Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

The Martian 3D Blu-ray speelt niet af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Motherboard
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 14:43
Mijn vraag
Vorige week heb ik The Martian 3D op Blu-ray gekocht, maar wanneer ik deze nieuwe 3D film wil afspelen werkt het niet (andere 3D films werken wel) en geeft PowerDVD de foutmelding:
This and other discs include new technology that does not support 3D playback with your computer’s graphics processor (GPU) or its driver.
Hoe kan ik The Martian 3D afspelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • LG 42LA7408
  • AMD Radeon HD 5570
  • AMD Catalyst 15.7.1 (op moment van schrijven de nieuwste versie)
  • CyberLink PowerDVD 15.0.2211.58 (op moment van schrijven de nieuwste versie)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoeken op de PowerDVD foutmelding levert http://www.cyberlink.com/...t-faq-content.do?id=17397 op, dat lijkt te suggereren dat deze specifieke Blu-ray schijf om onduidelijke redenen niet compatible zou zijn met mijn AMD Radeon HD 5570 grafische kaart, ook al voldoet deze wel aan de systeemeisen van 3D Blu-ray schijven (andere 3D Blu-ray schijven werken wel):
Graphics Processor (GPU) minimum system requirements:
For these Blu-ray 3D movies from certain movie studios, (...) AMD HD 6000 series graphic cards with UVD 3 video playback accelerator or HD 7000 series or above is required.
Er staat "movie studios have incorporated a new technology", er staat nergens welke technologie dat is.
Een nieuwe grafische kaart kopen omdat dat moet van een Blu-ray schijf slaat natuurlijk nergens op, tientallen andere 3D Blu-ray schijven spelen immers prima af op mijn systeem, dus is de vraag:
Wat moet ik doen zodat ook The Martian 3D op mijn systeem is af te spelen?

Alle reacties

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 14:12

DeTeraarist

#Boots2Asses

Alles wat je quote kan en zal tegen je worden gebruikt.
Graphics Processor (GPU) minimum system requirements:
For these Blu-ray 3D movies from certain movie studios, (...) AMD HD 6000 series graphic cards with UVD 3 video playback accelerator or HD 7000 series or above is required.
Er staat precies wat je nodig hebt om de BluRay af te spelen: UVD 3. En laat jouw kaart daar simpelweg niet aan doen. Je hebt HD7000+ kaarten nodig of specifieke HD6000 kaarten, waarschijnlijk die uit het duurdere segment.
Niet wat je wilde horen, maar je krijgt geen UVD 3 mogelijkheden door de drivers te patchen oid.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik zou voor de zekerheid wel even checken of de schijf vuil is en of er überhaupt data of de schijf staat en of de film wel op een andere (3D) Blu-ray speler afspeelbaar is.

Ik koop en verkoop veel Blu-ray's. Af en toe zit er eentje bij waar niks op staat (gewoon bij Mediamarkt gekocht), of ene die niks doet.

• Motherboard
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 14:43
Ik heb het probleem weten op te lossen, er was gelukkig geen andere hardware nodig en met de Blu-ray schijf van The Martian 3D zelf was op zich ook niks mis. Op aanraden van iemand heb ik AnyDVD HD geïnstalleerd, en sindsdien speelt de Blu-ray schijf met The Martian 3D prima af.