Wel achtergrond, maar kan voor de rest niets zien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 11:06
Goedenavond allen,

Ik heb een probleem. Ik heb een computer van overgebleven onderdelen in elkaar gezet. Nu deed de computer het in eerste instantie wel. Echter na een reboot start hij wel op, alleen zijn m'n pictogrammen en zelfs m'n klok en datum rechts onderin weg. Ik kan in mijn taakbalk wel op (bijvoorbeeld) firefox aanklikken en openen, alleen ik het aanklik, komt er niks in beeld. zie foto/link hieronder.
https://www.dropbox.com/s/uiv7rkh8u5lx675/DSC_0010.JPG?dl=0

Ik kan wel bij mijn instellingen komen zoals achtergrond door rechtermuisknop op bureaublad te doen en bijvoorbeeld bij configuratiescherm komen en die ook zien. Het is soort van dat ik de software niet kan zien o.i.d.
https://www.dropbox.com/s/yq8xpks8edy91th/DSC_0012.JPG?dl=0

Nu weet ik dat ik een probleem heb met de activering van windows 8 in dit geval (rechts onderin staat Windows 8 Build 9200). Alleen kan niets beginnen als ik niks kan openen. Kan iemand mij hier mee helpen? kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

Reinier

\o/

Heb je misschien twee monitoren aangesloten? Dat Firefox op de andere monitor opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Ik heb hem momenteel met een vga-kabel aan de tv aangesloten omdat ik met hdmi helemaal geen beels kreeg. Tevens heb ik hier (nog) geen monitor omdat ik heb deze pc bouwde om te kijken of het mij zou lukken.

Hij heeft het trouwens wel gewoon gedaan. Dus alle kabels ook gecontroleerd maar tevergeefs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:44

Felyrion

goodgoan!

Als het misgaat met de tweede monitor zou je het volgende eens kunnen proberen:
- Windowstoets + P (projector setting menu shortcut)
- 2x pijl omhoog (= pc screen only) (of evt 1x pijl omhoog, dat is duplicate)
- Enter

Je screenshots zien er wel uit alsof het om een secondary monitor gaat.

Schermen die buiten je zichtbare gebied zitten kun je trouwens verplaatsen met "windowstoets + pijl links/rechts" (als ze de focus hebben)

[ Voor 19% gewijzigd door Felyrion op 10-02-2016 21:36 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Ik heb maar 1 aangesloten en dat is op de tv. Heb windowstoets+p gedaan. En de bovenste geselecteerd. Heb nu helemaal zwart beeld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:44

Felyrion

goodgoan!

Dan "ziet" de pc toch nog een andere monitor.
Probeer eens hetzelfde maar dan waarschijnlijk 1x pijltje omlaag. Dat zou duplicate moeten zijn, dan moet je TV hetzelfde weergeven als de niet bestaande monitor.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Verdomd, ik heb mn beeld weer terug! Nu kan ik weer verder met het proberen windows 10 te op te krijgen.!
Pagina: 1