Ten eerste, excuses voor de taalfouten, het Nederlands is niet mijn moedertaal.
Ik ben zelf ook geen PHP programmeur dus verwacht geen 100 bestanden en 10.000 codelijnen. Wat kun jij wel verwachten is een simpele en korte PHP-scriptje die misschien handig zal zijn voor Greenchoice klanten.
Wat heb je nodig:
- webserver met PHP (inclusief cURL en OpenSSL)
- toegang tot Mijn dossier van Greenchoice
Wat zijn de huidige mogelijkheden:
- klant- en contractgegevens ophalen
- huidige tarieven bekijken
- termijnbedragen bekijken
- aantal Winddelen en bespaard Kwh
- slimme meter wel/niet aanwezig
- verbruik op basis van de geselecteerde datum
- laatste meterstanden ophalen
Tip: geef eerst toestemming om slimme meter elke dag uit te lezen in Mijn dossier->Mijn gegevens->Standen opvragen->Ik wil een nauwkeurig inzicht in mijn energieverbruik

Download
Aangezien ik heb zelf slechts een test data, ik heb geen toegang tot alle parameters en ik ben niet zeker van enkele parameters, het kan zijn dat sommige waarden kloppen niet. In PHP bestand er is bijvoorbeeld geen informatie m.b.t. energie teruglevering, omdat ik zelf geen zonnepanelen heb en dus kan ik deze niet uitlezen ("Teruglevering": null). Misschien met meerdere mensen (test data) kunnen wij samen het scriptje compleet maken.
Ik ben zelf ook geen PHP programmeur dus verwacht geen 100 bestanden en 10.000 codelijnen. Wat kun jij wel verwachten is een simpele en korte PHP-scriptje die misschien handig zal zijn voor Greenchoice klanten.
Wat heb je nodig:
- webserver met PHP (inclusief cURL en OpenSSL)
- toegang tot Mijn dossier van Greenchoice
Wat zijn de huidige mogelijkheden:
- klant- en contractgegevens ophalen
- huidige tarieven bekijken
- termijnbedragen bekijken
- aantal Winddelen en bespaard Kwh
- slimme meter wel/niet aanwezig
- verbruik op basis van de geselecteerde datum
- laatste meterstanden ophalen
Tip: geef eerst toestemming om slimme meter elke dag uit te lezen in Mijn dossier->Mijn gegevens->Standen opvragen->Ik wil een nauwkeurig inzicht in mijn energieverbruik

Download
Aangezien ik heb zelf slechts een test data, ik heb geen toegang tot alle parameters en ik ben niet zeker van enkele parameters, het kan zijn dat sommige waarden kloppen niet. In PHP bestand er is bijvoorbeeld geen informatie m.b.t. energie teruglevering, omdat ik zelf geen zonnepanelen heb en dus kan ik deze niet uitlezen ("Teruglevering": null). Misschien met meerdere mensen (test data) kunnen wij samen het scriptje compleet maken.