar ik ben benieuwd hoe een simulator van mijn grootste hobby mij kan gaan boeien.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Te grappig, net Gold gekocht, wel ff wennen aan de besturing. Heb mn eerste auto 1x open gekregen en springs vervangen, alleen nu krijg ik m niet meer in de sleutelmodus om verder te knutselen. Zo maar weer eens proberen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gaaf! :D

Ik zal een vriend van me die dit voor zijn beroep - en hobby - doet eens deze tip geven... sleutelen met schone handen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

XP krijgen is wel traag. 8 auto's gehad en 1600 XP.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gisteravond een uurtje zitten spelen in de demo (en loop nu tegen de limitaties van de demo aan dat je alleen aan de kleinste auto's kan sleutelen). Ik ben nog niet overtuigd dat het ook na een paar dagen nog leuk is.
Tot nu toe is het niet veel meer dan onderdelen eraf slopen en vervangen voor nieuw, maar ik mis de incentive om iets efficient aan te pakken. Ik moest bij één auto één van de rubberbussen vervangen en kon maar niet vinden waar deze zat. Uiteindelijk had ik de complete achteras eraf gesloopt, om tot de conclusie te komen dat hij daar niet zat. Maar dit heeft me in feite niks gekost, maar wel experience kosten opgeleverd. (uiteindelijk bleek het voorste subframe ook met 4 rubberbussen vast te zitten, en daar was er één van kapot).

Wat ik ook mis, maar misschien komt dat nog wel, is dat je montagevoorschriften moet volgen (bijv. de juiste aanhaalmomenten omdat je het anders sloopt en je een onderdeel opnieuw moet kopen). En dat je een oliefilter of waterpomp kan vervangen zonder daarna het systeem weer te moeten vullen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Klopt wel hoor. Op een gegeven moment is het een beetje grinden maar ik heb nog maar weinig XP dus hopelijk volgt er nog meer :)

Effectief zaken verbouwen is inderdaad niet belangrijk, maar misschien komt dat nog. Wel merk ik dat het wel steeds iets lastiger wordt, ik heb nu auto's met een klacht als "maakt lawaai tijdens optrekken en rijdt slecht" en zoek het maar uit. Laatst eentje die helemaal niet wilde starten dus kon ook niet naar de test track om e.a.a. uit te proberen.

Daarnaast kun je met 1000XP punten upgrades kopen. Ik heb nu fast unbolt en een tablet geunlocked.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik speel het nu sinds vorige week door Arfman, en zit al over de 11000XP :+
Straks maar eens kijken wat er op de veiling te koop is :P

Oh en de OBDscanner en Compressietester helpen een hoop met de motor,
de testbank is ook rete handig mits de auto kan rijden :+

[ Voor 33% gewijzigd door Mixpower op 16-02-2016 10:22 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik speel dit spel nu ook een tijdje, heerlijk ontspannen, maar er vallen me een aantal dingen op:

- Het aantal toegekende XP points is niet transparant, bij het lijstje van klussen zou moeten staan hoeveel XP je ermee verdient.
- Ik heb het idee dat je evenveel XP krijgt voor elke klus (afgezien van de sleutelXP, welke geen zoden aan de dijk zetten), of je nu een luchtfilter vervangt of een cilinderkop.
- In de verwijdering van onderdelen om iets te kunnen vervangen ontbreekt de logica zo af en toe. Waarom moet ik de uitlaatspruitstukken helemaal verwijderen om de voorste uitlaatdemper te vervangen? De demper zit met 2 (of 4) bouten aan het/de spruitstuk(ken), het zou voldoende moeten zijn om alleen die los te hoeven draaien.

Ik zou zelf graag zien dat het verdienen van XP wat verbeterd zou worden. Hoe moeilijker de klus, hoe (merkbaar :P) meer XP. En hoe minder onderdelen je overbodig los hebt gehaald hoe hoger de bonus. Nu word je daarvoor beloond, niet veel, maar toch. Efficiëntie zou punten moeten opleveren.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

Zou er nog een 2016 versie uitkomen? Ik vermaak me nog steeds prima met 2015, al moet ik zeggen dat de klussen wel erg repetitief worden. Het kopen van een auto op de veiling en die opknappen (met performance parts) vind ik dan weer een stuk leuker.

Alle mogelijke upgrades heb ik al, evenals veel geld dus da's geen limiterende factor meer.

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 19-07-2016 14:28 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
In 2016 zullen er enkel nieuwe DLC uitkomen voor Car Mechanic Simulator. (Facebook post). https://www.facebook.com/...=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

Eergisteren is inderdaad al eentje uitgekomen, die voor Maserati.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

/schop

Heb het spel in de summer sales gekocht met wat DLC erbij (Trader, Youngtimer, Visual Tuning, PickUp & SUV). Zit nu rond de 6200 XP, gaat langzaam maar nu in ieder geval wel meer geld per klus, doe ook enkel de grote klussen en niet die onzin luchtfilter vervangen zooi :+

Enige dat ik mij nu afvraag is hoe ik die Trader DLC activeer, unlock ik die op een X-moment vanzelf?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Heb het spelletje onlangs ook opgepikt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk rustgevend vind. Ik hoop ook dat ik er nog iets van leer ook :)

Ik vind het alleen wel jammer dat er geen race optie inzit zoals er bijvoorbeeld in het aloude Street Rod (2) wel zat. Zodat je daar desgewenst ook een paar centjes mee kunt verdienen.

Zojuist mijn eerste restauratie vanuit de veiling gedaan, wat een werk :)

[ Voor 47% gewijzigd door Tormbo op 19-12-2016 15:42 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Pagina: 1