Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 10-02-2016 22:33 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Thanks voor je reactie. Ik heb even gekeken, maar zie er zo met de camera geen infraroodlicht vanaf komen. Gaat om het "ledje" naast 10000 imp /kwhRaven schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:32:
Dat ledje kan een IR-led zijn (niet zichtbaar voor menselijk oog), ga er eens met je smartphone voor staan en dan met de camera-app naar de led kijken, waarschijnlijk licht ie dan op het scherm zichtbaar op.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Wat je zou kunnen doen is een phototransistor er voor plakken en kijken of die wat oppikt (ldr is hier te traag voor denk ik), maar dan moet je wel eerst weten of het inderdaad om een IR-led gaat.
edit:
http://www.landisgyr.com/...tos-tecnicos-ZMD120AS.pdf
Google Translate maakt daar zichtbaar rood licht van. Het 2e deel geeft aan dat de led constant brand als er geen verbruik is. Je zou dus evt de aardlekschakelaar om kunnen zetten om alles uit te schakelen zodat je kan kijken of dan de led oplicht, kun je iig zien of die actief is.Salida óptica para ensayo
Tipo: LED espectro visible rojo
Siempre encendido cuando no existe carga o
intensidad potencia por debajo de la de arranque.
Daar is geen translator voor nodig, pulslengte 2ms. Geen wonder dat je het niet met het blote oog kan zien...Longitud del pulso: aprox. 2 ms
[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 11-02-2016 09:28 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels een fototransistor besteld, welke ik morgen verwacht. Nu hopen dat deze de pulse wel waar kan nemen.Raven schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:13:
Misschien is de puls zo kort dat je het niet kan zien, 10.000 pulsen per kWh is nogal veel namelijk. Meestal is het hooguit 1000 of 2000. Om een idee te geven: Als ik even gauw reken, krijg je bij een verbruik van zo rond de 3000W om de 0,125 seconden een puls. Om met 10000 pulsen per kWh een (nog) hoger verbruik weer te kunnen geven (denk aan max. 9000W) krijg je om de 0,04s een puls, oftewel 40 milliseconden. Waarbij de tijdsduur dat de led oplicht korter dan dat is om pulsen te kunnen onderscheiden.
Wat je zou kunnen doen is een phototransistor er voor plakken en kijken of die wat oppikt (ldr is hier te traag voor denk ik), maar dan moet je wel eerst weten of het inderdaad om een IR-led gaat.
edit:
http://www.landisgyr.com/...tos-tecnicos-ZMD120AS.pdf
[...]
Google Translate maakt daar zichtbaar rood licht van. Het 2e deel geeft aan dat de led constant brand als er geen verbruik is. Je zou dus evt de aardlekschakelaar om kunnen zetten om alles uit te schakelen zodat je kan kijken of dan de led oplicht, kun je iig zien of die actief is.
[...]
Daar is geen translator voor nodig, pulslengte 2ms. Geen wonder dat je het niet met het blote oog kan zien...
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Ik heb zelf een meter met 1000 imp /kwh waarvan de led wel zichtbaar knippert , en die poll ik elke 0,01 seconde (ldr moduuletje aan rpi) met een bash script.
Met je veel kortere pulsjes zul je vast niet met polling wegkomen, en iets met interrupts moeten doen. Dat zou met python kunnen.
Ik heb dit ook geprobeerd, maar heb een vrij lange kabel en die pikt af en toe wat storing op, zodat ik false positives krijg. Hoe dan ook, ben benieuwd naar je resultaten.
@Fish: ik zie geen S0 (is dat niet p0 btw?) poort op dat ding (net als mijn meter die niet heeft)
@inbedrijf: Wat kost zo'n youless ? mijn ldr module was ongeveer 1$
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Moet die wel toegankelijk zijn, dat is niet bij elke meter het geval. Geen idee of dat hier het geval is.Fish schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:57:
Wat dacht je van gewoon de s0 poort uitlezen ?
Volgens de datasheet zit die er mogelijk wel bij:u_nix_we_all schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:07:
@Fish: ik zie geen S0 (is dat niet p0 btw?) poort op dat ding (net als mijn meter die niet heeft)
Ik heb echter het vermoeden dat die achter een verzegelde klep zit.Salida de impulso r53 (versión opcional)
Tipo S0 interfase
Norma IEC 61393 / DIN 43864
Seleccionable: 1, 2, 3.33, 5 o 6.66 Wh/pulso
Constante: 1000, 500, 300, 200 o 150 pulsos/Kwh.
Tensión nominal 24 V DC
Tensión máxima 50 V DC
Intensidad de 10 a 20 mA DC
Longitud del pulso seleccionable: 20, 40 ó 80 ms
Alcance (longitud de línea) 1000 m
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 11-02-2016 17:52 ]
Oscar Wilde
Heb je hier meer info over? Heb hier naar gezocht, maar kon een geschikte info vinden buiten het uitlezen van een P1 poort van een slimme meter.Fish schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:57:
Wat dacht je van gewoon de s0 poort uitlezen ?
Raven schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:09:
GiantLeap: Zou je een foto willen maken van de gehele meter? Of iig de meter zelf even van alle kanten goed bekijken. Eens kijken of de S0 als alternatief toegankelijk is.
[...]
Moet die wel toegankelijk zijn, dat is niet bij elke meter het geval. Geen idee of dat hier het geval is.
[...]
Volgens de datasheet zit die er mogelijk wel bij:
[...]
Ik heb echter het vermoeden dat die achter een verzegelde klep zit.

[ Voor 75% gewijzigd door GiantLeap op 11-02-2016 18:54 ]
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
P1 en S0 zijn 2 verschillende dingen. Een P1 poort levert data (een overzicht met meterstanden, tariefstand en nog een paar dingen), een S0 poort stuurt echter pulsen, net als de led, maar dan elektrische pulsen. Dat scheelt heel wat gedoe. Maar afgaand op de pics lijkt de S0-poort niet toegankelijk te zijn.GiantLeap schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:40:
[...]
Heb je hier meer info over? Heb hier naar gezocht, maar kon een geschikte info vinden buiten het uitlezen van een P1 poort van een slimme meter.
Oscar Wilde
[ Voor 255% gewijzigd door GiantLeap op 13-02-2016 23:35 ]
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+