Heb even rond gezocht en kon niet direct iets vinden op het forum wat mijn vraag beantwoord. Ik ben bezig met een nieuwe PC en wil nu de beste optie voor RAM gaan uitzoeken.
De titel weergeeft de vraag niet helemaal perfect door het karakterlimiet.
Mijn vraag is:
Is de snelheid van het geheugen belangrijker dan een hoge cas latency als beide opties dezelfde true latency hebben?
Dus stel ik kan kiezen tussen twee soorten:
2,4GHz met een CAS latency van 12 (true latency = 10,00ns)
3,2GHz met een CAS latency van 16 (true latency = 10,00ns)
Welke kan ik dan het best nemen? (ervan uitgaande dat de rest van mijn PC deze snelheden ondersteunt)
Is het dan belangrijker om een hoge snelheid te hebben, ten koste van de iets hogere CAS latency? Of maakt dat dan niet uit omdat uiteindelijk de true latency hetzelfde is? Of ligt dat heel erg aan wat voor toepassing je het voor gebruikt?
Sorry als ik hier complete onzin of iets (voor sommige mensen) heel logisch aan het vragen ben, ik heb niet heel veel verstand van dit soort dingen.
De titel weergeeft de vraag niet helemaal perfect door het karakterlimiet.
Mijn vraag is:
Is de snelheid van het geheugen belangrijker dan een hoge cas latency als beide opties dezelfde true latency hebben?
Dus stel ik kan kiezen tussen twee soorten:
2,4GHz met een CAS latency van 12 (true latency = 10,00ns)
3,2GHz met een CAS latency van 16 (true latency = 10,00ns)
Welke kan ik dan het best nemen? (ervan uitgaande dat de rest van mijn PC deze snelheden ondersteunt)
Is het dan belangrijker om een hoge snelheid te hebben, ten koste van de iets hogere CAS latency? Of maakt dat dan niet uit omdat uiteindelijk de true latency hetzelfde is? Of ligt dat heel erg aan wat voor toepassing je het voor gebruikt?
Sorry als ik hier complete onzin of iets (voor sommige mensen) heel logisch aan het vragen ben, ik heb niet heel veel verstand van dit soort dingen.