Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ongeveer 4 maanden nu heb ik een andere baan.
Enorme verbetering ten opzicht van de vorige waar het enorme stress was voor bijna minimumloon.
Maar ik loop tegen een probleem aan, er is zowat niets te doen.
Hogerop zegt dat ik mensen met problemen snel help en vriendelijk (iets wat de voorganger minder had)
en dat ik super werk lever.
Maar stiekum doe ik zowat niks.
Voorbeeld vandaag heb ik 2 dingen gedaan dat koste me 15 minuten en voor de rest zit ik op Tweakers en Nu.nl
Af toe komt er een project dan heb ik 30 uur werk in 40 uurige werkweek maar normaal is het nu denk ik 3-4 uurtjes werk in 40 uur.

Gezien ik er niet op zit te wachten om werkloos te worden durf ik dit ook niet echt bij mijn hogerop neer te leggen (net een contractaanbod gekregen voor een jaar met een riante opslag)
Nu zullen somige mensen mischien denken "Waarom klagen"?
Nou ik word er zelf gewoon zuf van en kom kapot thuis.
Hebben meer mensen in de IT dit, is dit normaal in het bedrijfsleven?

PS uit verveling ben ik begonnen met het maken van een D&D text based achtige RPG game om maar niet gek te worden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik zit (zat) in exact dezelfde situatie.

Meest tactische (en eerlijke) oplossing: Geef hogerop aan dat je wel wat meer werk aankan.

Je hoeft niet specifiek te zijn over hoeveel (weinig) je nu doet, maar ze zullen je initiatief zeer waarschijnlijk op prijs stellen, en het vermoeiende gaat er gigantisch op vooruit als je meer te doen hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 19-05 10:56
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:52:
Ik zit (zat) in exact dezelfde situatie.

Meest tactische (en eerlijke) oplossing: Geef hogerop aan dat je wel wat meer werk aankan.

Je hoeft niet specifiek te zijn over hoeveel (weinig) je nu doet, maar ze zullen je initiatief zeer waarschijnlijk op prijs stellen, en het vermoeiende gaat er gigantisch op vooruit als je meer te doen hebt
Dit.

Je hoeft de baas niet te vertellen dat je 7 uur per dag op Tweakers zit. Maar aangeven dat je wel wat meer werk aan kan moet geen probleem zijn. Waarschijnlijk weet je baas dit alleen maar te waarderen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
Het Intelligo zegt. Het is maar hoe je het brengt denk ik. Daarnaastg zou je de tijd die je nu over hebt op het werk ook kunnen steken in het leren van iets waar het bedrijf later profijt van heeft. Bijvoorbeeld een programmeertaal leren, of beter worden met een veel gebruikt pakket. Zo kan je een expert worden in iets anders waardoor je jezelf nog meer onmisbaar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:42
Hopelijk krijg je geen bore-out (dat is tegenovergestelde van burn-out)

Ik weet niet wat voor werk je doet. Wellicht kun je voor jezelf wat dingen leren (nu je tijd hebt).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 22:16
Misschien kun je de tijd nuttiger besteden? Zelfstudie (bv. certificaten) of zoeken naar verbeteringen en kostenbesparingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Het punt is meestal niet dat er niets te doen is maar dat je geen zin hebt om die andere dingen te doen die nu even niet belangrijk zijn. Er is altijd wel iets te leren, maken, repareren, uitwerken etc. Als je dit zelf kan oppakken zullen ze dat erg kunnen waarderen (lijkt mij). De kunst is om die knop om te zetten want tja tweakeren is natuurlijk veel leuker :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Bedankt mensen voor de snelle en hulpvolle reacties!
Intelligo dat is absoluut een goed idee dit ga ik zeker doen.

Zelfstudie ben ik begonnen door programeren op te pakken, wil nog niet beginnen aan een officiele studie maar het zal je verbasen hoeveel je wel niet kan met google en youtube.

waah en thewizard2006, er is echt zo weinig te doen. doe L1 en L2 support de L3 is doorsturen.
Het enige wat ik hoef te doen is gebruikers te ondersteunen als hun PC/telefoon/tablet/printer het niet doet dat zijn 1 a 2 telefoontjes op een dag komen en dat is dan minuten werk.
als er een nieuwe medewerker start dan is het afhankelijk van functie en plek een PC/laptop instaleren/instellen en soms een telefoon opzetten.
En ik wil graag werken, zit niet meer op vorige werk achtige praktijken te wachten waar ik 60 uur werk in 40 uur tijd moest proppen en op punt van overspaning stond, maar wil graag mijn dag gevuld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Zeker met je laatste opmerking niet te lang wachten met naar je leidinggevende stappen.

Wat anderen ook gezegd hebben, ga niet vertellen dat je X uur in de week over hebt, maar geef aan dat je meer werk kan hebben met het oog een meerwaarde te leveren.

Laat zien dat je van hard werken houdt en wees daar trots op! Wacht niet totdat je leidinggevende ineens naar jou toe komt als er statistieken binnen komen en men ziet dat je een klein aantal telefoontjes verwerkt op de dag.

In het verlengde daarvan, als je baas aangeeft dat er gewoon op het moment weinig te doen is, je graag aan je zelfstudie zou willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Werk "zien" is ook een kunst.Ik heb collega`s die exact hetzelfde doen. De ene werkt zich uit de naad, de ander wacht totdat iemand hem ergens voor vraagt en heeft het rustig.

Je kan bijvoorbeeld ook even nabellen of de printer-problemen zijn opgelost, meteen vragen of er nog andere IT problemen zijn. En waarom L3 support doorverbinden, misschien kan je er zelf ook wat mee. Of bij de L3 mensen eens informeren naar hoe en wat?
Of eens de afdeling oplopen en informeren of er nog problemen zijn. Bij het ene bedrijf wordt het gewaardeerd, bij het andere niet.

En er zijn nu eenmaal functies waar mensen jarenlang amper wat doen en toch is iedereen dik tevreden. Daar moet je ook tegenkunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door bombadil op 10-02-2016 14:44 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 10:17
HADES2001 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:16:
Bedankt mensen voor de snelle en hulpvolle reacties!
Intelligo dat is absoluut een goed idee dit ga ik zeker doen.

Zelfstudie ben ik begonnen door programeren op te pakken, wil nog niet beginnen aan een officiele studie maar het zal je verbasen hoeveel je wel niet kan met google en youtube.

waah en thewizard2006, er is echt zo weinig te doen. doe L1 en L2 support de L3 is doorsturen.
Het enige wat ik hoef te doen is gebruikers te ondersteunen als hun PC/telefoon/tablet/printer het niet doet dat zijn 1 a 2 telefoontjes op een dag komen en dat is dan minuten werk.
als er een nieuwe medewerker start dan is het afhankelijk van functie en plek een PC/laptop instaleren/instellen en soms een telefoon opzetten.
En ik wil graag werken, zit niet meer op vorige werk achtige praktijken te wachten waar ik 60 uur werk in 40 uur tijd moest proppen en op punt van overspaning stond, maar wil graag mijn dag gevuld hebben.
Toen ik nog support deed heb ik , tijdens vrije uren, veel liggen bijstuderen en zo mijn mscsa gehaald bijvoorbeeld en na een 2 jaar gaan werken als system engineer. Probeer gewoon die vrije tijd nuttig te besteden en hogerop te komen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik zou de vele tijd ook gebruiken om IT cursussen te volgen.

Kijk in plaats van nu.nl of weakers eens op Microsoft Virtual Academy: https://mva.microsoft.com

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18
bombadil schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:43:
Werk "zien" is ook een kunst.Ik heb collega`s die exact hetzelfde doen. De ene werkt zich uit de naad, de ander wacht totdat iemand hem ergens voor vraagt en heeft het rustig.

Je kan bijvoorbeeld ook even nabellen of de printer-problemen zijn opgelost, meteen vragen of er nog andere IT problemen zijn. En waarom L3 support doorverbinden, misschien kan je er zelf ook wat mee. Of bij de L3 mensen eens informeren naar hoe en wat?
Of eens de afdeling oplopen en informeren of er nog problemen zijn.
Er is zelfs een kans dat men eenvoudigweg niet belt omdat de voorganger zo belabberd was (vergelijkbaar met elk gedrijf wat de IT ondersteuning uitbesteedt naar een lage lonenland).

Wat je kan doen is je zichtbaarheid vergroten: loop door het bedrijf heen, organiseer een walk-in sessie, inventariseer IT wensen, breidt ondersteuning uit. Doe dit zowel naar de gewone medewerker als naar management.

Doe dit tot een redelijke workload en gebruik de rest voor persoonlijke groei in lijn met het belang van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:48

Speedmaster

Make my day...

Stacheldraht schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:47:
Ik zou de vele tijd ook gebruiken om IT cursussen te volgen.

Kijk in plaats van nu.nl of weakers eens op Microsoft Virtual Academy: https://mva.microsoft.com
Dat dus, haal je ITIL, Prince2, Agile, Scrum en ga zo maar even door. Er zijn zat video's en trainingen online te vinden waarmee je vrij eenvoudig je kennis en papieren kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:05
Rukapul schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:50:
[...]

Er is zelfs een kans dat men eenvoudigweg niet belt omdat de voorganger zo belabberd was (vergelijkbaar met elk gedrijf wat de IT ondersteuning uitbesteedt naar een lage lonenland).

Wat je kan doen is je zichtbaarheid vergroten: loop door het bedrijf heen, organiseer een walk-in sessie, inventariseer IT wensen, breidt ondersteuning uit. Doe dit zowel naar de gewone medewerker als naar management.
Nou precies dit is wat ik ook dacht, ik heb namelijk in hetzelfde schuitje gezeten... mijn voorganger was blijkbaar ook niet vooruit te branden, deed niet veel maar wat hij deed was dan blijkbaar wel op een goede manier. Men was dus niet ontevreden maar ze vonden het blijkbaar helemaal normaal dat die persoon een dergelijke kleine hoeveelheid werk in een werkweek verrichtte... dat was voor hun toen een acceptabele benchmark zullen we maar zeggen.

Dit is voor mij ook een rare gewaarwording geweest het eerste jaar waarbij ik vaak tegen hele verbaasde gezichten en reacties aanliep over de snelheid en kwaliteit waarmee opdrachten werden uitgevoerd, terwijl ik naar mijn beoordeling niet meer dan gewoon mijn werk deed. Ik heb mij toen ook zoals Rakapul aangeeft 'geprofileerd' door goed zichtbaar te zijn voor de organisatie en hulp aan te bieden waar ik zag dat het wel gebruikt kon worden... wat op mijn beoordelingsgesprekken altijd wordt vertaald dat een van mijn sterke punten het 'beantwoorden van vragen/geven van hulp voordat erom wordt gevraagd' is. In mijn ervaring nog steeds niet meer dan normaal als je zelf graag bezig bent en oplossingsgericht bent, maar dat soort dingen laat ik uiteraard graag op papier zetten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ga documentatie op orde brengen. Dan kom je ook vanzelf punten tegen die verbeterd kunnen worden. Die kun je dan mooi aankaarten en wellicht als projectje oppakken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:32

Garyu

WW

Silver7 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:55:
Hopelijk krijg je geen bore-out (dat is tegenovergestelde van burn-out)

Ik weet niet wat voor werk je doet. Wellicht kun je voor jezelf wat dingen leren (nu je tijd hebt).
^^ dit inderdaad. Met vier maanden erg weinig werk verzetten vrees ik dat je al langzaam in een soort van 'sleur' terechtkomt, waar op een gegeven moment elk kleine beetje werk (supportaanvragen, etc.) al een hele opgave begint te worden, terwijl je dat vroeger ergens tussenin dewed en niet eens merkte.

Te weinig te doen te hebben is echt funest voor je motivatie, maar ook voor je zelf. Want juist op een support-afdeling kan je vaak ook niet helemaal op iets anders gaan zitten concentreren, en dan is het uiteindelijk gewoon verloren tijd en energie, voor je baas, maar vooral ook voor jezelf.

Ik zie hier al een aantal tips voorbij komen:
-> aangeven aan management dat je best wat meer hooi op je vork kan nemen
-> jezelf meer adverteren naar gebruikers en support wat meer naar de gebruiker toe brengen
-> structurele problemen actief opzoeken en aan oplossingen werken, die aan management voorstellen

Hier op GOT zitten is ook leuk hoor (I know..) maar het helpt je niet heel veel verder natuurlijk. Cursussen uitzoeken en certificaten halen is leuk, maar zou ik wel afspreken met je werkgever, want je zit dan eigenlijk in de baas zijn tijd andere dingen te doen :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-05 14:59
Ik doe ook veel support werk met zo nu en dan ook een projectje.
Toen ik weinig te doen had ben ik ESXi cluster gaan opbouwen van twee oude servers.
Met een oude Dell workstation heb ik FreeNAS server gemaakt en daarop een restore test gedaan van onze echte omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 16:38
Veel servicedesks met onder 200 gebruikers hebben dit probleem. 1 persoon kan makkelijk 300-400 mensen aan. Zit je hieronder heb je dus vaak niks te doen omdat er niet genoeg binnen komt aan calls.

Dan is mijn vraag ook aan jou, wat heb je zelf allemaal al geautomatiseerd? Doe je nieuwe installaties handmatig? De software die erop moet? Ik weet je kennis niveau niet, maar ik vond het leuk om bijvoorbeeld alles te automatiseren der mate van installaties. Ons bedrijf heeft namelijk tal van verschillende programma's welke voorheen handmatig geinstalleerd werden. Hier een leuk scriptje(batch bestand) van maken zodat alles automatisch gebeurt was voor mij een leuk project(zonder kennis ervan). Het uitzoek werk en het uiteindelijk werkend krijgen is dan toch wel leuk.

Wellicht kan je meer van zulke projecten verzinnen voor jezelf, en ziet het management ook dat je lekker bezig bent met van alles.

Er zijn dus genoeg opties om je kennis te vergroten, en waardevoller te worden voor het bedrijf. Hetzij dat in kleine projecten of complete cursussen volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Oracle heeft een goudmijn aan gratis database (en andere) tutorials op zijn website staan, op http://docs.oracle.com/en/

Als DBA stuff je bijvoorbeeld interesseert, uitstekende lectuur op http://docs.oracle.com/database/121/nav/portal_booklist.htm - "Concepts" boek is een uitstekende introductie in de database wereld. Met icoontje naast de titel kun je PDF downloaden.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:27
Facenoise schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:46:
Veel servicedesks met onder 200 gebruikers hebben dit probleem. 1 persoon kan makkelijk 300-400 mensen aan. Zit je hieronder heb je dus vaak niks te doen omdat er niet genoeg binnen komt aan calls.
Nu ja, als alle IT-systemen goed ingericht zijn en werken, inderdaad. Het komt ook wel voor dat zowat om de dag de pleuris uitbreekt omdat er van alles niet goed geregeld is (server disks vol want geen notificatie, malware want geen goede virusscanner of updates, netwerk traag want allerlei spul gaat over de verkeerde lijnen, noem maar op).

In dat opzicht een goed teken, maar voor TS logischerwijs frustrerend, ik zou er ook gek van worden als ik op het werk niets te doen had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ken het probleem, heb hetzelfde gehad..
Had zo'n 4 uur werk per week, 8 maanden lang..

Aankaarten dat je meer werk zou willen, zo kreeg ik een andere functie erbij waardoor het lekker druk werd :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Leuk project: Ga eens nadenken over hoe jij de IT in het bedrijf in zou richten als jij het voor het zeggen zou hebben. Maak daar eens een ideaal-plaatje van en vergelijk dat eens met de huidige situatie. En ga dan eens kijken wat in de huidige situatie verbeterd kan worden.

Verder, zoals anderen ook zeggen: studie en zelf initiatief tonen! Wordt meestal erg gewaardeerd, zolang je het goed brengt en niemand passeert (dus niet meteen naar de directeur stappen als je nog een leidinggevende boven je hebt zitten :) ).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik zou skeptisch zijn. Om te beginnen staat je helpdesk telefoon wel aan en heb je de juiste mailboxen voor tickets open?

Je gaat mij niet wijsmaken dat je alles van het bedrijfs infrastructuur kent in 4 maanden tijd sinds je bij je nieuwe werkgever werkt.

Toon voldoende inzet en prive surfen dat lijkt mij niet de bedoeling als nieuweling. Ik ga niet voorkauwen wat er allemaal van je verwacht wordt.

Wellicht komt de drukte vanzelf, dus maak je niet druk. Men spreekt ook wel eens van rust voor de storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HADES2001 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:48:

Voorbeeld vandaag heb ik 2 dingen gedaan dat koste me 15 minuten en voor de rest zit ik op Tweakers en Nu.nl
Als je baas een beetje in de gaten houdt wat je zoal doet op je PC, dan weet hij dus al dat je te weinig werk hebt. :9 Maar serieus, niets werkgerelateerds doen geeft een verkeerd beeld van je willen en kunnen. Er zijn al genoeg suggesties gegeven om meer werk te krijgen, doe dat, en Tweakers alleen in de pauze.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 13:01
Ik zelf zat tegen bore out aan en in overleg met mijn werkgever mag ik een deeltijd studie beginnen om mezelf te blijven ontwikkelen en te uitdagen. De opdrachten mag ik dan op het werk uitvoeren. Misschien iets voor jou, deeltijd opleiding? Dan heb je er later meer profijt van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdg93
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Misschien een stomme vraag; maar heeft je werkgever ook seizoensinvloeden in het werk? Bijvoorbeeld detailhandel is druk in de aanloop naar december, maar in januari gebeurd er geen ruk.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Is er echt niets te doen?
Ik heb ook wel eens situaties meegemaakt waarin sommige collega's lekker achterover hingen, beentjes in de lucht en lekker aan het internetten zijn..

Het werk wat gedaan moest worden was idd af (veelal verstoringen), maar verder werd er niet omgekeken naar systemen die wel goed draaiden of dingen die mogelijk verbetert konden worden..

Voorbeelden:
- Firewall audit doen.
- Rechtenstructuur bekijken.
- Mogelijke een OS upgrade uitzoeken van systemen die bv nog op 2008 Server draaiden...

Er is altijd wel werk te doen, als je dit niet kunt zien dan moet je vragen of je wel geschikt bent voor de functie of op de juiste plek zit.. Of je bent in de hemel beland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:40
vraag is idd of er echt niets te doen is... er zijn altijd processen die mogelijk beter kunnen. Wellicht kun je het huidige proces eens onder de loep nemen en dat uitwerken en waar verbeterpotentieel zit aandragen.

Draag dat een keer aan bij je leidinggevende en geef aan dat er winst behaald kan worden. Ik kan uit je verhaal niet halen hoeveel verantwoordelijkheid je krijgt in je werk. Moet je veel zelfstandig uitvoeren of zit er een teamleider boven die verantwoordelijk is voor jouw inzet en uren... Daar zou je aan kunnen geven dat het werk je gemakkelijk afgaat en er ruimte is om andere zaken op te pakken.

In voorgaande reactie worden ook al een aantal opties aangedragen. Wellicht kun je daar ook iets mee. Tenzij alles al zo gestroomlijnd en optimaal is ingericht... Maar dat is een utopie en zal bij geen enkel bedrijf zo zijn. Overal zit verbeterpotentieel. Al zijn het de kleine dingen die het op korte termijn makkelijker maken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46694

Ik denk dat het probleem niet is dat er ogenschijnlijk te weinig werk is maar dat je motivatie issues hebt. Pas op voor de bore-out, het lijkt er op dat je in de eerste fase bent beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Niet te veel automatiseren want dan heb je straks helemaal niks meer te doen :P Je zou je nog eens kunnen verdiepen in iets wat je ligt en ook nuttig is voor het bedrijf bijvoorbeeld:
- informatiebeveiliging
- databases
- programmeren

Verder kun je kijken welke zaken nu veel tijd kosten en wellicht efficienter gedaan kunnen worden (binnen IT maar ook de verschillende bedrijfsprocessen).

DR en BCP leveren vaak ook aardig werk op, samen met compliance zoals ISO 9000 of 27001.
Als je dood neer valt kan een andere beheerder zo alles overnemen? Wat als de hele toko in de fik gaat?

If all else fails: patchpanel/serverroom strak bekabelen en labelen. :X

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hoewel je er lastig(er) achter komt waarom ze je voorganger vervangen hebt door jou... kan je wel vragen om een paar verschillen met je voorganger te noemen..

Als je voorganger niet veel wist en daarom ook slecht kon google-en .. tja .. en jij weet je zaakjes wel .. dan pas jij wat makkelijker in hun verwachtings patroon.

Het gevaar voor jou is nu dat je hun verwachtings patroon enorm aan het bijstellen bent en straks bij drukte ze dezelfde (huidige) respons tijd verwachten .. probeer 90% niet direct op te lossen .. maar zet er ruim de tijd tussen.. dus een incident reageer pas 2 uur later ..

Als ze namelijk gewend raken dat je binnen 5 minuten reageert dan heb je in de drukke tijden enorm boze klanten want dat jij pauze hebt .. tja dat is niet hun probleem.

In je pauze benaderd worden door een klant en dat je hun (ipad) even naast je neerlegt .. en koffie doordringt .. tja dat kon men slecht accepteren .. bij een ge-ergede reactie dan vriendelijk vertellen dat "de vorige support medewerk niet voor niks overspannen thuis zit" .. zet hun dan wel aan het denken ..

In tijden van rust
Zoals ook opgemerkt word .. je kan zelf ook op zoek naar werkzaamheden / ondersteundende taken .. maar !!!! geef wel aan dat je werkzaamheden waarvoor je bent aangenomen je aandacht behoud.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 20-05 16:29

Stoney3K

Flatsehats!

vso schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:27:
In tijden van rust
Zoals ook opgemerkt word .. je kan zelf ook op zoek naar werkzaamheden / ondersteundende taken .. maar !!!! geef wel aan dat je werkzaamheden waarvoor je bent aangenomen je aandacht behoud.
Mee eens. Bij ons is het werk bijvoorbeeld erg bipolair verdeeld: óf ik zit in het buitenland en draai gelijk 70-80 uur in een week, óf ik zit op de zaak en dan krijg ik met moeite de 32 uur vol waarvoor ik op contract sta. Want het werk waarvoor 32 uur staat is makkelijk in een handjevol uren te doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Stoney3K schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:28:
[...]

Mee eens. Bij ons is het werk bijvoorbeeld erg bipolair verdeeld: óf ik zit in het buitenland en draai gelijk 70-80 uur in een week, óf ik zit op de zaak en dan krijg ik met moeite de 32 uur vol waarvoor ik op contract sta. Want het werk waarvoor 32 uur staat is makkelijk in een handjevol uren te doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
1) Werk je om te leven of leef je voor je werk ?

Je baas kan alleen meedenken in jou carriere, en je ruimte bieden. Maar jij moet wel de ruimte pakken en benutten. de mensen die niet studeren staan sneller stil in hun (economische) groei.

Als jij in het buitenland (vaak?) zit en je daar uit je naad werkt, kan je in NL rustig een boek in de baas zijn tijd pakken en studeren in de "rustige" uurtjes .. doe dat wel 50/50 gaan ze piepen kan je de verdeling veranderen .. (altijd in jou voordeel) ..

tenzij je daadwerkelijk aangenomen bent om ramen te zemen en boutjes te tellen, kan je dit ook gebruiken als argument wanneer ze over je studie tijdens kantoor uren piepen ..

Een goeie werkgever gaat niet piepen bij iemand die nadenkt, en wil groeien .. dat hij geen arbeid kan verschaffen is zijn probleem .

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 20-05 16:29

Stoney3K

Flatsehats!

vso schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:49:
[...]
Je baas kan alleen meedenken in jou carriere, en je ruimte bieden. Maar jij moet wel de ruimte pakken en benutten. de mensen die niet studeren staan sneller stil in hun (economische) groei.

Als jij in het buitenland (vaak?) zit en je daar uit je naad werkt, kan je in NL rustig een boek in de baas zijn tijd pakken en studeren in de "rustige" uurtjes .. doe dat wel 50/50 gaan ze piepen kan je de verdeling veranderen .. (altijd in jou voordeel) ..
Het gebrek aan tijd om te studeren is er in mijn geval ook niet. Maar het volgen van een studie en halen van diploma's en certificaten kost nu eenmaal geld. Geld wat ik niet heb en waarvan mijn werkgever niet altijd bereid is om het te betalen: Dat budget is er bij de werkgever ook niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 15:48

MagicTempest

Fly pig!

Heel veel hoeft een opleiding ook niet te kosten. Als je een klassikale training gaat volgen is het vaak wel te duur om zelf te betalen, maar als je een beetje in staat bent om zelfstudie te doen dan kun je voor ongeveer 200 euro wel al een certificaat behalen.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914255

Heb een beetje hetzelfde probleem.
Ik ben bezig met een hogere opleiding in IT en ben nu net een 3tal maanden bezig op een nieuwe job.
Dit is een engineer functie op de internal sales afdeling (b to b) aanvragen verwerken.
Nu merk ik toch ook op dat er de laatste tijd minder en minder te doen is.
Dit is een gevolg van het weinig aantal aanvragen die ik binnen krijg.
Nu begin ik me toch een beetje schuldig te voelen van hier de hele dag te zitten en weinig te doen.
Heb net een cursus vanuit het werk afgerond en dit was het grootste deel van mijn dag.
Op de weinige dagen dat ik wel iets om handen heb om de dag te vullen, vliegt de dag gewoon voorbij.
Werkgever is wel zeer tevreden over het geleverde werk en prijst mijn enthousiasme bij het verwerken van aanvragen en de meerwaarde die ik schep op de Sales afdeling.

Don' t know if this is a good thing or a bad thing :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04:00
Ga bij de koffieautomaat rondhangen ! En nee, niet omdat je baas dan denkt dat je de hele dag bij de koffieautomaat rond hangt, maar daar hoor je wel de problemen die er echt spelen, maar waarvan de gebruikers er echt al lang moe van zijn om ze elke keer weer te melden... Als gebruikers een probleem al 10x gemeld hebben, ontstaat er een soort van "meldingsmoeheid"... Kom met je r##t van je stoel af, en je weet wat de problemen zijn in het bedrijf...

Stagiairs die het zo aanpakken... krijgen hier een hele goede beoordeling... (en nee, maar niet dat ik denk dat je stagiair bent... maar werk moet je zoeken. En oplossen. En dan ben je nog meer van toegevoegde waarde voor het bedrijf... en dan zijn er vervolgens ook kansen...)

[ Voor 15% gewijzigd door Oekiejoekie op 26-04-2017 12:31 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Denk vooral eerst zelf even goed na welke richting je op wil.

Aangeven dat je extra werk aan kan is prima maar als je dat open aangeeft en de werkgever gaat zoeken naar dingen die je kan doen is de uitkomst onzeker. Worst case is bij wijze van spreken de planten water geven of de koffieautomaat bijvullen :)

Welke taken wil je zelf extra doen? Of een bepaald project dat je in gedachte hebt? Suggereer dat er gelijk bij. Dan sta je een stuk sterker en kan je het een beetje proberen te sturen.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Pak anders simpelweg elke dag ff 1-2 uurtjes coursera/edx mee tijdens werktijd, er is ongetwijfeld wel een relevante training en/of certificaat te vinden waar je nu wat tijd aan kan besteden.

Hetzelfde natuurlijk voor je opleiding.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 23:30

macnerd

No Apples please :-)

Zelf ook gehad 20 jaar geleden. Mezelf verdiept in Excel inclusief macro's (VBA), om mijn eigen werk beter en sneller te kunnen doen. En toen werd ik de Excel-vraagbaak en kwam iedereen vragen om macro's voor o.a. managementrapportages :). Mijn collega zat liever spelletjes fe spelen op de rustige momenten (wat ook mocht). Uiteindelijk heb ik er een leuke baan aan overgehouden en hij niet.

Dus breidt je skillset uit en pak werk wat verwant is aan je eigen werk.
Professionaliseer je eigen rol, gebruik bv een issue tracker (al is het lokaal op je eigen pc), laat zien dat je dingen anders doet. De koffieautomaat is ook een goeie, maar niet alleen om nieuwe issues te vinden, maar ook om je eigen kunde te promoten.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:14
Herkenbaar.

Er is misschien veel te doen wat je niet ziet of niet per se van je verwacht wordt. Vraag aan je baas of je een zelfstudie mag doen en/of je bij een project mag aansluiten.

Anderzijds, vind ik het jammer dat we een arbeidssysteem uit 1900 hebben - 40uur 'echt werken' in een geautomatiseerde wereld slaat nergens op.

Ik accepteer niet om 'mind-numb' te worden.

Ps. Sommige die hier zeggen dat je vooral niet te hard moet werken of vooral niet moet automatiseren (voor baanbehoud) is je neerleggen bij de gekte van de massa. Doe waar jij je goed voelt. Een basisinkomen en 6-urige werkdag zijn hopelijk de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:58
Gewoon ieder uur heel snel over de afdeling lopen met een stapel papieren. En kijken alsof je met iets heel belangrijks bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Zoals Macnerd zegt, als je tijd over hebt je skillset uitbreiden. Je hoeft niet alleen te kijken naar je huidige werkzaamheden, probeer anders eens wat erbij te verzinnen. Ik had hetzelfde probleem, en heb dit toen (deels) opgelost door te kijken wat ik kon toevoegen aan mijn team. Dit was voor mij bijvoorbeeld iets doen aan het gebrek van project management/planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bekend probleem. Ik ben recent gewisseld van een grote dienstverlener met tig klanten en eindgebruikers naar een interne postie bij een eindgebruiker. Waar er bij mijn vorige werkgever consistent meer werk was dan capaciteit. Zonder nieuwe opdrachten en projecten zouden we gerust nog een jaar volledig door kunnen werken.

Het is nu aanpassen aan het andere tempo en de workload. En het werk dat er ligt is relatief snel op te lossen en niet al te diepgaand. Dus ik zit nu voor mij gevoel meer niet werk gerelateerde dingen te doen. Op zich wel fijn en ook lekker op tijd weer thuis. Maar ik vraag mij nu af of dit een meer realistisch tempo is of dat ik nu de kantjes eraf loop.
Pagina: 1