Vraag

• Jashhh
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2022
Beste mensen,

Ik heb de Ugoos UM2 al enkele maanden in gebruik. Echter pas 2 films en een paar afleveringen mee gekeken. Onlangs was ik weer een film aan het kijken maar stopte deze na zo een 10% en had ik geen internet meer. Sindsdien speelt dit probleem zich voort: Ik kan middels het browsen, gewoon internetten via wifi. Maar zodra ik een download of een stream start, valt de internet meteen weg en komt die niet meer terug (ook niet als ik dan probeer te browsen) tenzij ik het hele apparaat opnieuw opstart.

Ik maak gebruik van mijn thuis-wifi netwerk en deze geeft op de UM2 geen foutmeldingen wanneer het internet wegvalt. De wifi is gewoon aan, alleen komt er geen internet meer door heen. Ik heb ook de pc uitgezet voor het geval het daar aan lag, maar ook als mijn beide pc's uit staan en de wifi wel aan staat, gebeurt hetzelfde probleem op de UM2.

Wellicht nog relevanter: Ik heb zojuist om te checken, een hotspot op mijn smartphone aangemaakt en mijn UM2 daarmee verbonden. Daarmee kan de UM2 ineens wel gewoon downloaden en streamen. Vreemd.

Beste antwoord (via Jashhh op 13-02-2016 01:40)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jashhh schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:46:
Ziggo. De wifi-modem is de EWV-3200 (Ubee). Geen router. De modem heeft multiple ports en ik heb er de laatste tijd niets aan veranderd.

Voor de handigheid nogmaals het gaat dus om een Android Stick (HDMI), de Ugoos UM2 met android 4.4.2. (geen update beschikbaar, althans niet via wifi). De stick is op zo een 3/4 meter afstand van de wifi modem en heeft tot op het moment van het probleem op exact dezelfde positie uitstekend gewerkt.

Nieuwe informatie: Ik heb even ook de wifi op mijn smartphone aangedaan (niet hotspot maar gewoon), en die wifi valt ook weg zodra het probleem zich op de UM2 voordoet. Voor de duidelijkheid: het probleem kan niet worden gestart op/via de smartphone, maar als het probleem zich op de UM2 voordoet, heeft dat gevolgen voor de verbinding van alle op wifi-aangesloten netwerken (behalve de computer die via de kabel internet krijgt).

Bedankt voor de snelle reacties.
Kijk hier kunnen we al iets meer mee.
Helaas kan ik weinig vinden over de problemen in combinatie met de apparatuur die je hebt. Maar wat je in ieder geval sowieso kan doen is zowel je android stick als je ziggo modem een reset geven.

Alle reacties

• rens-br

rens-br

Wat is je vraag nu precies?

• Jashhh
rens-br schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:21:
[...]

Wat is je vraag nu precies?
Mijn vraag is, hoe ik dit probleem kan oplossen. Oftewel, hoe de internetverbinding niet meer wegvalt (dus blijft). Waar denken jullie dat het aan ligt?

Het lijkt aan de wifi te liggen omdat er via de hotspot geen problemen zijn. Maar via mijn telefoon kan ik uitstekend streamen/downloaden op hetzelfde wifi thuis netwerk.

• rens-br

rens-br

Jashhh schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:26:
[...]

Mijn vraag is, hoe ik dit probleem kan oplossen. Oftewel, hoe de internetverbinding niet meer wegvalt (dus blijft). Waar denken jullie dat het aan ligt?

Het lijkt aan de wifi te liggen omdat er via de hotspot geen problemen zijn. Maar via mijn telefoon kan ik uitstekend streamen/downloaden op hetzelfde wifi thuis netwerk.
Het is handig als je daarvoor wat meer gegevens geeft over je thuisnetwerk. Welke provider, hardware, modems, routers, etc. gebruik je?

• Jashhh
Ziggo. De wifi-modem is de EWV-3200 (Ubee). Geen router. De modem heeft multiple ports en ik heb er de laatste tijd niets aan veranderd.

Voor de handigheid nogmaals het gaat dus om een Android Stick (HDMI), de Ugoos UM2 met android 4.4.2. (geen update beschikbaar, althans niet via wifi). De stick is op zo een 3/4 meter afstand van de wifi modem en heeft tot op het moment van het probleem op exact dezelfde positie uitstekend gewerkt.

Nieuwe informatie: Ik heb even ook de wifi op mijn smartphone aangedaan (niet hotspot maar gewoon), en die wifi valt ook weg zodra het probleem zich op de UM2 voordoet. Voor de duidelijkheid: het probleem kan niet worden gestart op/via de smartphone, maar als het probleem zich op de UM2 voordoet, heeft dat gevolgen voor de verbinding van alle op wifi-aangesloten netwerken (behalve de computer die via de kabel internet krijgt).

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

Jashhh schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:46:

Helaas kan ik weinig vinden over de problemen in combinatie met de apparatuur die je hebt. Maar wat je in ieder geval sowieso kan doen is zowel je android stick als je ziggo modem een reset geven.

• Jashhh
rens-br schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:55:
[...]

Stick had ik al gereset, helaas zonder effect op het probleem.

Vandaag de modem ook gereset en dit heeft inderdaad het probleem verholpen. Bedankt!
Pagina: 1