Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mika20
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-04-2020
Ten eerste, excuses voor de taalfouten, het Nederlands is niet mijn moedertaal.

Ik ben zelf ook geen PHP programmeur dus verwacht geen 100 bestanden en 10.000 codelijnen. Wat kun jij wel verwachten is een simpele en korte PHP-scriptje die misschien handig zal zijn voor Greenchoice klanten.

Wat heb je nodig:
- webserver met PHP (inclusief cURL en OpenSSL)
- toegang tot Mijn dossier van Greenchoice

Wat zijn de huidige mogelijkheden:
- klant- en contractgegevens ophalen
- huidige tarieven bekijken
- termijnbedragen bekijken
- aantal Winddelen en bespaard Kwh
- slimme meter wel/niet aanwezig
- verbruik op basis van de geselecteerde datum
- laatste meterstanden ophalen

Tip: geef eerst toestemming om slimme meter elke dag uit te lezen in Mijn dossier->Mijn gegevens->Standen opvragen->Ik wil een nauwkeurig inzicht in mijn energieverbruik

Afbeeldingslocatie: http://mikka.sanfre.eu/greenchoice/greenchoice-standen.png

Download

Aangezien ik heb zelf slechts een test data, ik heb geen toegang tot alle parameters en ik ben niet zeker van enkele parameters, het kan zijn dat sommige waarden kloppen niet. In PHP bestand er is bijvoorbeeld geen informatie m.b.t. energie teruglevering, omdat ik zelf geen zonnepanelen heb en dus kan ik deze niet uitlezen ("Teruglevering": null). Misschien met meerdere mensen (test data) kunnen wij samen het scriptje compleet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ha vet! Wij zitten bij Greenchoice (chille website en aanbieder trouwens, zeer tevreden over!). Gaaf om een keer een awesome dashboard te bouwen waar ik m'n warmte/water/stroom in kan zien. Leuk projectje voor de avonduren. Dank kerel!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdburgwal
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoi Mika,
Dank je wel, heel mooi! Vandaag ging ik op zoek naar bestaande client-code om niet aan het reverse-engineren te hoeven beginnen en kom ik je post van nog geen week oud tegen.
Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Greenchoice heeft toch zelf ook een app waar je deze dingen kan zien.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Een app is toch wat anders dan een PHP script wat het werk voor je doet waarna je met de data kan doen wat je wil :)
Ik moet nu nog de data handmatig van de site af halen en in een xls sheet gooien om wat grafiekjes te maken. Nou is het eigenlijk de bedoeling om mijn meter direct uit te lezen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen :(

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
Iemand een idee of dit nog werkt....

Code lijkt hier geen token te krijgen. Iemand anders misschien de API documentatie gevonden of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika20
Sorry voor de late reactie, ik heb geen herinnering ontvangen.

Heb jij nog steeds interesse in API script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
Ik had hem later na een aanpassing redelijk werkend. Kwam er toen pas achter dat het altijd een dag achter loopt. Ben er nog wel naar aan het kijken maar twijfel of ik niet gewoon mijn p1 poort moet gaan uitlezen

Zal komende week ff uitgebreider reageren met welke problemen ik tegenkwam. Maar heb nu eerst een erg druk weekend voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika20
Ik heb nog gisteren gechecked en toen was het script goed.

Als je kan aangeven wat het probleem was, dan ik nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 14:55
Kan je ook bij de gegevens van de BOKS live meter? deze meet live je stroomverbruik, maar toont het enkel in de app van Greenchoice. Ik zou dit namelijk wel in Home Assistant oid willen terugzien.

Ik heb een mail gestuurd naar Greenchoice om te vragen of ze ook een API bieden voor die gegevens, maar dat doen ze (nog) niet.

In het antwoord gaven ze aan 'het verzoek doorgezet te hebben naar de IT afdeling zodat ze eventueel in de toekomst hun dienstverlening kunnen uitbreiden' maar daar verwacht ik op korte termijn niet zoveel van.

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika20
Waarschijnlijk (90%) kan, want alle functies van Greenchoice app kun je ook gebruiken. Alleen maak ik geen gebruik van BOKS, want ik lees meter zelf via P1-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendicap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2024
Mooi dat ik dit topic vind en jammer dat de site van Mikka met de code niet meer bereikbaar is :'(

Kan de API goed gebruiken want wil graag wat tips om interactief met de Greenchoice site om te gaan. Heb nog een analoge gasmeter die ik via IoT ga uitlezen met deze hardware:
https://www.nasys.no/products/lorawan/metering/gas/
Een van de twee linker units past op de meest gangbare ouderwetse analoge meters. Die helemaal links heb ik aangeschaft en die leest magnetisch de ouderwetse gasmeter uit en geeft dat signaal door via IoT.

Dan de vraag: Waarom? Ja slimme gasmeter is handiger, maar dit is een project voor m'n werk en ik gebruik mijn eigen meterkast als proeftuin. In dat project gaan ze met minimale investeringen aan infrastructuur ouderwetse gasmeters uitlezen en dit is de goedkoopste weg.

Ik wil de code van Mikka dus graag gebruiken zodat ik de gasmeter via IoT uitlees naar een IoT Hub toe die een API heeft. Thuis lees ik met python die API uit en dan heb ik m'n gasverbruik. Liefst wil ik dat eens per dag uploaden naar Greenchoice ('tussentijdse meterstanden doorgeven') zodat ik hun overzichtspagina mooi kan gebruiken. Daarnaast kan ik thuis natuurlijk met Domoticz verder klooien om die ook het overzicht te laten zien.

Kortom, lang verhaal kort, is Mikka nog actief of kan iemand mij die code aanleveren zodat ik inspiratie voor python code op kan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mika20
Hallo,

Ik weet niet of mijn code werkt nog steeds, ik ben al een tijdje geleden overgestapt naar een andere energieleverancier.

Zou je mij via een PB je e-mailadres willen doorgeven? Dan stuur ik het bestand naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Lendicap Is het jou gelukt om het werkend te krijgen? Volgens mij heeft greenchoice hun token oid veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvandorth
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:26
Is hier nog activiteit?
Ik zou graag de data willen uitlezen!
Ik heb een Boks meter aangesloten aan de slimme meter maar de app van Greenchoice lijkt bij mij niets op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:45
Hallo,

Mijn slimme meter heeft een slecht bereik, dus ik zou vanuit Domoticz graag de meterstanden aan het einde van de dag naar Greenchoice willen sturen. Iemand een idee?

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

Pagina: 1