Geupdate op advies van Booster.
Voor een wallmount pc wil ik mijn GPU naast mijn mobo plaatsen. Hiervoor heb ik een PCIe-Riser gekocht(2x)(met molex connecter). Dit werkt alleen niet naar behoren.
Mobo: MSI B75MA-E31
GPU: MSI 7850 2GD5-OC
Voeding: 550W
Riser: PCI Express 16x naar 16x 26CM Molex Powered Riser Cable
Als ik mijn PC boot zonder riser gaat alles perfect.
Als ik hem boot met riser en molex, direct zwart beeld.
Als ik hem boot met riser zonder molex, soms direct zwart soms beeld maar dan loopt hij later vast of beeld op zwart.
Als ik hem boot met beide risers met of zonder molex, direct zwart.
Heb ook de rechtstreekse 6 pins molex vervangen door een 2x molex naar 6 pins, maakt geen verschil.
Op een aantal forums wordt er gesproken over het terugzetten van PCI-X 3.0 naar 2.0. Heb dat geprobeerd voor elkaar te krijgen in de bios. Maar weet niet zeker of ik dat goed heb gedaan. Het werkte in ieder geval niet.
What to do?
Voor een wallmount pc wil ik mijn GPU naast mijn mobo plaatsen. Hiervoor heb ik een PCIe-Riser gekocht(2x)(met molex connecter). Dit werkt alleen niet naar behoren.
Mobo: MSI B75MA-E31
GPU: MSI 7850 2GD5-OC
Voeding: 550W
Riser: PCI Express 16x naar 16x 26CM Molex Powered Riser Cable
Als ik mijn PC boot zonder riser gaat alles perfect.
Als ik hem boot met riser en molex, direct zwart beeld.
Als ik hem boot met riser zonder molex, soms direct zwart soms beeld maar dan loopt hij later vast of beeld op zwart.
Als ik hem boot met beide risers met of zonder molex, direct zwart.
Heb ook de rechtstreekse 6 pins molex vervangen door een 2x molex naar 6 pins, maakt geen verschil.
Op een aantal forums wordt er gesproken over het terugzetten van PCI-X 3.0 naar 2.0. Heb dat geprobeerd voor elkaar te krijgen in de bios. Maar weet niet zeker of ik dat goed heb gedaan. Het werkte in ieder geval niet.
What to do?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 19:14 ]