Toon posts:

Koeling desktop bij opstarten op volle toeren & no signal .

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jaar geleden een tweedehands desktop "Packard Bell" gekocht.
Er staat nu Windows 10 op en hij heeft het altijd goed gedaan.
Maar de laatste tijd bij het opstarten (uit slaaptoestand of uit off-toestand) begint soms de ventilator constant alleen op volle toeren te draaien en het scherm geeft ook constant "no signal" aan. Dit houdt niet op.
Drie seconden op de on/off knop duwen helpt ook niet.
Wat wel helpt is de stroomkabel uittrekken tijdens deze hoge snelheid der ventilator.
Daarna start hij weer goed op, op de traditionele manier.
Is dit probleem te verhelpen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Heeft het systeem een externe videokaart/chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar de persoon waarvan ik het gekocht heb, een jaar geleden, kan misschien wel onderdelen van een andere computer in de system unit geplaatst hebben !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:17:
Nee, maar de persoon waarvan ik het gekocht heb, een jaar geleden, kan misschien wel onderdelen van een andere computer in de system unit geplaatst hebben !?
Zou je eerste even een lijstje met de volledige onderdelen uit je computer kunnen posten? Daar kunnen we iets meer meer.

Mijn eerste ingeving is trouwens dat een van je RAM balkjes op zijn retour zijn, dit kun je testen door deze er allemaal uit te halen en vervolgens één voor één te testen. Het verwisselen van de balkjes doe je natuurlijk wel wanneer de computer uit staat en de stekker er niet in zit.

Mijn tweede ingeving zou een kapotte of brakke voeding zijn. Heb je dit probleem heel sporadisch, of is het altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
het kan komen door een verkeerde bios flash.
Heb dit ook een keer gehad.
Probeer de meest recente bios een keer overheen te flashen.
Het kan zijn dat dit je probleem oplost.