Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

isra punt verplicht gedeeld met buren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een KPN issue, we hebben een oud huis gekocht uit 1959, eigen isra punt, maar de buren 2 huizen verder hebben een aansluiting aan mijn kant van de verdeeldoos voor hun KPN verbinding.

Mijn vraag is hoe daar van af te komen.

Zelf al KPN gebeld en men zegt dat het dan voor mijn kosten is.

Iemand ervaring met de juridische weg om KPN te dwingen bij de buren een eigen isra punt aan te leggen.

Huizen zijn allemaal afzonderlijk aan gemeld bij het kadaster met een eigen kadaster code.

Wil het huis verbouwen en zit dus in mijn maag met die kabel, verder wil ik geen vrij nemen elke keer als er storingen bij de buren zijn.

sjohn

Alle reacties

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je zult een soort van erfdienstbaarheid t.o.v. de buren hebben wat betreft die voorziening. Echter, dat je redelijkerwijs medewerking moet verlenen bij storingen etc. betekent mogelijk nog niet dat dat op stel en sprong hoeft of kosteloos.

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:34
Kijk ook bij het kadaster na of je perceel is belast met een erfdienstbaarheid. In dat geval heb je de verplichting op je genomen die kabel door je huis te laten lopen, en binnen redelijke grenzen in te stemmen met noodzakelijk onderhoud en reparatie.
Als die verplichting er niet is is het primair het probleem van je buren. Dan moet je er gezamenlijk zien uit te komen.

Verwijderd

Topicstarter
@MSteverink,

Koopakte maakt geen melding van erfdienstbaarheid van de telefoonaansluiting.

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Buren een eigen aansluiting laten aanvragen via huisaansluitingen.nl

Battle.net :: FazerFreak#2695

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Maken de buren daadwerkelijk gebruik van dat IS/RA punt? Of hebben ze bijvoorbeeld triple play van Ziggo?

Dan zou je met een gerust hart de kabel los kunnen halen, verbouwen en weer aan kunnen sluiten voor eventuele toekomstige diensten bij de buren.

www.google.nl

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Alles na het ISRA punt is van jouw, maar hoe loopt het precies kan je een tekening maken ofzo. Of is het zo dat er vanaf het ISRA punt weer een kabel naar de buren loopt? In hoeverre kan je het met de buren oplossen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Eerst vragen:

1. Gebruiken de buren de KPN telefoonlijn (bv. ADSL, interactieve TV etc...)
2. Of zij mee willen werken aan het aanvragen van een telefoonlijn (lees: IS/RA) op hun adres.

En wat is het probleem om eerst je huis te verbouwen, tijdelijk de IS/RA verlengen (ja..ja.... er gaan nu mensen schreeuwen dat het niet mag etc....) maar het is en blijft een doodgewoon CAT 3 kabeltje (je kan ook gewoon een CAT5 of hoger gebruiken).
Als je klaar bent met verbouwen (dus gleuven vrezen in de muren en buis MET kabel er in richting buren metselen), dan alles herstellen en klaar.

Wanneer was de laatste keer dat het IS/RA "kapot" was? Of er storing was? Nooit eigenlijk. Als je er niet aan komt, gebeurt er niets.

Vergeet niet, het blijven gewoon twee adertjes die binnen komen, meer niet.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:13
Mijn mening, leuk dat KPN zegt dat het voor jou kosten komt, maar zover ik begrijp is het jou ISRA punt. Als je in de toekomst er gebruik van wilt maken wil je die niet delen met je buren.
Ik zou gewoon de kabel van je buren eraf halen en het KPN verder uit laten zoeken met hun klant.
Als ze willen leveren zullen ze gewoon een ISRA punt moeten aanleggen naar je buren.

Verwijderd

klopt, want alles NA de IS/RA is jouw verantwoordelijkheid, Dus als jij de kabel naar de buren doorknipt, hebben zijn geen telefoon. Bellen zij de KPN, en die komt kijken, en die ziet dat er helemaal geen IS/RA is. Wat er dan gebeurt... geen idee....
Pagina: 1