Toon posts:

Geen beeld van mijn 7850 kaart via een PCI-Riser

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Geupdate op advies van Booster.
Voor een wallmount pc wil ik mijn GPU naast mijn mobo plaatsen. Hiervoor heb ik een PCIe-Riser gekocht(2x)(met molex connecter). Dit werkt alleen niet naar behoren.

Mobo: MSI B75MA-E31
GPU: MSI 7850 2GD5-OC
Voeding: 550W
Riser: PCI Express 16x naar 16x 26CM Molex Powered Riser Cable

Als ik mijn PC boot zonder riser gaat alles perfect.
Als ik hem boot met riser en molex, direct zwart beeld.
Als ik hem boot met riser zonder molex, soms direct zwart soms beeld maar dan loopt hij later vast of beeld op zwart.
Als ik hem boot met beide risers met of zonder molex, direct zwart.
Heb ook de rechtstreekse 6 pins molex vervangen door een 2x molex naar 6 pins, maakt geen verschil.
Op een aantal forums wordt er gesproken over het terugzetten van PCI-X 3.0 naar 2.0. Heb dat geprobeerd voor elkaar te krijgen in de bios. Maar weet niet zeker of ik dat goed heb gedaan. Het werkte in ieder geval niet.

What to do?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 19:14 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-02-2016 15:07)

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-01 12:50
Ik ga er eerst even van uit dat je een PCE-e riser bedoelt.
PCI is namelijk een ouder soort slot dat vroeger veel gebruikt werd.

Wikipedia: Conventional PCI
Wikipedia: PCI Express

Verder zit er veel kwaliteitsverschil tussen de PCI-e risers.

Een simpele stap voor betere PCI-e risers is er al voor te zorgen dat ze shielded zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/052/141/673/673141052_085.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.moddiy.com/product_images/v/626/Premium_Gold_Plated_16x_PCI-E_Extension_Shielded_Cable_Riser_%2819cm%29__85382_zoom.jpg
links: unshielded, rechts: shielded

PCI-e signalen zijn niet geschikt om over grote afstanden te communiceren.
1 meter met een goede risers zal misschien nog te halen zijn maar veel meer ook niet.
Slechtere varianten kunnen al na 10cm niet meer werken.

Verder zal het veel helpen als je eerst even wat foto's plaats en/of een link waar je de riser heb gekocht.
Want op dit moment missen we hier toch nog wat cruciale informatie.

En zorg even er voor dat het topic wordt overplaatsen naar de juiste categorie Videokaarten & Beeldschermen.
Want het probleem heeft niet veel met casemodding te maken, ook al wordt het in een casemod geplaatst ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-01 12:50
Ik ga er eerst even van uit dat je een PCE-e riser bedoelt.
PCI is namelijk een ouder soort slot dat vroeger veel gebruikt werd.

Wikipedia: Conventional PCI
Wikipedia: PCI Express

Verder zit er veel kwaliteitsverschil tussen de PCI-e risers.

Een simpele stap voor betere PCI-e risers is er al voor te zorgen dat ze shielded zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/052/141/673/673141052_085.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.moddiy.com/product_images/v/626/Premium_Gold_Plated_16x_PCI-E_Extension_Shielded_Cable_Riser_%2819cm%29__85382_zoom.jpg
links: unshielded, rechts: shielded

PCI-e signalen zijn niet geschikt om over grote afstanden te communiceren.
1 meter met een goede risers zal misschien nog te halen zijn maar veel meer ook niet.
Slechtere varianten kunnen al na 10cm niet meer werken.

Verder zal het veel helpen als je eerst even wat foto's plaats en/of een link waar je de riser heb gekocht.
Want op dit moment missen we hier toch nog wat cruciale informatie.

En zorg even er voor dat het topic wordt overplaatsen naar de juiste categorie Videokaarten & Beeldschermen.
Want het probleem heeft niet veel met casemodding te maken, ook al wordt het in een casemod geplaatst ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geupdate

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topic naar de juiste subcategorie verplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Knullig maar opgelost.

De risers bestonden uit 4 flatcables. Aluminiumfolie om elke flatcable gevouwen. Probleem opgelost. Zelf met 2 risers haal ik nog goede test resultaten.

Booster bedankt :D

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:07:
Knullig maar opgelost.

De risers bestonden uit 4 flatcables. Aluminiumfolie om elke flatcable gevouwen. Probleem opgelost. Zelf met 2 risers haal ik nog goede test resultaten.

Booster bedankt :D
Pas je wel op voor kortsluiting? Zou een beetje knullig zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha. wel netjes afgeplakt met isolatietape :D
Maar goeie tip.
Pagina: 1