Trage verbinding behalve bij Torrents

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhmadevries
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik heb momenteel een probleem welke ik nog nooit ben tegengekomen. Welke snelheidstest ik ook doe, de verbinding blijft rond de 5-7 Mbps download (upload zit op vergelijkbare waarde). Ik heb Ziggo 40/4 oid, waar ik in het verleden altijd met volle snelheid kon downloaden. Wanneer ik een test doe zoals op http://speedof.me, zit de waarde redelijk constant rond voornoemde waarde. Dit is sinds een week.

Hierdoor ondervind ik last bij het downloaden: een iso oid downloaden (vanaf verschillende mirrors, sites, etc.) gaat erg traag. De verbinding blijft dan rond de 500 kBps hangen. Ook streamen van video is problematisch. Echter wanneer ik bestanden via torrent download, ligt de snelheid ruim boven de 2MBps.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb het nu op meerdere laptops ervaren (ook via UTP om wifi uit te sluiten), maar ik kom niet tot een oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
jhmadevries schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:38:
Ik heb momenteel een probleem welke ik nog nooit ben tegengekomen. Welke snelheidstest ik ook doe, de verbinding blijft rond de 5-7 Mbps download (upload zit op vergelijkbare waarde). Ik heb Ziggo 40/4 oid, waar ik in het verleden altijd met volle snelheid kon downloaden. Wanneer ik een test doe zoals op http://speedof.me, zit de waarde redelijk constant rond voornoemde waarde. Dit is sinds een week.

Hierdoor ondervind ik last bij het downloaden: een iso oid downloaden (vanaf verschillende mirrors, sites, etc.) gaat erg traag. De verbinding blijft dan rond de 500 kBps hangen. Ook streamen van video is problematisch. Echter wanneer ik bestanden via torrent download, ligt de snelheid ruim boven de 2MBps.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb het nu op meerdere laptops ervaren (ook via UTP om wifi uit te sluiten), maar ik kom niet tot een oplossing.
Wat voor netwerkapparatuur gebruik je allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhmadevries
Het standaard Cisco EPC3928AD modem van Ziggo. Verder geen netwerkapparatuur. Er hangt een Macbook Pro aan, een HP laptop, en een Asus laptop. Verder niets eigenlijk.

Heb de router al een aantal maal opnieuw opgestart, en ook een aantal verschillende browsers geprobeerd. Tevens Linux / OSX getest (welke voorheen ook nooit problemen gaven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 12:36

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Je zou eens contact op kunnen nemen met de Ziggo servicedesk en vragen of er bekende storingen zijn. Ik had een vergelijkende storing (modder trage upload) bleek het achteraf een regionale storing te zijn en ik maar zoeken, testen proberen |:(

[ Voor 11% gewijzigd door WeaZuL op 10-02-2016 16:38 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhmadevries
Ze zouden een monteur langs sturen, maar omdat de download wel vlot kan zijn (dat bewijzen de torrents), de afspraak eerst maar geannuleerd (ivm kosten die dan voor mijn rekening zijn).

Ik blijf nog even verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 12:36

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Dus als ik het goed begrijp waren er geen bekende storingen bekend bij de servicedesk? Probeer dan zelf het e.e.a uit te sluiten door na te gaan wanneer het begonnen is en wat voor veranderende factoren zich mogelijk hebben voor gedaan rond die periode die je klachten mogelijk hebben kunnen veroorzaken.
Nogmaals de oorzaak hoeft niet bij jou lokale config/setup te liggen, dit zou je uit kunnen sluiten door in de buurt eens wat rondvraag / testjes te doen bij mede Ziggo klanten.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Hoe download je met een SSL verbinding?

Probeer eens SSL of een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhmadevries
SSL hielp niet.

Uiteindelijk de router/modem langere tijd (enkele minuten) uitgeschakeld, en nu is het weer als vanouds.
Ik had de router wel een aantal keer herstart, en denk ik zo'n 10 seconden van de stroom gehad, maar dat hielp niets.

Zou het kunnen dat er 'iets' in het geheugen zat wat zelfs een herstart / korte stroomonderbreking kan 'overleven'? Ik kan bijna niet geloven dat dit het opgelost heeft, maar het lijkt er wel op.
Pagina: 1