Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 735393

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op het moment in het bezit van een android telefoon, maar wil graag mijn abonnement verlengen met een iphone.

Is het nu nog handig om voor een iphone 5s (met 2-jarig abonnement) te gaan of zou het technisch gezien voordeliger zijn om voor een 6 te gaan?
Of misschien wel te wachten op de verwachte iPhone 5se(/6c)?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Prijzen zijn redelijk laag nu, bv Ben € 26,- per maand https://m.studentmobiel.n...ne-5s-16gb/met-abonnement HollandsNieuwe is niet aan te bevelen.

Ik denk dat een 5se al weer gauw op 35,- per maand komt, maar natuurlijk wel een redelijke upgrade t.o.v. de 5s. Althans, als we de geruchten mogen geloven :)

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hier zijn wel 'n paar vragen op z'n plaats, bijv.: bij welke provider heb je nu een abo? Ben je hiermee tevreden of is de dekking slecht en wil je juist een andere provider?

En waarvoor gebruik je je telefoon? De 5s kan alles, wat de gemiddelde gebruiker met z'n smartphone doet, gemakkelijk aan en hij zal ook nog wel enkele jaren updates krijgen. Dat is dus iig de voordeligste optie. De 6 is iets duurder (wel niet meer zo duur, als bij z'n launch), maar dus ook een jaar jonger, met betere specs, en wat groter. Dat laatste vindt niet iedereen een voordeel, reden, dat er nu ook een nieuwe 5se komt, voor veel mensen 'the best of both worlds', n.l. handzaam en met betere specs, dan de 5s. Als nieuw model zal die uiteraard duurder zijn.
Met alle drie zul je geen miskoop doen, maar om nu te kunnen zeggen, welke het beste voor je is en icm welk abo, zullen we toch moeten weten, hoe je je telefoon gebruikt en hoeveel je voor een abo + telefoon wil uitgeven? Wat de een veel vindt, is voor een ander weinig.
Tevens: hoe lang kun/wil je nog wachten? Zodra de 5se verschijnt, zijn de mensen, die niet om financiële redenen, maar vanwege het formaat, geen 6 willen, en nu nog aangewezen zijn op de 5s, in de gelegenheid zijn, een nieuw model te kopen, daardoor zal de 5s goedkoper worden, en mogelijk/waarschijnlijk geleidelijk door Apple uit de markt genomen worden.

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 00:04
Ik heb een 5S, maar ik begin nu toch wel te merken dat hij trager wordt. Ik zou niet meer kiezen voor een 5s i.c.m. een 2-jarig abonnement. Wellicht 1 jaar nog wel, maar 2 jaar is echt te lang.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:29
Dit pas beter in MAA :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 19:33
Ik denk dat een iphone 5S sowieso een slecht idee is voor 2 jaar, iphone 6 is iets sneller dan de 5S, maar de iphone 6S is flink wat sneller qua CPU en GPU dan de 6 en ook nog heeft de 6S 2gb RAM.

Wat ik hiermee wil zeggen, als jij iphone 5S neemt voor 2 jaar is er ondertussen de iphone 7 en 7S uit, die zullen gegarandeerd minimaal 2gb ram hebben en Apple kennende zullen apps zwaarder worden en zo ook iOS.

1 jaar zou ik nog wel doen, 2 jaar niet omdat je 2de jaar gewoon niet leuk zal zijn qua gebruik, het zal trager aanvoelen.

Je zou kunnen wachten tot de iphone 7 uit is en ondertussen wat bij sparen en de 6S nemen, na 2 jaar is de kans zelfs nog vrij groot dat de 6S lachend nog de 3de jaar mee kan omdat deze meer toekomst bestendig is.

(wachten tot iphone 7 omdat 6S dan goedkoper wordt)

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 11-02-2016 08:41 ]

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-07 17:23
ik zou of:
- een iphone 6s kopen
- een android of windows phone kopen

een iphone 6 krijgt hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem als dat de iphone 4(s) nu heeft: te weinig RAM. Dan kan je leuk de nieuwste iOS krijgen, maar echt lekker zal het niet lopen. Je kan natuurlijk ook wachten op de iphone 5se, als je formaat belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Mocht TS nog terugkeren in zijn topic.. Wacht nog even 3,5 week. Mogelijk blijft de 5s leverbaar en dalen de prijzen zodra de iPhone SE (5se) uitkomt.

Ook kan die nieuwe 4" een interessante(re) keuze zijn!
http://www.macrumors.com/...o-500-iphone-5s-half-off/

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Pagina: 1