Zoekende naar een nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die mij weer een aantal jaren plezier kan geven. Hopelijk kunnen jullie mij van enig advies voorzien.

Wat ga je met je laptop doen?

Naast het normale gebruik; dus voornamelijk internetten, chatten en standaard applicaties, wil ik graag op de nieuwe laptop zo nu en dan een spelletje kunnen spelen. Als dit op Low of op Medium Settings is is dat geen probleem. Het liefste ben ik op zoek naar een i5 of i7. Voor zover ik weet maakt dit voor gamen niet veel uit. AMD is ook geen probleem, mits deze redelijk of vergelijkbaar is met een i5 of i7.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Maximaal 600/650 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Veel niet, maar wel regelmatig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk, sta open voor alternatieven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:56
Ben je nog een student of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat niet. In dat opzicht zou ik wel meer uit kunnen geven, maar vindt het onnodig om meer voor een laptop uit te geven qua specs aangezien ik geen fanatieke gamer meer ben

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het gaat erom of je nog studentenkorting had kunnen krijgen. HP heeft de laatste tijd wel leuke aanbiedingen, maar dan gaat die vlieger hier niet op, helaas. Heb je met jouw wensen al met de filters in de Pricewatch gespeeld? Welke laptops komen dan naar boven?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
Inderdaad even zelf met wat voorstellen komen.
Hoe groot wil je de laptop, 15 of 17 inch?
Wat voor spelletjes zou je er op willen spelen? Voor dat budget zal het inderdaad lichte spellen op low worden, want laptops met een dedicated videokaart zullen niet in het budget passen.

[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 11-02-2016 09:03 ]

Verwijderd

Ik heb afgelopen week de Medion Akoya E6421 (30019784) gekocht, zie: pricewatch: Medion Akoya E6421 (30019784)

- €599 euro
- Intel Core i5 6200U
- 1 TB HDD
- resolutie van 1920x1080
- zie link voor meer specificaties

Ben er erg tevreden over. Lichte games zoals Hearthstone en Trainz draaien makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Al een paar keer gekeken in de Pricewatch, en moet zeggen dat ik mijn oog heb laten vallen op een laptop die nog verwacht wordt bij een aantal winkels op 4 maart:

ASUS F556UB-DM139T

pricewatch: Asus F556UB-DM139T

De prijs hiervan is 699 euro, maar als je de specs bekijkt dan is het die paar euro's extra wel waard.

Een eventuele andere optie is:

Toshiba Satellite L50-C-20W

pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-20W

De (goedkoopste) prijs daarvan is 676,39.

Enige andere suggesties? Mijn voorkeur gaat sterk uit naar de ASUS F556UB-DM139T.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:07:
Enige andere suggesties? Mijn voorkeur gaat sterk uit naar de ASUS F556UB-DM139T.
Het nadeel van zowel de Asus als de Medion is het ontbreken van een SSD. Iets wat in die prijsklasse (vind ik) wel een must is. Ik heb de laptops even langs elkaar neer gezet.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 11-02-2016 13:08 ]

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Het nadeel van zowel de Asus als de Medion is het ontbreken van een SSD. Iets wat in die prijsklasse (vind ik) wel een must is. Ik heb de laptops even langs elkaar neer gezet.
De twee nadelen van de hierboven genoemde Medion zijn:
- maar 4 GB ram
- ontbreken SSD

Echter heeft de Medion twee geheugensloten, waarvan er één in gebruik is dus is de Medion makkelijk uit te breiden in geheugen. Tevens kan je altijd een SSD in de Medion plaatsen...

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Eens, echter een SSD kan altijd nog worden toegevoegd right? Of verschilt dit per laptop of dit mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:07:
[...]

Eens, echter een SSD kan altijd nog worden toegevoegd right? Of verschilt dit per laptop of dit mogelijk is.
SSD en RAM kan er in veel gevallen altijd naderhand in / bij gezet worden, maar dus niet altijd. Als dit geen probleem is, is het belangrijkste om te kijken welke laptop de beste processor en videokaart heeft. Dit zijn twee componenten die (vaak) niet gewisseld kunnen worden.
Pagina: 1