De Asus Zenfone 2 ZD551KL heb ik bij www.amazon.fr gekocht omdat deze niet koop is in Nederland. Om een of andere reden nemen de Nederlandse winkels Asus niet op in het assortiment en er is geen product review van dit type te vinden.

Ik heb de gok genomen omdat in een Tweakers review toch positieve zaken vermeld stond bij andere toestel types van het merk Asus.
De volledige omschrijving op de site (door Google vertaald) is:
Asus Zenfone 2 ZD551KL 5.5 '' selfie Smartphone Unlocked 4G (Screen: 5.5 Inch - 32 GB - 3 GB RAM - Dual SIM - Android 5.0 Lollipop) Gold
Er zijn enkele redenen waarom ik deze telefoon heb gekocht:
1) Dual sim én de optie om een SD kaart te plaatsen is bij deze telefoon mogelijk.
2) 32 GB intern geheugen
3) 13 MP camera en selfie-camera
4) De prijs van maar € 299,- (inmiddels € 288,-)
5) 3000 mAh batterij capaciteit
Ik had hiervoor een Sony Xperia C5 Dual sim, doordat ik deze had laten vallen en de reparatiekosten heel dicht bij de aanschafprijs van de Asus lag heb ik ervoor gekozen om een nieuwe telefoon te kopen.
Daarom kan ik dit toestel vergelijken met de Sony, en die vergelijking doorstaat hij met glans kan ik wel zeggen.
In het algemeen doen de toestellen niet veel voor elkaar onder, maar er zijn wel enkele punten die noemenswaardig zijn.
Pluspunten tov de Sony Xperia C5:

Ik heb de gok genomen omdat in een Tweakers review toch positieve zaken vermeld stond bij andere toestel types van het merk Asus.
De volledige omschrijving op de site (door Google vertaald) is:
Asus Zenfone 2 ZD551KL 5.5 '' selfie Smartphone Unlocked 4G (Screen: 5.5 Inch - 32 GB - 3 GB RAM - Dual SIM - Android 5.0 Lollipop) Gold
Er zijn enkele redenen waarom ik deze telefoon heb gekocht:
1) Dual sim én de optie om een SD kaart te plaatsen is bij deze telefoon mogelijk.
2) 32 GB intern geheugen
3) 13 MP camera en selfie-camera
4) De prijs van maar € 299,- (inmiddels € 288,-)
5) 3000 mAh batterij capaciteit
Ik had hiervoor een Sony Xperia C5 Dual sim, doordat ik deze had laten vallen en de reparatiekosten heel dicht bij de aanschafprijs van de Asus lag heb ik ervoor gekozen om een nieuwe telefoon te kopen.
Daarom kan ik dit toestel vergelijken met de Sony, en die vergelijking doorstaat hij met glans kan ik wel zeggen.
In het algemeen doen de toestellen niet veel voor elkaar onder, maar er zijn wel enkele punten die noemenswaardig zijn.
Pluspunten tov de Sony Xperia C5:
- Betere prestaties bij het laden van programma's, mogelijk het gevolg van de 3GB werkgeheugen.
- Iets kleiner formaat, waardoor het toestel net wat makkelijker te gebruiken is en het ook makkelijker kan worden opgeborgen in broekzakken en dergelijke
- Afneembare achterzijde, waardoor het plaatsen van simkaart(en), SD-kaart wat eenvoudiger is en je zelf de batterij zou kunnen vervangen indien nodig.
- Toestel lijkt minder gevoelig doordat er gebruik is gemaakt van een traditioneel ontwerp. (Niet kunnen testen want dan had ik dit toestel moeten laten vallen, het is dus een aanname)
- Traditioneler ontwerp, voor sommige mensen is dat van belang en de Sony Xperia C5 is mooier.
- Mindere muziekkwaliteit dan de Sony Xperia C5 voor zover ik dat kan beoordelen,[/i]