Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Suggestie: maak eens een special over BREIN

Pagina: 1
Acties:

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 18:24

liberque

Vrijzinnig!

Topicstarter
Geachte redactie (en meelezers),

Het valt me op dat in ieder topic waar de naam BREIN in voorkomt er een behoorlijke subjectieve reactiestroom ontstaat. Dit heeft onder andere als gevolg dat de moderators enorm moeten optreden om meningmodders tegen te gaan en dit is dan ook terug te vinden in het mismoderatie topic. Daarnaast wordt er gigantisch op de man gespeeld door de reaguurders: Tim Kuik is meestal het doelwit en ook al ben ik het persoonlijk ook zelden met die man eens toch krijg ik een beetje het gevoel van een politieman die een boete uitdeelt en daarom maar direct een evil bastard is.

Wellicht is er in het verleden al eerder een special over BREIN geweest, maar dat is dan wel even een tijdje geleden en ondanks dat het feit dat wij als Tweakers natuurlijk niet zomaar pro-BREIN zullen worden vind ik het de taak van een objectieve site om beide kanten toe te lichten en daarmee het publiek te 'educeren'.

Nee, ik vraag niet om een pro-BREIN artikel - verre van dat, want ik wil graag dat jullie objectief blijven, maar toch lijkt het me eens interessant om een interview te voeren met de stichting en bijvoorbeeld dhr. Engelfriet daar zijn licht op te laten schijnen. Nogmaals niet om direct een aanval te openen op elkaar, maar om op neutrale manier beide kanten toe te lichten.

Het mag best een uitgebreid artikel worden met meerdere facetten: de oorsprong van de copyright, uitvoering van de copyright, hoe andere landen ermee omgaan, gegevens volgens BREIN, werkwijze van BREIN, aangesloten bedrijven bij BREIN, gegevens volgens de 'andere kant', menselijke mensen (programmeurs bijvoorbeeld die op Tweakers te vinden zijn) vinden die gedupeerd zijn door het illegale kopiëren, mensen die de andere kant toelichten en zich beknot voelen door copyright wetgeving, gevolgen voor de privacy, een overzicht van overwinningen en nederlagen in de strijd met piraterij en natuurlijk een toekomstvisie van beide partijen.

Lukt het jullie om dit neutraal te doen (en willen jullie er tijd in steken) dan zal dit een enorm referentiepunt zijn als het gaat om discussies over dit topic in de toekomst. Andere sites zullen mogelijk zelfs linken naar het artikel daar het best wel uniek is dat zo'n artikel op neutrale wijze geschreven wordt.

Tot zover mijn suggestie - en vooralsnog wellicht hebben jullie dit in het verleden ook al een paar keer gedaan of geprobeerd dan nog is het zaak om zoiets actueel te houden.

Good luck en thnx for reading :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi liberque,dank voor de uitgebreide suggestie! Tijdens het lezen van jouw stuk werd ik al enthousiast over het idee. Ik denk dan ook dat er wel iets in zit en de combinatie met een korte achtergrond over auteursrecht zie ik ook wel zitten. We nemen 'm mee.