Chinese T-AMP / Tripath versterker

Pagina: 1
Acties:

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:04
Voor mijn overkapping ben ik op zoek naar een betaalbare versterker die bij minder weer makkelijk te verplaatsen is.

Nu stuitte ik op Topping / SMSL / Indeed Tripath T-amp versterkers. Alleen zijn de fora waar deze geprezen worden al wat ouder en zijn de daar aanbevolen versterkers niet meer verkrijgbaar. Ik zie prijzen van +/- 50$ waarvoor deze verkocht zijn.

Ik heb aan één ingang in principe genoeg (Chromecast audio) maar een tweede ingang zou eventueel voor een tuner/tv gebruikt wenselijk zijn.

Heeft iemand een suggestie voor een dergelijke versterker die momenteel goed verkrijgbaar is tegen nette prijzen. Alle versterkers (merken) die ik aanbevolen zie zijn uitverkocht.

Er komen twee stuks B&W WM6 aan te hangen
Specs:

2-way vented-box system
1x ø25mm (1 in) Nautilus tube metal dome HF
1x ø160mm (6.5 in) woven fibreglass cone bass/midrange
-6dB at 50Hz and 30kHz
62Hz – 20kHz ±3dB on reference axis
Within 2dB of response on reference axis
Horizontal: over 40º arc
Vertical: over 10º arc
88dB spl (2.83V, 1m)
2nd and 3rd harmonics (90dB, 1m)
<1% 90Hz – 20kHz
8Ω (minimum 3.0Ω)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:13

DjVe

Hatsaflats!

Wat denk je van een Synthe Kama Bay Amp: https://www.alternate.nl/...P77t77H78oCFWLnwgod8kUJ6Q

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Met een beetje zoekwerk is de Muse M21 EX2 nog wel te vinden voor rond de $50,- (excl shipping). Zie bijvoorbeeld http://www.ebay.com/itm/M...41331a:g:rgoAAOSwX~dWl1GP.

Ik heb er zelf twee ooit heel goedkoop gevonden [$25 een paar jaar terug] , waarvan ik er een dagelijks in gebruik heb en de ander veilig stofvrij opgeborgen voor later. Daarnaast heb ik er nog een andere iets luxere Tripath versterker die ik als usb-versterker aan mijn desktop pc gebruik met kleine goeie boxen. Ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
De TA2020-achtige versterkers zijn nog steeds interessant, maar er is afgelopen jaar veel animo voor versterkers op basis van een TPA3116D2 module.

Losse module
http://nl.aliexpress.com/...6d-4485-b91f-f1c97ce45567

Ingebouwd in case
http://nl.aliexpress.com/...69-48bd-a204-ad7e5a03d65e

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borne
Ik heb gisteren een Sure 2x 15W amp (TA2020) gekocht. Helaas valt het vermogen wat tegen op de B&W speakers. De klank is perfect en op laag volume speelt het als een Zonnetje, maar qua vermogen komt hij te kort.

Ik zoek dus eigenlijk een wat zwaardere versterker. Wat is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

Jag

Hoe concludeer je dat het vermogen te weinig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik wilde je de smsl Q5 aanraden, die heb ik 1,5 jaar geleden gekocht voor 86 euro.
Zie alleen dat die nu veel duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:35
TA2020 versterkers zijn te modden, waardoor ze een grotere versterkingsfactor hebben voor bronnen met en lage uitgangsspanning. Zie hiervoor het krat en kistradio topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:13

DjVe

Hatsaflats!

Een fatsoenlijke voeding wil ook wonderen doen. Bij mijn KingRex klonk het met de optionele PSU ook veel beter op hogere volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Jag schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:33:
Hoe concludeer je dat het vermogen te weinig is?
Doordat er met een telefoon aangesloten slechts op "woonkamer volume" gespeeld kan worden.

Nu zag ik in de bovenstaande reacties dat er ook een mod is om het ingangsvolume te verhogen. Heeft Iemand hier een manual van? (betreft een TA2024 in plaatst van eerdere TA2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ja precies, dat was ook de reden dat ik het vroeg :). Probleem is dan niet het max vermogen van de versterker, maar dat je dat max vermogen niet haalt omdat de versterker meer signaal nodig heeft! Dit is idd op te lossen met de weerstandsmod (die zorgt voor meer "gain"). Hier is meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Jag schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:26:
Ja precies, dat was ook de reden dat ik het vroeg :). Probleem is dan niet het max vermogen van de versterker, maar dat je dat max vermogen niet haalt omdat de versterker meer signaal nodig heeft! Dit is idd op te lossen met de weerstandsmod (die zorgt voor meer "gain"). Hier is meer te vinden.
Is dit ook uit te voeren als je wisselende inputs hebt. Het doel is een Chromecast aan te sluiten of eventueel een Radiotuner. Als de Mod is uitgevoerd, is het dan met hogere ingangssignalen ook nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:35
Een gemodificeerde TA2024 zal mogelijk iets overstuurd raken bij een hoog ingangssignaal. Het geluid zal dan vervormd klinken. Als je soldeerskills het toelaten kun je een dubbelpolige schakelaar gebruiken om de mod aan/uit te schakelen.
Je kunt ook twee ingangen maken en voor de ingang met hoge ingangssignalen een spanningsdeler (twee weerstandjes) zetten. (google helpt je hier wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Borne schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:18:
[...]

Is dit ook uit te voeren als je wisselende inputs hebt. Het doel is een Chromecast aan te sluiten of eventueel een Radiotuner. Als de Mod is uitgevoerd, is het dan met hogere ingangssignalen ook nog steeds goed?
Komt er alleen een chromecast aan te hangen? Dan is het simpel: heb je denk ik geen mod nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Heb er nu een paar dagen een ChromeCast aan hangen en het speelt een stuk luider. Zeker voldoende voor normaal gebruik. Aangezien ze ook gebruikt worden voor als er een keer een feestje is, heb ik er ook een grotere versterker bij besteld. De kleinere Sure gebruik ik dan voor een tweede set speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Gisteren de FX FX502A (50W x 2) van DX ontvangen. Wat een verademing in "luidheid"

ps. wel even opletten. De bijgeleverde stroomkabel is een US versie. Je moet zelf dus even een andere stroomkabel regelen.
Pagina: 1