Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AAN/UIT Stekkerdoos slecht voor Beeldscherm of Speakers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik heb 2 beeldschermen en 2 monitors (speakers).
Als ik de PC aan zet moet ik dus elke keer 4 dingen aanzetten.
Aangezien gemak de mens dient heb ik er een stekkerdoos met schakelaar tussen gezet.
*klik* alle 4 aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.bespaarbazaar.nl/images/250/6%20uitgangen.jpg

Nu werkt dit precies zoals ik het wil, maar ik kan nergens vinden of dit schadelijk kan zijn voor de beeldschermen dan wel de speakers? (Ik hoor geen *plop* geluid bij aan/uit -zetten)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
FYi schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:33:
Nu werkt dit precies zoals ik het wil, maar ik kan nergens vinden of dit schadelijk kan zijn voor de beeldschermen dan wel de speakers? (Ik hoor geen *plop* geluid bij aan/uit -zetten)
Over het algemeen kan dit weinig kwaad. Tenzij je speakers en een beeldscherm hebt met active koeling, welke aanblijft nadat het apparaat is uitgeschakeld. Dan kan dit schadelijk zijn. Dit komt doordat het apparaat dan niet goed gekoeld kan worden. (Net zoals bij een beamer, bijvoorbeeld)

Je had trouwens ook een andere stekkerdoos kunnen kopen. Eentje die alles automatisch uitschakelt, wanneer je de PC uitzet.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 11-02-2016 15:12 ]

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022
Dan kan ik ze met een gerust hard op deze manier uit- en aanzetten.
Toch een best bedrag wat daar achter hangt vandaar dat ik het graag zeker wou weten.

Een Master / Slave stopcontact, handig! Wist niet eens dat het er was!
Heb nu voor paar euro een oplossing, Thnx!