Tweedehands artikel kopen - tussenpersoon?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:55
Ik heb ergens een mooi tweedehands ding op marktplaats (ik wil niet schelden) gezien dat ik graag zou willen overnemen.

Echter: de verkoper woont in Groningen, en ik in Antwerpen. Aangezien wij elkaar niet kennen, wil ik geen geld overschrijven zonder zeker te zijn dat ik krijg waarvoor ik betaal. En aangezien de verkoper niets opstuurt zonder zeker te zijn dat hij zijn geld ontvangt, vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn.
  • Bankoverschrijving - Onveilig voor de koper
  • PayPal - Onveilig voor de verkoper, want de koper kan claimen en vaak (al dan niet onterecht) in het gelijk gesteld worden
  • Rembours - Onveilig voor de koper: inhoud kan niet gecontroleerd worden voor betaling aan de postbode, plus je moet er een account bij de post voor hebben
Ik heb in Groningen ook geen bekenden zitten die voor mij langs kunnen gaan voor een bezoekje ofzo.

Antwerpen - Groningen is net even te ver weg om zonder overnachting te doen, vind ik. Reken snel op 7 à 8 uur heen en terug, los van de kosten van de grote afstand.

Ik heb zelf al het één en ander opgezocht, maar ik kom niet verder dan UPS dat het toch ook niet is (ja, ik weet het, dat kan beter :( ) Aangezien het item maar tweehonderd euro zou kosten, wil ik aan deze oplossing ook geen half huis aan kwijt zijn.

Hoe lost een doorgewinterde Tweaker/willekeurig mens dit op? Het is een fysiek ding, dus even inscannen en doormailen gaat natuurlijk niet. Zijn er nog andere alternatieven, zoals een betrouwbare derde partij inschakelen?

edit: De titel van dit topic is ook niet echt optimaal. Mocht een modje dit topic een rotschop willen geven naar een beter donker hoekje van dit forum, dan mag hij/zij/het gelijk een titelfix toepassen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door KrazyJay op 10-02-2016 13:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik denk dat er wel een tweaker in Groningen woont die (mogelijk voor een kleine vergoeding) voor je wil kijken of het ding inderdaad is wat je er van verwacht.

Weet niet hoe groot 't ding is, maar eventueel zou je dan met behulp van die carpool-achtige dingen wel kunnen regelen dat iemand 'm voor je meeneemt die toevallig naar't zuiden moet..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
't Goh ja, het is maar een tablet (met verpakking). Zo groot is het niet, eigenlijk. Het zou natuurlijk wel een verschil zijn als het een Tweakers met goede V&A-feedback was die de verkoper geweest zou zijn, dan doe ik er niet zo moeilijk over. Marktplaats daarintegen, krijg ik al koude rillingen van op mijn rug.

[ Voor 57% gewijzigd door KrazyJay op 10-02-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Wat is er zo speciaal aan die tablet dat hij helemaal uit Groningen naar Antwerpen moet komen...?

Voor de rest met bovenstaande, zoek een betrouwbare tweaker in Groningen die je wil helpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Fiber op 10-02-2016 13:47 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
proef ik dat jullie elkaar niet 100% vertrouwen? Maak je wel met ideal geld over naar een willekeurige webwinkel om een artikel aan te schaffen? Vertrouw je die er wel op ... of controlleer je die ook eerst helemaal van voor naar achteren?
Punt is: je zult ergens in je leven iemand een keer moeten vertrouwen ....

[ Voor 0% gewijzigd door Bockelaar op 10-02-2016 13:47 . Reden: typo ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
@Fiber: Goede prijs, en een type dat niet meer verkocht wordt maar ik graag zou hebben.

@Bockelaar: Vertrouwen moet je verdienen. Ik zeg niet dat de verkoper niet te vertrouwen is, maar ik ken hem niet. Dan maak ik er liever ook geen 200 Euro aan over met de hoop dat het goed komt. Wat betreft webwinkels betaal ik met Creditcard, Paypal of in de winkel zelf, ondanks dat een winkel en particulier niet te vergelijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Tjah,

Het risico nemen of meer betalen en meer in de buurt het product kopen.

Dit zouden mijn opties zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
@G-bird: Safe pay ken ik niet, maar voor bedragen van 200 Euro denk ik niet dat dit een reële optie is.

@Rmg: Als het in de buurt al te krijgen zou zijn.. :( Enige optie nu: Groningen, helaas (wat betreft afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Dan probeer deze eens.

https://www.safedeal.nl/

Het idee is dat jij geldovermaakt aan safedeal en zij betalen pas uit als jij zegt dat het product goed is.
Het mannetje in Groningen weet dat er geld klaar staat door een bericht van safe deal.

Als het mannetje in Groningen zoiets niet wil, dan weet je genoeg. :)

[ Voor 12% gewijzigd door G-bird op 10-02-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
G-bird schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:58:
Dan probeer deze eens.

https://www.safedeal.nl/

Het idee is dat jij geldovermaakt aan safedeal en zij betalen pas uit als jij zegt dat het product goed is.
Het mannetje in Groningen weet dat er geld klaar staat door een bericht van safe deal.

Als het mannetje in Groningen zoiets niet wil, dan weet je genoeg. :)
Ik zou ook niet zomaar akkoord gaan met deze manier. Teveel verhalen (over andere manieren) waarbij het ook safe lijkt, maar achteraf je toch je geld kwijt bent.
Onbekendheid van deze dienst zorgt ervoor dat ik niet meteen enthousiast zou reageren, ook al zou ik niemand willen oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
@Fly-guy: Dat dus. Eigenlijk zou ik moeten zoeken naar een manier waarmee dat vertrouwen vergroot wordt.

*knip* dat is werving

[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 11-02-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Kun je het niet rembours laten verzenden? Desnoods betaal jij vooraf de verzendkosten (zekerheid voor de verkoper) en pas als het bezorgd wordt het gehele bedrag (zekerheid voor jou als koper). Dan kost het in totaal wat meer, maar dat moet je overhebben voor extra zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Rembours biedt geen extra zekerheid, ja, je weet zeker, dat je een pakketje ontvangt, maar of daar nou de gekochte tablet in zit, of een pak suiker, weet je pas, wanneer je het pakje openmaakt...

Bovendien krijgt de verkoper zijn geld pas na ongeveer drie weken en PostNL houdt (naast de rembourskosten) ook nog een percentage hiervan in, zodat je dus niet het gehele, door de koper betaalde bedrag krijgt.

Ik verstuur iig niets onder rembours, heb hier op Tweakers ook nog nooit meegemaakt, dat men erom vroeg, maar op Marktplaats zijn er soms nog onwetende kopers, die ook denken, dat ze hiermee extra zekerheid hebben...

[ Voor 57% gewijzigd door Marly op 10-02-2016 19:05 . Reden: anvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Bockelaar schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:47:
proef ik dat jullie elkaar niet 100% vertrouwen? Maak je wel met ideal geld over naar een willekeurige webwinkel om een artikel aan te schaffen? Vertrouw je die er wel op ... of controlleer je die ook eerst helemaal van voor naar achteren?
Ik doe wel onderzoek naar mij onbekende webwinkels, ja. Ik denk vele tweakers ook gezien de shopreview-sectie die we hebben.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling om hier te gaan vragen of aanbieden om te helpen. Hou het svp algemeen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1