Oudere apps op 10.11 draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Mac en vroeg mij af of je 10.9 ( Mavericks ) apps gewoon kon draaien onder 10.11 ( El Capitan ), zonder hier aanpassingen aan te maken.

Ik hoop dat iemand hier antwoord voor mij op heeft :)

Met vriendelijke groet,

dehardstyler

Beste antwoord (via dehardstyler op 11-02-2016 15:52)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik zou het niet zo stellig willen zeggen dat apps die onder OS X 10.9 draaien zonder problemen onder OS X 10.11. Vooral de Adobe apps zijn hier berucht om. In de meeste gevallen zal het werken, maar sommige apps moeten door de ontwikkelaar aangepast worden om te blijven werken onder 10.11.

Om welke applicaties gaat het hier?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ja dat kan. Er zijn nieuwere apps die 10.11 vereisen, maar het is backwards compatible. Alleen de apps ontwikkeld voor de oude PowerPC-macs (<2005 ofzo) zullen niet werken, maar die zijn er bijna niet meer.

• dehardstyler
Icephase schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:52:
Ja dat kan. Er zijn nieuwere apps die 10.11 vereisen, maar het is backwards compatible. Alleen de apps ontwikkeld voor de oude PowerPC-macs (<2005 ofzo) zullen niet werken, maar die zijn er bijna niet meer.
Helemaal goed, thanks voor je bericht! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik zou het niet zo stellig willen zeggen dat apps die onder OS X 10.9 draaien zonder problemen onder OS X 10.11. Vooral de Adobe apps zijn hier berucht om. In de meeste gevallen zal het werken, maar sommige apps moeten door de ontwikkelaar aangepast worden om te blijven werken onder 10.11.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24
Kijk desnoods eens even hier: Application compatibility table

KPN is een drieletterwoord

• dehardstyler
Daedalus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:05:

Synergy Free, waar ik in eerste instantie alleen een 10.9 app voor kon vinden. Heb ondertussen al een nightly voor 10.11 gevonden, dus ga het daarmee proberen. Mocht ik tegen problemen aanlopen, ga ik de 10.9 versie proberen. :)
Pagina: 1