Tsja, vanavond gaat het dan gebeuren. Na een tijdje lang met de nieuwste versie van Mandrake op een client gestoeid te hebben, voel ik er eigenlijk meer voor om de huidige software-router (een P133, 32 MB, 2 GB-harde schijf met Windows 98 en WinRoute) te gaan vervangen door een softwarerouter met een Linux-distributie. Wellicht wordt spelen met webservers, FTP-servers, routing en MYSQL (wat ik nu dus allemaal onder Win98 doe) weer wat interessanter. Bovendien moet ik dan wel configgen als er iets mis is en kan ik niet die bak zomaar uitgooien. Want anders kan ik mijn Internetverbinding ook wel op mijn buik schrijven. 
Afijn, een paar korte vraagjes aangezien de voorbereiding nogal kort is. Ik wil namelijk vanavond beginnen en sowieso de routing op orde hebben aangezien ik anders niet even lekker op mijn normale comp kan Internetten.
Hmmmm, nu ff geen vragen meer. Ik hoop dat iemand even snel antwoord heeft op mijn vragen, want dan kan deze jongen beginnen.
Afijn, een paar korte vraagjes aangezien de voorbereiding nogal kort is. Ik wil namelijk vanavond beginnen en sowieso de routing op orde hebben aangezien ik anders niet even lekker op mijn normale comp kan Internetten.
- Welke distro kan ik voor bovenstaande toch wel een beetje verouderde comp het beste gebruiken? Ik heb Mandrake en Redhat 7.0 nog liggen. Die oude Slackware 3.12-versie laat ik maar even buiten beschouwing.
Nee, ik wil geen KDE en geen Gnome draaien aangezien het toch een UTP and power-only computer wordt.
- Hoe snel kan routering in elkaar gezet worden. Ik weet dat RTFM wel handig is, maar ik weet niet of hier nog mensen zitten die nog weten hoe lang ze er de eerste keer over gedaan hebben.<li>Windows-printersharing over Linux: kan dat? Ik heb er nu een HP Deskjet 600 aanhangen, die ik natuurlijk wel voor alle Windows-PC's bruikbaar wil maken. Uberhaupt mogelijk? En hoe zit dat met de fonts?
Hmmmm, nu ff geen vragen meer. Ik hoop dat iemand even snel antwoord heeft op mijn vragen, want dan kan deze jongen beginnen.