Windows 10 vreemde taal Klok / datum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik heb een windows 10 laptop vanuit de USA geimporteerd (Zenbook).
Alles netjes in de Engelse taal (wil ik ook zo houden), maar vreemd genoeg staat de datum constant in het Filipijns aangegeven, ook als ik een nieuw document in Word start krijg ik de Filipijnse taal als standaard.

Nergens in de windows taal instellingen kan ik Filipijns terugvinden en ik heb zelf ook geen reden om dat ooit gekozen te hebben, ik spreek namelijk geen Filipijns.

Wie o wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke talen en toetsenbordindelingen heb je staan bij Language preferences van Windows? Datum-/tijdformat staat overigens in een eigen setting-menu (Adjust date/time).

Ook, v.w.b. Word: stel het in zoals je het wilt, sla op als template en vervang de bestaande standaardinstellingen: https://support.office.co...16-47f6-ab77-ccb5166f98ea

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 10-02-2016 13:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Het vreemde is dat ik inderdaad Filipijns als toetsenbord taal kan kiezen via de taakbalk, maar hij bij instellingen niet staat.

edit: Vreemd. Na het aanpassen van de standaard controle taal in Word en het installeren van USA talen (had de UK talen al) in windows komt er nu bij de instellingen van datum tijd en valuta wel de optie om de taal te wijzigen. Probleem opgelost. Dank voor het meedenken.

[ Voor 51% gewijzigd door Justin_ op 10-02-2016 15:38 ]