Toon posts:

CD Rom probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn verbazing zag ik dat opeens mijn twee cd rom spelers (writer/Dvd) niet meer herkend werd in My Computer er was niks meer te zien (Geen icoontje) Dus ik naar Device manager en daar stond het probleem al. code 31 ofzo windows kon de drivers niet gebruiken :?
Ik gekeken in de troubleshoot, oplossing: uninstall drivers, start pc opnieuw op, er wordt nieuwe hardware gedetecteerd en die wordt opnieuw geinstalleerd. Zo gedaan, nu werd echter mijn twee cd roms spelers gedetecteerd en windows gaf aan dat de drivers zijn bijgewerkt/ geinstalleerd. Dus ik kijk weer in my computer, nog steeds geen cd rom spelers.
Oja ik heb windows 2000, ik heb echt geen idee hoe het gekomen is, opeens had ik dit probleem.

Wie heeft er een oplossing?

Dank,

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je toevallig een update van de Via drivers gedaan? Sommige versies hebben vreemde kuren met ATAPI devices. Vertel eens iets meer over mainboard, drivers, etc. (ik gok dus alvast op een Via chipset ;) )

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus CUSL2-C AGP Moederbord, een Philips CDRW400 serie writer en een Creative PC-DVD, het is echt vreemd want het probleem deed zich opeens voor. Het heeft altijd goed gewerkt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 21 juni 2001 18:38 schreef Divius het volgende:
Ik heb een Asus CUSL2-C AGP Moederbord, een Philips CDRW400 serie writer en een Creative PC-DVD, het is echt vreemd want het probleem deed zich opeens voor. Het heeft altijd goed gewerkt
Heb je onlangs misschien een BIOS update voor dat mainboard gedaan? Zoja, dan kan dat de boosdoener zijn. Zoniet, probeer het dan eens :P Je kunt ook de Intel Chipset drivers installeren, want er zitten wel wat bugjes in de 815 die daarmee verholpen kunnen worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
het komt volgens mij door die creative ik heb dat ding een paar maanden ook gekocht en ik heb brand problemen en gister kon ik ook alle twee de cd seplers niet meer bereiken ik zag ze wel maar hij kon nix lezen !

Verwijderd

Topicstarter
ja oke precies het zelfde probleem, maar wat aan te doen. Hoe heb jij het opgelost

• _MaLa_
kijk als ik hem reboot want ik heb de cd speler op de zelfde ide zitten dan zie ik alles weer ik draai nu een hele dag zonder problemen maar sins ik die speler heb gekocht kan ik ook niet meer cd naar cd brander veel buffer underuns maar hij leest super .

• saintinel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04-2025
Heb ik ook een keer gehad..
Kijk je IDE-kabels eens na. of misschien een s de stofzuiger door de kast, want vuil/stof wil ook wel eens de boosdoener zijn(wel voorzichtig!).

• _MaLa_
mm hij gaat morgen toch open voor een geheugen update ik zal de zuiger er eens in houden :)

Verwijderd

Topicstarter
ja denk dat ik kast maar eens open maak, misschien zit er toch zo 'n kl*te kabeltje los.

• _MaLa_
kijken kost geen geld :) thuis dan :)

bij de pc boer wel :)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik blijf het vreemd vinden, van het een op het nadere moment doen je cd-rom spelers het niet meer, het moet dus haast wel aan stof/stekkertje liggen. Anders weet ik het ook niet meer, zal morgen als ik zin heb mijn kast ff openbreken. Ben benieuwd...
Pagina: 1