Samsung Syncmaster 205BW - Power Button verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08-2025
goedemorgen tweakers, ik heb een vraag over de Samsung Syncmaster 205BW die ik graag zou willen stellen en hopelijk dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.

Ik wil deze monitor graag voor een project gebruiken waarbij ik de case van de monitor heb verwijderd. de monitor komt tegen een vlakke oppervlakte. hierdoor kan ik de knoppen niet meer gebruiken die normaal op de monitor zitten, maar ik wil nog wel graag de monitor aan en uit kunnen zetten.

ik kan eventueel een schakelaar in de stroomkabel maken die naar de monitor loopt (er zit wel een rocker switch op de monitor, maar de switch zit op een te lastige plek voor mij om deze te verleggen http://i.imgur.com/8HYorwV.jpg ), maar als het mogelijk is zou ik toch graag de monitor op de normale manier aan en uit kunnen zetten.

mijn vraag is nu of het mogelijk is om de standaard aan/uit knop te kunnen verlengen en een ander soort schakelaar voor te gebruiken (het lieftst een rocker switch) de standaard knoppen zitten op een kleine board verwerkt ( http://i.imgur.com/cdiNZ25.jpg ), maar ik heb geen technische kennis om te weten of het mogelijk is wat ik graag wil doen.

Beste antwoord (via Yusunoha op 12-02-2016 09:23)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon een maakcontactje tegen die printplaat aan solderen op de plek van de aan uit. Dat kun zelfs met een deurbelknop oplossen (ok, er zijn elegantere)

De monitor zal ook geen last hebben van gewoon aan uit zetten met een schakelaartje hoor

Iperf

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Monteer dat bordje gewoon aan de andere kant van de monitor zou ik zeggen, dan ben je er toch?

• Yusunoha
TERW_DAN schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:11:
Monteer dat bordje gewoon aan de andere kant van de monitor zou ik zeggen, dan ben je er toch?
de monitor zelf zal weggewerkt worden in dit project, want het is voor een Magic Mirror bedoelt, dus ik zal geen direct toegang tot de monitor hebben. ik kan het boardje ook naar de zijkant van de Magic Mirror verplaatsen, maar dat zal niet zo mooi lijken, dus het liefst wil ik een rocker switch aan de zijkant maken voor de monitor power button.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, een rocker switch is sowieso een andere schakeling dan die je daar hebt. Die moet je dan gewoon op de powersupply van het ding zetten, Want of je de bestaande nu verplaatst, of er eentje extra gebruikt maakt niet uit, het enige dat je doet is de stroom onderbreken.

• Yusunoha
TERW_DAN schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:31:
Tja, een rocker switch is sowieso een andere schakeling dan die je daar hebt. Die moet je dan gewoon op de powersupply van het ding zetten, Want of je de bestaande nu verplaatst, of er eentje extra gebruikt maakt niet uit, het enige dat je doet is de stroom onderbreken.
ik dacht dat het toch wel wat uitmaakte op welke manier je de monitor uitzet. ik dacht als je mischien de stroom constant met een rocker switch onderbreekt van de monitor dat de monitor het op een gegeven moment problemen van zal ondervinden, en dat het veilger is om het toch via de board te doen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon een maakcontactje tegen die printplaat aan solderen op de plek van de aan uit. Dat kun zelfs met een deurbelknop oplossen (ok, er zijn elegantere)

De monitor zal ook geen last hebben van gewoon aan uit zetten met een schakelaartje hoor

Iperf

Pagina: 1