Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mijn zusje

Pagina: 1
Acties:

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Mijn zusje is al een hele lange tijd voor een laptop aan het sparen en heeft nu een bedrag van rond de 650 euro bij elkaar gespaard. nu het net haar verjaardag is geweest ben ik ook wel bereid om er 50 euro bij te gooien.

Wat ga je met je laptop doen?

ze wilt de laptop gaan gebruiken voor redelijk simpele dingen, ze kijkt veel op youtube, wilt af en toe een niet teveel eisend spelletje spelen zoals bv de sims en wat telltale games.
voor de rest gewoon dagelijks gebruik en school. ik zat zelf te denken aan een laptop van 15.6 inch gezien het feit dat ze voorlopig nog geen laptop voor school nodig heeft. ( ze is 14). het gewicht maakt verder niet zoveel uit zolang het maar geen groot bakbeest is.

Wat is je budget?

Het budget is ongeveer 700 euro. het liefst met ssd, maar zit deze er niet standaard in kan ze die altijd later nog erbij bestellen. zelf ben ik handig genoeg om een SSD erin te zetten en het OS te klonen en dergelijke.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

de laptop zal redelijk veel meegenomen worden maar dit is vooral van huis naar huis (gescheiden ouders)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Niet bepaald, er is een lichte voorkeur naar asus/lenovo maar ik zelf heb tot nu toe hele goede ervaringen met mijn Acer v7-482pg

tweedehans is trouwens geen probleem. dit zijn laptops die ik nu zelf opgezocht heb

ASUS K555LA

Asus 55LLJ

Asus R516LB

[ Voor 9% gewijzigd door Ergo op 10-02-2016 18:06 ]

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 20:41

HetGezegde

Yes, you can!

Scherm formaat? Is het gewicht belangrijk? Gaat 'ie elke dag mee naar school of is het voor thuis? Hoe veeleisend is ze met The Sims en welke versie? (werkt prima met Intel onboard graphics, maar een losse videokaart maakt het een stuk geloofwaardiger).

Afhankelijk van je handigheid wil ik je adviseren direct een laptop aan te schaffen met SSD. Kan inderdaad later nog vervangen/ingebouwd en soms bijgeplaatst worden, maar dat is niet altijd even handig. SSD plaatsen, Windows installeren (via USB/DVD of gecloned) vraagt wat tijd en vergt enige handigheid. Stalen zenuwen zijn ook gewenst :) - maar zodra jij een Windows 10 (bijv.) op USB stick kunt zetten (en dat gaat via diverse manieren - herstelstation maken binnen Windows of via mediacreationtool van Microsoft - Google) kun je de boel installeren. Helaas gaat dit niet altijd vlekkeloos (vandaar de stalen zenuwen).

Maar goed; daar zijn we nog niet; eerst maar eens wat meer info.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Dit zou e.e.a. kunnen zijn: http://tweakers.net/categ...bTFYZM6ezlUlZM3pWWc45xHB8

Core i3 i.c.m. SSD is vaak snel genoeg. Reageert vaak sneller dan een i5 met een gewone HDD (ervaring). Maar ik zou gezien je budget dan maar direct een i5 (of Core M - zit net tussen de i3 en i5 en is passief gekoeld) adviseren i.c.m. met minimaal een 240GB SSD

Is de resolutie van belang? Gebruikt ze het touchpad veel (goedkopere Acers hebben niet zo'n fijn touchpad).

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
HetGezegde schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:26:
Scherm formaat? Is het gewicht belangrijk? Gaat 'ie elke dag mee naar school of is het voor thuis? Hoe veeleisend is ze met The Sims en welke versie? (werkt prima met Intel onboard graphics, maar een losse videokaart maakt het een stuk geloofwaardiger).

Afhankelijk van je handigheid wil ik je adviseren direct een laptop aan te schaffen met SSD. Kan inderdaad later nog vervangen/ingebouwd en soms bijgeplaatst worden, maar dat is niet altijd even handig. SSD plaatsen, Windows installeren (via USB/DVD of gecloned) vraagt wat tijd en vergt enige handigheid. Stalen zenuwen zijn ook gewenst :) - maar zodra jij een Windows 10 (bijv.) op USB stick kunt zetten (en dat gaat via diverse manieren - herstelstation maken binnen Windows of via mediacreationtool van Microsoft - Google) kun je de boel installeren. Helaas gaat dit niet altijd vlekkeloos (vandaar de stalen zenuwen).

Maar goed; daar zijn we nog niet; eerst maar eens wat meer info.
dankjewel voor de headsup, ik heb het ietwat uitgebreid.

ik ben handig genoeg om er zelf een SSD in te zetten, heb dit al vaker gedaan dus dat is geen probleem.
heb tot gisteren ook geprobeerd om haar over te halen om een desktop te nemen en die samen op te bouwen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding, leert ze ook nog eens wat.

de eisen voor de sims zijn volgens mij niet superzwaar , zo goed mogelijk met het genoemde bedrag , wel is er een kans dat ze langzaamaan meer eisende spellen wilt gaan spelen. maar dit zullen in de eerste instantie waarschijnlijk spellen zijn zoals LoL, CSGO etc.

voor de resolutie hoop ik toch FHD te kunnen krijgen, maar als er een laptop is met dusdanig meer bang for buck met een 720p of 900p resolutie neemt ze dit ook voor lief.

ik zat zelf te denken aan iets met mogelijk een 840/940m erin als videokaart.

alles is oke als het maar zoveel mogelijk bang-for-buck is!!!
ps- ik ben ICT-Student, dus ik heb opzicht wel handigheid met computers.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Dan adviseer ik je toch een 15 inch scherm, omdat: niet te zwaar/groot om mee te nemen - maar wel groot genoeg om Full HD leesbaar te houden.

€789:
i5-5XXXU / 8GB RAM / FULL HD / GT940M / 256SSD
pricewatch: Asus R556LB-DM565T

Zonder SSD (dus zelf plaatsen, kosten komen erbij):
http://tweakers.net/categ...6Gmg_FcXrPw08N4e7vXL4syzc

En daarmee op bijv. de eerste Asus:
€699
i5-6XXXU / 8GB RAM / FULL HD / GT940M / 2TB HDD (als externe opslag voor backups wellicht?)
pricewatch: Asus F556UB-DM139T

Met zwakkere grafische kaart (920M) én zonder SSD:
http://tweakers.net/categ...PQ82Hgtze6_CzhvTu77x8WZZv

Daarmee Acer:
€577
i5-4XXXU / 4GB RAM / FULL HD / GT920M / 1TB HDD
pricewatch: Acer Aspire E5-573G-559B

Asus:
€679
i5-5XXXU / 8GB RAM / FULL HD / GT920M / 1TB HDD
pricewatch: Asus F555LJ-DM891T

Conclusie:
Heb je nét wat meer te besteden, dan de Asus van €789: direct SSD (geen bijkomende kosten) en krachtigere GraKa.
Anders de Acer van €577 waarmee je incl SSD en nog een latje van 4GB RAM binnen je budget kan blijven.