Ik probeer in een project wat ik met behulp van requirejs maak, een library te laden genaamd clientjs. Ik heb netjes de configuratie uitgebreid zodat clientjs wordt geladen en binnen mijn eigen module kan ik:
Hier treden geen foutmeldingen op.
Maar als ik iets wil doen in de vorm van om het daadwerkelijk te gaan gebruiken:
Dan krijg ik een error in de console:
Vervolgens heb ik hier diverse varianten geprobeerd maar het mocht niet baten
Nu is niet elke javascript die je zomaar wilt gebruiken geschikt om te gebruiken in een omgeving, maar volgens mij zou clientjs wel moeten lukken aangezien het ook een NPM package is. Is het veilig om aan te nemen dat wanneer er termen als AMD / NPM worden gebruikt bij een project dat het te gebruiken is met een omgeving zoals requirejs ? Bij al mijn zoekacties op ClientJS + RequireJS kom ik elke keer weer in deze hoek terecht.
code:
1
2
3
| require(['clientjs'], function(clientjs) { }); |
Hier treden geen foutmeldingen op.
Maar als ik iets wil doen in de vorm van om het daadwerkelijk te gaan gebruiken:
code:
1
2
3
4
| require(['clientjs'], function(clientjs) { //var client = new ClientJS(); //var fingerprint = client.getFingerprint(); }); |
Dan krijg ik een error in de console:
code:
1
| ReferenceError: exports is not defined |
Vervolgens heb ik hier diverse varianten geprobeerd maar het mocht niet baten
Nu is niet elke javascript die je zomaar wilt gebruiken geschikt om te gebruiken in een omgeving, maar volgens mij zou clientjs wel moeten lukken aangezien het ook een NPM package is. Is het veilig om aan te nemen dat wanneer er termen als AMD / NPM worden gebruikt bij een project dat het te gebruiken is met een omgeving zoals requirejs ? Bij al mijn zoekacties op ClientJS + RequireJS kom ik elke keer weer in deze hoek terecht.