Opgelicht door chiefRuben.

Pagina: 1
Acties:
  • 6.011 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 19:35
Meneer heeft mij opgelicht met het verkopen van een defecte MSI R9 390X €350, zou er een factuur bij krijgen voor de garantie en die zat er niet bij.

Volgens hem was de kaart nieuw.
Niet deed de kaart het helemaal niet ook waren er hele stukken uit geslepen, hing de kabel los van de verlichte MSI embleem, de garantie sticker was doorgebroken, alu koelvinnen waren krom.
Bij het uit elkaar halen van de kaart bleek dat hij ook 4 gaten heeft geboord naast de GPU plaat en er zat ook een scheur in.

De koperen plaat waar de koelvinnen op gesoldeerd waren was van elkaar af gescheurd en ik kan nog wel door gaan.

Helaas was meneer niet meer bereikbaar via PB, het enige wat ik had was een rabobank rekening nummer een valse naam op tweakers en een 1/2 zichtbare voorletter op de factuur.

Mijn bank en de zijne konden mij natuurlijk geen informatie geven want dat mag niet ivm persoonsbescherming, ook 4 launch waar de factuur van was liet niet meer van zich horen.
Politie kon ik alleen aangifte doen.

Het grappige was dat ik nogmaals €0.50
over had gemaakt naar deze meneer via de postbank App en heb daar zijn naam niet ingevuld en daar kwam zijn voorletter met het juiste achternaam te voorschijn, deze was dus nep op tweakers maar zijn voornaam dus niet, deze heb ik gecombineerd en opgezocht op Facebook.

Jammer genoeg kwamen er meerdere resultaten, ben bij alle gebruikers de fotoalbum door gaan kijken op zoek naar misschien wel een foto van iemand die trots zijn dure videokaart staat te showen, en ja hoor daar staat meneer. Ruben van L.

Bij zijn familie leden heb ik de vader en moeder kunnen bereiken,die hebben contact gehad met hun zoon.
later die dag kreeg ik een berichtje van zijn moeder dat ik volgens hem op de hoogte was dat de kaart in die staat was en ze verzekerde mij dat haar zoon geen oplichter was,
maar na dat ik zijn advertentie had laten lezen aan zijn moeder begon ze daar heel anders over te denken. :?

Bij deze te koop nadat een klant zich bedacht, en het te laat was om terug te sturen.

Kaart is één keer uit zijn doos geweest om te testen of hij correct functioneerde. Direct daarna weer veilig opgeborgen geweest tot bovengenoemde klant van zich liet weten.

Al met al een mooie videokaart, klaar om een ander blij te maken!
Garantiebewijs uiteraard aanwezig.

Voor mij was dit weer een goede leer,ondanks dat ik mij van te voren goed had verdiept of alles klopte ging het toch mis.
Snap niet dat mensen zoiets kunnen verkopen. |:(

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/0/0e/900x900px-LL-0ea1273b_20160210_182138.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/f/fd/900x900px-LL-fd5b9f9f_20160210_181917.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/3/34/900x900px-LL-34843238_20160210_181458.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/a/a6/900x900px-LL-a66e72d3_20160210_181845.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/6/63/900x900px-LL-63fef0ed_20160210_182011.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/7/7f/900x900px-LL-7f308030_20160210_181853.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 20:18
En heeft het effect gehad om contact met z'n moeder op te nemen? Heeft ze het hem verteld of zoiets. Dat kan ik niet uit je verhaal waarmaken

Edit: Heb je de videokaart open gemaakt? Want volgens mij had hij er niet op gerekend dat je hem open zou maken.

Ik weet toch wel zeker dat hij ermee weg zou komen indien hij het aan ren "noob" had verkocht.

[ Voor 43% gewijzigd door Amsterdamn op 10-02-2016 21:47 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:48
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo aan het prutsen is geweest :/ :| :F ;( :r

Maar goed, als je een videokaart koop, doe dat dan bij iemand met een aantal recensies.
Heeft de persoon geen recensies dan ophalen of maar een deel van het bedrag overmaken en de rest bij ontvangst, zo beperk je de mogelijke schade.

Uiteindelijk wel je geld terug gekregen of loopt dit nog ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoubleDutch
Zijn moeder gaat hem hier op aanspreken,zij is ook de gene die mij het geld weer heeft terug gestort en ze voelde zich erg schuldig en snapte niet dat haar zoon zoiets doet.

Ik weet dat je altijd beter van iemand kunt kopen die wat goede recensies heeft,maar ik had de factuur gezien met de factuur nummer van 4launch, de kaart was dus echt niet ouder dan 2 maanden en had dus nog gewoon garantie,daarom heb ik de gok genomen.
En iemand moet toch ooit beginnen met zijn eerste positieve recensie.

Toen ik de kaart in mijn handen had kon ik aan de buiten kant al goed zien dat er van alles mis was en ben ik de boel verder uit elkaar gaan halen en kwam ik steeds meer mankementen tegen,maar dit was wel erg extreem!

Ben wel opgelucht dat ik mijn geld terug heb gekregen,want begon hem echt te knijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:50

Dawn

..Sworn to the Dark..

dylan111111 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:53:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo aan het prutsen is geweest :/ :| :F ;( :r
Dit...

Je foto's spreken echter boekdelen, wth...!

Fijn te horen dat je, al dan niet met een omweg, je geld terug hebt gekregen en dat jij er geen schade aan hebt overgehouden. Muv een vertrouwensissue.

Je hebt gelijk over het feit dat ergens moet beginnen met feedback; maar niet zo... Hier zijn zelfs 3x1 ster teveel :/

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 20:18
Wow dat een moeder je terug betaald zie je ook niet zo vaak. Laat je ons weten hoe dit afloopt?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:53
Met deze hoef je echt ook niet bij MSI meer aan te komen voor garantie... Pure kaartmishandeling...
De factuur is met andere woorden waardeloos....

• DoubleDutch
Heb het geld op mijn bankrekening gestrort gekregen + 6.95 om de kaart terug te sturen naar zijn moeder.

Zijn ouders waren denk ik blij dat het zo opgelost is zonder de tussenkomst van politie.
Van meneer hoor ik niks via PB en denk ook niet dat die hier nog komt.

Ik kan weer op zoek naar een (NIEUWE!!!) kaart. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 11:43
Wat een situatie zeg :/

Maar ik heb een gouden regel dat ik alles boven de €50 zelf ga bekijken voordat ik heb koop. Zo voorkom ik frustraties.

Wek goed dat je het toch nog hebt kunnen oplossen op deze manier.

_o_ voor de moeder en _|_ voor haar zoon!

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:18
Goed gedaan kerel en als ik ouder zou zijn van zo'n zoon had ie zich flink mogen verantwoorden. Ik had het geld naar je overgemaakt, maar ik was ook persoonlijk met mijn zoon naar je toe gereden. Ik hoop dat ie flink er van geleerd heeft (via zijn ouders).

Wat ik mij wel afvraag. Jij geeft aan dat ie een rabo rekening heeft, maar via de ING app kun je dus de naam zien van een rekeninghouder van een andere bank bij een overschrijving? Ik dacht dat dit alleen bij rekening bij ING onderling mogelijk is.

En klopt het ook dat je de factuur niet gehad hebt, maar dat je wel een gedeelte op foto had gekregen? Niet belangrijk, maar ik dacht even een tegenstelling te lezen totdat ik me bedacht en je vast iets digitaals gekregen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Misschien geprobeerd om hem te "modden" wat een beetje mis ging? Daardoor de diverse extra gaten en slijpgroeven? Sowieso dom van hem en niet echt netjes om hem dan als verder niet gebruikt te verkopen....

Wel fijn voor je dat het is opgelost en dat de moeder haar verantwoordelijkheid heeft genomen!

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:57
Sorry dat ik het zeg maar een 2e hands videokaart kopen en nog op laten sturen ook is iets wat ik zelf nooit zou doen. Je weet niet hoe de vorige eigenaar ermee om is gesprongen. Je hebt geluk gehad dat je je geld hebt terug gekregen.

Mama zal wel niet amused zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 19:29
Vlassie1980 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:00:
Sorry dat ik het zeg maar een 2e hands videokaart kopen en nog op laten sturen ook is iets wat ik zelf nooit zou doen. Je weet niet hoe de vorige eigenaar ermee om is gesprongen. Je hebt geluk gehad dat je je geld hebt terug gekregen.

Mama zal wel niet amused zijn...
Je neemt altijd een zeer zeker risco natuurlijk, de kaart kan altijd bijv 24/7 gebruikt zijn om bitcoins te minen. Maar wat er in die advertentie staat is gewoon pure misleiding en van een heel ander kaliber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb zelf al telefoons, meerdere videokaarten en complete pakketten met onderdelen verstuurd en ontvangen. Nooit iets mis mee maar het merendeel komt ook van tweakers met positieve feedback of van mensen op ebay met evenals een positieve feedback.

Goed speurwerk maar zonder dat had je nu nog met die gemolesteerde videokaart en 350 euro armer gezeten. Bewijst maar weer eens dat marktplaats praktijken hier ook kunnen gebeuren.

• DoubleDutch
mgizmo schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:42:
Goed gedaan kerel en als ik ouder zou zijn van zo'n zoon had ie zich flink mogen verantwoorden. Ik had het geld naar je overgemaakt, maar ik was ook persoonlijk met mijn zoon naar je toe gereden. Ik hoop dat ie flink er van geleerd heeft (via zijn ouders).

Wat ik mij wel afvraag. Jij geeft aan dat ie een rabo rekening heeft, maar via de ING app kun je dus de naam zien van een rekeninghouder van een andere bank bij een overschrijving? Ik dacht dat dit alleen bij rekening bij ING onderling mogelijk is.

En klopt het ook dat je de factuur niet gehad hebt, maar dat je wel een gedeelte op foto had gekregen? Niet belangrijk, maar ik dacht even een tegenstelling te lezen totdat ik me bedacht en je vast iets digitaals gekregen hebt.
Factuur heb ik digitaal gekregen maar hij zou de originele ook mee sturen,maar op de digitale stond alleen R. van (achternaam weggelaten zag ik later pas.

Ja ik dacht dus ook dat het niet meer mogelijk was,toch vulde mijn postbank app de correcte naam in? _/-\o_

Wat ik me nu wel zit te bedenken, ik heb de dag ervoor uit alle frustratie omdat de banken mij zijn gegevens niet wilden geven, mijn bank opgebeld dat ik een foute overschrijving had gemaakt naar een onbekende rek nummer (de zijne dus) en niet vermeld dat het om een koop ging.
Zij hadden een betalingsonderzoek aangemaakt,misschien dat het daarom op eens in beeld kwam???
Heb veel geluk gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleDutch op 11-02-2016 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 07:57
DoubleDutch schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Zij hadden een betalingsonderzoek aangemaakt,misschien dat het daarom op eens in beeld kwam???
Heb veel geluk gehad.
Nee, denk eerder dat je een privacy lek gevonden hebt in de postbank App ;)

Was dat niet een probleem wat al eerder bekend was? Staan tegenwoordig ook nog boetes op, iets met meldplicht datalekken als ik mij niet vergis :9

Wel jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar toch mooi dat het nu wel netjes is opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 18:44
Vlassie1980 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:00:
Zelf een R9 290X in augustus 2014 overgenomen van een tweaker met een degelijk profiel / karma etc en ik gebruik hem nog steeds. Als je met gezond verstand naar iemands profiel kijkt en eventueel ook nog telefonisch contact hebt kan er weinig mis gaan.

Ik zie bij chiefRuben ook 0 vraag & aanbod reviews staan dat zou voor mij iig genoeg reden zijn om niks via de post te laten gaan maar face to face en ter plekke testen.

[ Voor 12% gewijzigd door sbmuc op 11-02-2016 13:16 ]

Anoniem: 538338

*knip*

[ Voor 159% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 11-02-2016 22:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 14:33
*pakt popcorn erbij.

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:08

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Screenshot maar even weggehaald?

The plot thickens. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 11-02-2016 22:10 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Duidelijke en onderbouwde uitspraak, zeker van iemand met 1 post.
Ik neig toch iets sneller de TS te geloven met duidelijke foto's en een uitgebreid verhaal.

gratis tip, doe ermee wat je wilt.

Misschien dat het tegenwoordig anders is, maar ik zou een enorme pak op me broek hebben gehad van mijn moeder. Ik zal maar een bloemetje voor haar halen zondag, want ze heeft je een mogelijke aangifte van oplichting bespaard.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 11-02-2016 22:10 ]

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ja zag net ook een screenshot

als hij zo echt aangeboden was, dan had de koper/ts het aan zijn water kunnen voelen dat dat niet goed zou komen.

Ruben wel even het volgende je realiseert je wel dat scheuren en gaten in videokaarten niet hetzelfde is als ( alleen andere koeler en een paar heatvins die krom staan ) de volgende keer even iets wat duidelijker om erger te voorkomen.

Als je niet wilt dat je goede naam te grabbel word gegooid dan moet je der wat voor doen!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• DoubleDutch
Ik ga niet eens op deze reactie in,moest er zelf een beetje om lachen.

Kan de oude berichten hier plaatsen die we via de PB hebben uitgewisseld, kan je zeggen dat er maar één als leugenaar uit komt. ;)

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:22
Dorus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:09:
[...]

Nee, denk eerder dat je een privacy lek gevonden hebt in de postbank App ;)

Was dat niet een probleem wat al eerder bekend was? Staan tegenwoordig ook nog boetes op, iets met meldplicht datalekken als ik mij niet vergis :9

Wel jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar toch mooi dat het nu wel netjes is opgelost :)
Klopt, lees dit maar eens, leuke dingen over de meldplicht; https://www.securelink.nl...Email&utm_campaign=Events

AdGuard Home

• BJBoes
Markotje

ik was er niet bij dus oordeel er niet over ... ik zag enkel en alleen heel even net kort een screenshot van Ruben waarop hij In feite een screenshot van de advertentie met ons deelde. in de advertentie stond feitelijk dat hij de videokaart gemod had met een andere koeler maar voor de rest in primma staat was.

We hebben je fotos gezien en de kaart lijkt alles behalve in een primma staat ( ongeacht of hij nog werkt ja of nee wat ook in de advertentie stond )

zoals ik al zei Ruben ,,, Gaten en scheuren is iets anders dan primma staat en alleen wat heatvins die verbogen zijn!

Toch Markotje .... als dat de originele advertentie is geweest die het screenshot kort liet zien ... ben ik van mening dat je het op je koude klompen aan had moeten voelen!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Anoniem: 221563

n de advertentie stond feitelijk dat hij de videokaart gemod had met een andere koeler maar voor de rest in primma staat was.
Volgens mij laat meneer dan een andere Advertentie zien, althans ik kan niets vinden over een mod?
Bij deze te koop nadat een klant zich bedacht, en het te laat was om terug te sturen.

Kaart is één keer uit zijn doos geweest om te testen of hij correct functioneerde. Direct daarna weer veilig opgeborgen geweest tot bovengenoemde klant van zich liet weten.

Al met al een mooie videokaart, klaar om een ander blij te maken!
Garantiebewijs uiteraard aanwezig.
V&A aangeboden: MSI R9 390X Gaming 8GB

Ja, dan zou ik me ook zwaar opgelicht voelen.

Edit: Verrek, ik ken die gast haha. Mag hopen voor hem dat dit niet bekend wordt binnen zn vriendengroep anders krijgt hij offline ook nog een hoop gezeik ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 221563 op 11-02-2016 13:57 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BJBoes schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:52:

Toch Markotje .... als dat de originele advertentie is geweest die het screenshot kort liet zien ... ben ik van mening dat je het op je koude klompen aan had moeten voelen!
Volgens de VA beoordeling is dit de originele advertentie: V&A aangeboden: MSI R9 390X Gaming 8GB

Edit: Spuit11

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 11-02-2016 13:57 . Reden: spuit11 ]

• DoubleDutch
Nee dit is de originele:

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/qwzws17mq/Naamloos.jpg

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien had Ruben 2 kaarten, 1 zoals de advertentie omschrijft, en 1 gemod, en is er gewoon sprake van een omwisseling ? Heeft Ruben per ongeluk de verkeerde kaart opgestuurd ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07 09:06
dylan111111 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:53:

Maar goed, als je een videokaart koop, doe dat dan bij iemand met een aantal recensies.
Heeft de persoon geen recensies dan ophalen of maar een deel van het bedrag overmaken en de rest bij ontvangst, zo beperk je de mogelijke schade.

Uiteindelijk wel je geld terug gekregen of loopt dit nog ?
Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb zelf een videokaart verkocht aan iemand van Tweakers, Dit verliep netjes en de videokaart was uiteraard in orde. Echter heb ik geen recensie ontvangen. Dat de koper dit niet doet is zijn keus. Zoals Markotje aangeeft iemand moet toch ooit beginnen iets van een beginner te kopen om recensies op te bouwen.

• BJBoes
kijk ... iets met leugen snel en waarheid dat em achterhaald... en dat zal precise de reden zijn dat hij het screenshot inmiddels verwijderd heeft.

of de advertentie is inmiddels aangepast en dat wat er eerst stond is het origineel ... dat weten we uiteraard niet. in dat geval vind ik Ruben dat je niet veel geleerd hebt van de eerste keer! en word het tijd om is bij jezelf te rade te gaan

• DoubleDutch
Nee meneer had maar 2 advertenties en een daarvan was een kaart.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

BJBoes schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:52:
Dus het is de schuld van Markotje? :/

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

SannrHerr schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:04:
[...]

Nee, want de aanbieder had een andere advertentie getoond in de screenshot.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 221563 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:04:
[...]

Wellicht dezelfde advertentie maar gewijzigd in iets anders:
Aangeboden door chiefRuben, donderdag 4 februari 2016 18:06, 411 views
Laatste wijziging op zaterdag 6 februari 2016 01:34
Anoniem: 221563 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:07:
[...]

Status aanpassing naar 'verkocht' zal ook die datum aanpassen neem ik aan?
Goed punt, dat telt inderdaad ook als wijziging

[ Voor 30% gewijzigd door Fietsbel op 11-02-2016 14:08 ]

39

Fietsbel schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:06:
[...]

De advertentie is ook aangepast:

[...]
Status aanpassing naar 'verkocht' zal ook die datum aanpassen neem ik aan?

• BJBoes
SannrHerr schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:04:
[...]

jammer dat we nu ff geen screenshot hebben van dat wat Ruben gepost had ... dat screenshot had een boel duidelijk gemaakt met wat ik probeer aan te geven. Nee tis niet de schuld van Markotje ... wel denk ik dat het een les is om in t vervolg beter te lezen ( dit is als we op het screenshot van Ruben af moeten gaan die deze dus helaas verwijderd heeft ) of voorzichteger te zijn met wat je koopt. helemaal op afstand vertrouw je het niet rijd er naar toe en haal het op!

dan heb je altijd zekerheid!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:39
Beetje open deur maar onthoud het aub: ga gewoon alleen langs met cash geld. Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met handelen op Tweakers. Maar ja zo ver ben je zelf ook wel inmiddels. (Verkapte tvp :P )

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• DoubleDutch
Wat een figuur.
Mensen ik kan je verzekeren ik ben geen leugenaar en wil op tweakers totaal niet zo over komen.

Zie nogmaals de advertentie hier onder, dit is de originele.

• DoubleDutch
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/qwzws17mq/Naamloos.jpg

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 20:43
Wat ik wel apart vind en bij mij alarm belllen had laten rinkelen is dat er op de 4e foto toch echt stof op de kaart lijkt te zitten dat is vrijwel onmogelijk als hij slechts 1x heel even uit de doos is geweest.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/1259539.jpg

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 13:55
EvaluationCopy schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:12:
Beetje open deur maar onthoud het aub: ga gewoon alleen langs met cash geld. Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met handelen op Tweakers. Maar ja zo ver ben je zelf ook wel inmiddels. (Verkapte tvp :P )
Maar als je langs gaat heb je weer risico op meer problemen als de persoon in kwestie ook op andere manieren minder vriendelijk blijkt te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jongens. Duidelijk TS heeft zijn geld terug, ChiefRuben heeft huisarrest en daarmee is het wel klaar. Om nu volledig alles te gaan zitten ontleden heeft totaal geen zin ;)

Anoniem: 172410

valermos schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:58:
Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb zelf een videokaart verkocht aan iemand van Tweakers, Dit verliep netjes en de videokaart was uiteraard in orde. Echter heb ik geen recensie ontvangen. Dat de koper dit niet doet is zijn keus. Zoals Markotje aangeeft iemand moet toch ooit beginnen iets van een beginner te kopen om recensies op te bouwen.
Ik heb inderdaad ondanks regelmatig dingen kopen maar twee beoordelingen. Blijkbaar is het voor de meeste mensen niet interessant om een review te schrijven als je er niet zelf achteraan zit. Ik heb ook het nodige op afstand gekocht en tot nu toe ging dat altijd goed.

Een beetje vertrouwen hebben is niet verkeerd, zolang je maar onthoudt dat het ook een keer mis kan gaan. Dat zijn de kosten die je betaalt voor mooie prijzen en leuke contacten. Wil je weinig tot geen risico lopen, dan moet je het gewoon in de winkel kopen.

Die geboorde gaten zijn overigens we goud _O-

• BJBoes
Mrjraider schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:15:
Jongens. Duidelijk TS heeft zijn geld terug, ChiefRuben heeft huisarrest en daarmee is het wel klaar. Om nu volledig alles te gaan zitten ontleden heeft totaal geen zin ;)
het werd pas interessant om te posten naar dat de reactie van Ruben erbij kwam. welke net zo snel weer weg was ( is dus ook van alles mis mee anders had hij er nog gestaan :P )

maar je hebt gelijk t leed is geschied nu verder met de geit! ghegheghe

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Anoniem: 221563 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:04:
[...]

Ja, dat snap ik. Ik vraag alleen aan BJBoes of hij van mening is dat TS schuldig is. 8)7

"Je had beter moet weten." Tja, daar koop je niet zo veel voor.

• dylan111111
Als je zelf wat verkoopt is het wachten op het geld en dan versturen, of je dan wel of geen recensie krijgt ligt aan de andere persoon, wellicht zou je het altijd nog netjes kunnen vragen :)
Ik had het over al ga je wat kopen, dan liggen de zaken anders.

Morocius schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:14:
Wat ik wel apart vind en bij mij alarm belllen had laten rinkelen is dat er op de 4e foto toch echt stof op de kaart lijkt te zitten dat is vrijwel onmogelijk als hij slechts 1x heel even uit de doos is geweest.
Bij de foto's van reviews van Tweakers zelf zit er regelmatig stof op de telefoons/onderdelen/noem maar op. Plastic is statisch en dan ontkom je daar bijna niet aan.

Omdat Tweakers er nu heel veel moeite voor doet om dat te voorkomen zie je het wat minder, maar dat kost dus wel een hoop werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/8xyyamxdm/Naamloos1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
SannrHerr schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:18:
[...]

Ja, dat snap ik. Ik vraag alleen aan BJBoes of hij van mening is dat TS schuldig is. 8)7

"Je had beter moet weten." Tja, daar koop je niet zo veel voor.
en die had ik inmiddels al beantwoord sannr .. nee ... echter als je om mijn mening vraagt, ik ben zelf doorgaans nog al voorzichtig met dit soort dingen. we kunnen nog wel meer achteraf situaties noemen maar daar heb je gelijk in, daar koop je nu niets meer voor!

feitelijk gezien hebben jij en ik als t goed is allebei het screenshot van Ruben gezien ( waar dus van alles mis mee is vandaar dat dat screenshot alweer weg is ) en was het dus inderdaad een popcorn momentje want wie spreekt nu de waarheid ... of ligt hij ergens in het midden ( wat verrasend vaak zo blijkt te zijn ) we zullen het nooit weten. we kunnen er alleen met zijn allen wat van leren ... niet toch?
dylan111111 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:26:
Markotje, je hebt niks verkeerd gedaan, chiefRuben wist gewoon precies waar hij mee bezig (uit mijn beleving) was en heeft je ''bedrogen/ge nept''.
helemaal mee eens als we dat screenshot van Ruben niet mee rekenen.... gezien reactie van Ruben zijn kant uitblijft lijkt dat ook het meest voor de hand liggend ( ik wou dat ik van die post zelf nog ff een screenshot had gemaakt dan hadden we zoals eerder al vermeld not wat langer een popcorn momentje gehad )

[ Voor 23% gewijzigd door BJBoes op 11-02-2016 14:33 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:19:
[...]

Bij de foto's van reviews van Tweakers zelf zit er regelmatig stof op de telefoons/onderdelen/noem maar op. Plastic is statisch en dan ontkom je daar bijna niet aan.

Omdat Tweakers er nu heel veel moeite voor doet om dat te voorkomen zie je het wat minder, maar dat kost dus wel een hoop werk.
Hij doelt op de ribben rechts bovenin net achter de kabel, dat is niet beetje 'vangstof'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Markotje, je hebt niks verkeerd gedaan, chiefRuben wist gewoon precies waar hij mee bezig (uit mijn beleving) was en heeft je ''bedrogen/ge nept''.

SinergyX schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:25:
Hij doelt op de ribben rechts bovenin net achter de kabel, dat is niet beetje 'vangstof'.
Als je de kaart langs een stoffig deel van je kast haalt heb je dat ook. Dat zegt niet noodzakelijk veel :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Als je de kaart langs een stoffig deel van je kast haalt heb je dat ook. Dat zegt niet noodzakelijk veel :)
Maar zegt meer dan 'nieuw in doos 1x getest' tegenover de foto's uit de TS. Maakt an sich ook verder niet uit, net als of de tekst wel of niet is aangepast, de foto's (met name stukje gebogen metaal) komen niet echt overeen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ik ga me niet meer druk maken om deze meneer heb ik de afgelopen dagen meer dan zat gedaan, zijn moeder had me op mijn hart gedrukt dat haar zoon zoiets niet zou doen en dat hij niet zo'n persoon is die mensen oplicht, maar met zijn korte reactie en een verwijderd screen waar mee geknoeid is bewijst maar weer hoe zeer zijn moeder hem blijkbaar niet goed kent.
Heel erg jammer dat mensen nu denken dat er nu 2 kanten van het verhaal zijn, sorry maar voor €350 euro ga ik niet een kaart laten verzenden waar gaten, krassen enz op zitten, ik ben niet achterlijk.

SinergyX schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:31:
Maar zegt meer dan 'nieuw in doos 1x getest' tegenover de foto's uit de TS. Maakt an sich ook verder niet uit, net als of de tekst wel of niet is aangepast, de foto's (met name stukje gebogen metaal) komen niet echt overeen.
Waar zie je gebogen metaal? Die koelvin? Als je daar naar kijkt staat het al scheef :P Op de foto's van de advertentie zie ik geen evidente problemen of discrepantie. Dat is lijkt me toch wel een beetje gepraat achteraf.
DoubleDutch schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:34:
maar met zijn korte reactie en een verwijderd screen waar mee geknoeid is bewijst maar weer hoe zeer zijn moeder hem blijkbaar niet goed kent.
Heb je daar ook een screenshot van? Het klinkt alsof meneer zijn les nog niet genoeg geleerd heeft. Het zou interessant zijn te weten wat zijn moeder hier van zegt })

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 11-02-2016 14:36 ]

• BJBoes
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:35:
[...]

Waar zie je gebogen metaal? Die koelvin? Als je daar naar kijkt staat het al scheef :P Op de foto's van de advertentie zie ik geen evidente problemen of discrepantie. Dat is lijkt me toch wel een beetje gepraat achteraf.

[...]

Heb je daar ook een screenshot van? Het klinkt alsof meneer zijn les nog niet genoeg geleerd heeft. Het zou interessant zijn te weten wat zijn moeder hier van zegt })
interessanter zou zijn als hij de tekst naar het nu huidige had veranderd .... dan was er helemaal niets van zijn geloofwaardigheid overgebleven ... geloof me ik wou dat we daar nog een screenshot van hadden!
zoals net vermeld Ruben reageert niet meer dus ga er maar vanuit dat zijn reactie een bewerkt screenshot is geweest!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:35:
2de foto uit TS en 1ste uit advertentie, de bracket waarmee hij in de kast vast zit, in TS zie je duidelijk dat die krom is, maar 1ste foto van V&A is hij nagenoeg perfect recht.

SinergyX schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:42:
2de foto uit TS en 1ste uit advertentie, de bracket waarmee hij in de kast vast zit, in TS zie je duidelijk dat die krom is, maar 1ste foto van V&A is hij nagenoeg perfect recht.
Waar heb je het over? :D De foto's in de TS had TS toch helemaal niet om naar te kijken en zich te realiseren dat het een vaag verhaal was?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Waar heb je het over? :D De foto's in de TS had TS toch helemaal niet om naar te kijken en zich te realiseren dat het een vaag verhaal was?
Daar heb ik het ook niet over, er gaat een discussie dat V&A mogelijk niet originele tekst is zoals mogelijk de TS die zou hebben gezien, bizar an sich al dat mensen dit in twijfel trekken. Ik geef enkel aan dat die foto's uit V&A al niet kloppen met de foto's uit TS.

Maargoed, laat het wel hierbij.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 11-02-2016 15:01 ]

SinergyX schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:00:
Ik geef enkel aan dat die foto's uit V&A al niet kloppen met de foto's uit TS.
Dat is evident en wordt volgens mij ook door niemand betwijfeld.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 15:37

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Tweakers heeft wel een historie van die advertentie. Maar gezien TS z'n geld al terug heeft, wordt de initiële adv. hier vast niet getoond door twk.rs ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

• DoubleDutch
Zou wel heel graag de initiële advertentie hier getoond zien.

• DoubleDutch
Mensen de foto's die bij mijn eerste bericht staan zijn meteen genomen toen ik de kaart uit de doos heb gehaald, ik heb verder niks met de kaart gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 15:37

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

DoubleDutch schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:15:
Mensen de foto's die bij mijn eerste bericht staan zijn meteen genomen toen ik de kaart uit de doos heb gehaald, ik heb verder niks met de kaart gedaan.
Don't worry knul! Als jij iets te koop zou aanbieden zou ik 't gewoon van je kopen, ook na dit verhaal. Van chiefRuben daarentegen....

Professioneel Heftruck Syndroom

• DoubleDutch
Hahaha gelukkig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
Wow, die kaart is echt behoorlijk mishandeld.

Bij dit soort 'nieuwe' GPU's heb ik persoonlijk altijd mijn bedenkingen als ze meteen weer te koop staan. Vaak zijn er toch zware benchmarks op gedraaid met de kaart op maximale clocks (en soms zelfs volt mods). Je kan natuurlijk geluk hebben dat iemand stopt met gamen of geld nodig heeft en met die reden de GPU verkoopt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
ik ook hoor enforce

maar net als markotje aangeeft ... heeft er misschien nog een andere tekst gestaan ... dat wat Ruben als reply heeft verstuurd misschien? Als dat zo is en Markotje heeft dus alleen de tekst die er nu staat gelezen. dan is Ruben echt fout bezig geweest, dan heeft hij geen reactie gehad op de semie eerlijke advertentie en het "mooier" proberen te verkopen dan het is ... met dit als gevolg. das niet alleen schadelijk maar ook schandelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 22:32
valermos schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:58:
[...]

Zoals Markotje aangeeft iemand moet toch ooit beginnen iets van een beginner te kopen om recensies op te bouwen.
Maar als je, zoals in mijn geval eerst een tiental goede beoordelingen opbouwt door hier hardware te kopen, en netjes af te handelen, krijg je gauw het vertrouwen en kan je op Tweakers.net ook verkopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Lindenberger schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:06:
[...]

Maar als je, zoals in mijn geval eerst een tiental goede beoordelingen opbouwt door hier hardware te kopen, en netjes af te handelen, krijg je gauw het vertrouwen en kan je op Tweakers.net ook verkopen...
Ik zou bij dat soort bedragen zonder beoordeling het gewoon overslaan, goede wil of niet. Of het moet gaan via afspraak. Ik zou gewoon het rustig opbouwen door inderdaad gewoon rustig te handelen en zo een goede base op te bouwen met je recensies. Jammer dat er zulke kerels zijn die denken dat ze tweakers te slim af kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Om eerlijk te zijn is dit een flinke poging tot en wellicht daadwerkelijk oplichting (ik zeg even daadwerkelijk gezien ik zelf niet de koper/verkoper ben, maar naar mijn mening is dit pure oplichting). Om eerlijk te zijn komt de TS er dan nog mild vanaf als zijn account geen ban krijgt na deze actie.

[ Voor 8% gewijzigd door _Drake_ op 11-02-2016 16:55 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• DoubleDutch
Zou je eerlijk zeggen dat ik dat normaal ook doe en helemaal met dit soort bedragen, maar na dat het op 4launch had nagevraagd of de kaart nieuw was met garantie had ik het vertrouwen dat het goed was, stel dat die defect aan zou komen kon ik hem RMA sturen, maar in de staat hoe ik hem heb ontvangen verwacht je niet, de foto's op v&a zijn ook zo genomen dat de gebreken niet/nauwelijks te zien zijn.
Maar dit is voor mij ook een leer, heb vandaag maar een nieuw exemplaar op gehaald bij Azerty. :)

Anoniem: 27535

DoubleDutch schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:21:

Ben wel opgelucht dat ik mijn geld terug heb gekregen,want begon hem echt te knijpen.
Ofwel, opgelost. En daarmee is verdere discussie ook niet heel zinvol.

[edit]We hebben het verzoek gehad dit topic te openen om de publieke schandpaal te kunnen voortzetten. Laat ik duidelijk maken dat hij een fout maakte, maar dat wat er hier vervolgens in het topic gebeurt heel erg smaakt naar smaad:
Wikipedia: Smaad

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 11-02-2016 21:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.